WebwinkelKeur

Google Seller Rating nu beschikbaar!

Google Seller Rating WebwinkelKeur

Google Seller Rating. Wie kent het niet? De 5 gouden aandachttrekkende sterren die zichtbaar zijn bij je Google Ads / Google Shopping. De klant hoeft geeneens een website aan te klikken en ziet al de beoordelingen. Net dat beetje extra om de klant richting jouw webshop te trekken. Had je ook al enige tijd interesse in deze sterren? Nou dan hebben wij goed nieuws! Vanaf vandaag biedt WebwinkelKeur ook Google Seller Rating aan voor haar leden.

Nieuw bij WebwinkelKeur

We zijn een praktisch en innovatief keurmerk die luistert naar haar leden. Toen we merkten dat er veel vraag was vanuit onze leden, zijn we achter de schermen flink bezig geweest om deze optie voor jullie mogelijk te kunnen maken. Daarom mogen we nu dan met trots mededelen dat we, dankzij onze nieuwe partnership met Verified Reviews, jullie dit nu kunnen aanbieden.

Verschil Google rich snippets en Seller Rating

Wat is precies Google Seller Rating? Niet te verwarren met de rich snippets van Google! Hoewel het één pot nat lijkt, is dit niet het geval. Waar de één zichtbaar is bij organische zoekresultaten, is Google Seller Rating weer zichtbaar bij je betaalde zoekresultaten (Google Ads / Google Shopping). De rich snippets zijn daardoor altijd gratis en wordt er voor de Google Seller Rating wel een maandelijkse bijdrage gevraagd. Zie hieronder het verschil in de zoekresultaten van Google:

Voorbeeld Google Seller Rating
Voorbeeld rich snippets van Google

Voordelen van Google Seller Rating

Het gebruik van Google Seller Rating brengt natuurlijk voordelen met zich mee. Volgens Google zijn dat:

Al met al goede redenen om het te overwegen voor je webwinkel!

Activeren

In tegenstelling tot de sterren van rich snippets, zijn de sterren van Google Seller Rating helaas niet kosteloos. Dit komt doordat de sterren worden getoond in je Google Ads en/of Google Shopping. Om de kosten voor onze leden zo laag mogelijk te houden, gaan de kosten die wij in rekening brengen vrijwel geheel naar de partner. De kosten voor deze sterren bedragen per geactiveerde webwinkel per maand 20 euro. Je betaalt en activeert dus per webwinkel en niet per lidmaatschap.

Wat krijg je er precies voor terug:

Ook gebruik maken van Google Seller Rating? Log in binnen ons dashboard > ga naar Promotie > klik op Google Seller Rating > bekijk of de betreffende webwinkel voldoet > Activeer.

Voorwaarden voor het kwalificeren

Niet elke webwinkel kwalificeert voor de sterren. Hier zijn enkele vereisten aan verbonden.

Heb je de Google Seller Rating geactiveerd en zijn je sterren niet zichtbaar? Geen paniek. Dat kan verschillende redenen hebben. In deze FAQ leg ik ze graag aan je uit.

Mobiele versie afsluiten