Skip to content

Blog

Mijn sterren van Google Seller Rating zijn niet zichtbaar, hoe kan dat?

Mijn sterren van Google Seller Rating zijn niet zichtbaar, hoe kan dat?

3080
0
0

Google Seller Rating geïnstalleerd, maar niet zichtbaar?

Nu heb je Google Seller Rating geactiveerd en geïnstalleerd en kom je erachter dat de sterren niet zichtbaar zijn. Dit kan verschillende redenen hebben:

  • De webwinkel heeft de afgelopen 12 maanden minder dan 100 unieke reviews verzameld. (Let wel op, het verzamelen van minstens 100 unieke reviews geen nog geen garantie op de sterren. Google heeft een eigen algoritme waarmee ze dubbele reviews eruit halen. Om zeker te weten dat je sterren getoond worden moet je een stuk boven de 100 zitten.)
  • De 100 unieke reviews zijn afkomstig uit verschillende landen. Je moet minstens 100 unieke reviews afkomstig uit één land hebben verzameld, gezien de Google Seller Rating sterren per landcode gaan.
  • De webwinkel heeft binnen de afgelopen 4 weken 100 reviews verzameld. Deze worden (nog) niet getoond vanwege het indexeren van Google.
  • Het gemiddelde van de beoordelingen is lager dan 3,5 van de 5 sterren.
  • Je maakt gebruik van URL’s met subdomeinen.
  • Je hebt opzettelijk (vrijwillig of per ongeluk) de sterren ‘overschaduwd’ binnen je Google Ads-campagnes
  • Google Seller Rating sterren zijn niet zichtbaar via mobiele zoekresultaten.
  • Google Seller Rating zijn geen product reviews van Google Shopping. Bij activatie laat Google Seller Rating wél het percentage positiviteit van je reviews bij Google Shopping zien.

Google Seller Rating sterren niet altijd zichtbaar?

Het kan zijn dat je de Google Seller Rating sterren de ene keer wél ziet verschijnen en de andere weer keer niet. Dat kan komen door deze redenen:

  • Wanneer je meerdere keren (vaak achter elkaar) op dezelfde zoektermen zoekt, heeft dit invloed op de zoekresultaten van Google. Zowel van de organische als betaalde resultaten. Hierdoor kan het zijn dat Google de sterren (even) niet meer aan je laat zien.
  • Google bepaalt zélf de beste tijden om je Google Seller Rating sterren te laten zien. Het kan dus zijn dat je ze daardoor soms niet tegenkomt.
  • Google onthoudt waar je op zoekt of recentelijk op gezocht hebt (caching Google).  Aan de hand van de cache bepalen ze of de sterren voor je relevant zijn of niet.