Externe reviews tonen

Reviews verzameld via verschillende bronnen?

externe bronnen reviews toevoegen

Via WebwinkelKeur is het mogelijk om je eigen klantbeoordelingen te verzamelen. Heb je al een ander reviewsysteem of verzamel je ook beoordelingen via andere websites zoals prijsvergelijkers? Geen probleem! Ook deze kun je tonen op je ledenpagina.

Via ons systeem is het eenvoudig om externe verzamelde klantbeoordelingen via partijen als Facebook, Bol.com, Prijsvergelijkers of Trustpilot weer te geven op je ledenpagina. Zo voorkom je dat klantbeoordelingen verspreid worden over verschillende websites. Wij werken vervolgens dagelijks het aantal reviews en het gemiddeld bij. De uitleg hiervoor vind je op onze blog. Kortom 1 reviewscore voor al jouw reviews.

Momenteel ondersteunen we de volgende externe platformen:

• Facebook;
  • Kiyoh;
  • TrustedShops;
  • Ekomi;

Ledenprofiel

In de afbeelding hieronder is een voorbeeld te zien van een webshop met externe reviewbronnen. Deze kun je zelf koppelen of weer eraf halen. WebwinkelKeur biedt hiervoor eenvoudige software, maar heeft geen officiële samenwerking met de partijen hierboven.

ledenpagina reviews
Voorbeeld ledenpagina met externe bronnen

Overal een goede reviewscore

Veel webwinkels versturen wel reviewverzoeken, maar laten al deze reviews op 1 platform terecht komen. Zo ontstaat op 1 plek een positief beeld, dat terwijl consumenten jouw bedrijf ook terug vinden op Google, Facebook en TrustPilot. Vaak is daar het beeld anders. Gebruik dan Multi-Platform Review Requests om een deel van jouw klanten te vragen om hun review op Google, Facebook of TrustPilot achter te laten, zodat je op al deze platformen goed scoort.

Overstappen van een ander platform?

Verzamel je momenteel reviews bij een andere partij en denk je eraan om over te stappen naar WebwinkelKeur? Meestal is het dan mogelijk met behoud van je reviews. Vraag daarbij je oude reviewprovider of je toestemming krijgt om de reviews te verhuizen. Vervolgens kunnen wij deze vaak automatisch in ons systeem importeren. Zo verlies je geen oude beoordelingen!

Veelgestelde vragen over externe reviewbronnen

Niet WebwinkelKeur, maar een ander reviewplatform gebruiken voor het verzamelen van reviews

Wil je geen reviews verzamelen via WebwinkelKeur, maar liever via een externe partij? Geen probleem!

Zorg er eerst voor dat jouw externe reviewbron wordt weergegeven op jouw ledenpagina. Hoe dat werkt lees je in deze uitleg.

Log hierna in op het WebwinkelKeur dashboard en navigeer middels het menu links naar Beoordelingen > Instellingen.

Bij de optie “Beoordeling doorverwijzing” kun je aangeven via welk reviewplatform je jouw reviews wilt verzamelen. Kies je een ander platform dan WebwinkelKeur, dan zal de button om een review te plaatsen op je ledenpagina vanaf nu verwijzen naar het reviewformulier bij het geselecteerde platform.

Reviewbronnen verwijderen, toevoegen en vinden.

Review bronnen worden automatisch gevonden en toegevoegd zodat scores die je bij andere partijen hebt behaald ook bij ons getoond worden. Wil je een of meerdere bronnen liever niet tonen? Dan kun je die verstoppen door op de knop in je dashboard te klikken, door nogmaals te klikken toon je ze weer. (meer…)