Aanmelden
Keurmerk aanvragen
Contact
Contact opnemen

Meldingen van misbruik

Webwinkels die het beeldmerk misbruiken

Het komt helaas voor dat webwinkels ons beeldmerk misbruiken. Op deze pagina plaatsen we meldingen over webwinkels waarvan bekend is dat ze ons beeldmerk misbruiken. Het kan hierbij gaan om stopgezette of ingetrokken keurmerken, of webwinkels die nooit lid bij ons zijn geweest. Het beeldmerk van WebwinkelKeur is ons eigendom. Alleen goedgekeurde leden of partners mogen deze dragen en naar het keurmerk verwijzen, visueel of tekstueel.

Onder misbruik verstaan we het feit dat webwinkels uitingen dragen van WebwinkelKeur of naar het keurmerk verwijzen, terwijl ze geen lid (meer) zijn. Dit valt onder inbreuk van het beeldmerk. Door onterecht het beeldmerk van WebwinkelKeur te dragen, impliceert een webwinkel dat ze door WebwinkelKeur zijn gecertificeerd. Een bezoeker krijgt hierdoor een valse aanname dat een webwinkel (nog) lid is bij het keurmerk.

De genoemde webwinkels op deze pagina zijn meerdere malen gewaarschuwd. Daar waar er geen concreet actie is ondernomen vanuit de webwinkel, wordt de webwinkel hieronder benoemd. Per webwinkel is terug te vinden op welke dag ze op de misbruikpagina zijn gekomen, waarom dat is gebeurd inclusief een bewijs in de vorm van een screenshot.

Staat jouw webwinkel ertussen en wil je dit samen met ons oplossen? Klik op je webwinkel en vul het formulier in.

Meldingen (20)