Aanmelden
Keurmerk aanvragen
Contact
Contact opnemen

Blog

SSL? Jazeker wel!

SSL-certificaat webwinkel webwinkelkeur

Waar Google Chrome afgelopen jaar al websites subtiel markeerden als onveilig zonder SSL-certificaat, markeren ze vanaf juli 2018 alle websites zonder deze SSL-verbinding als onveilig. Dit zal gebeuren met de nieuwe versie van Chrome, namelijk Chrome 68. Hun insteek hierbij is om het browsen voor iedereen veiliger te maken, door de bezoeker vooraf te waarschuwen. Mozilla Firefox  […]

Nieuwe mogelijkheden widgets!

widgets

Bij WebwinkelKeur zitten we niet stil. Blijven innoveren is onze missie. We werken hard om onze diensten en producten te optimaliseren, zodat jij gebruik kan maken van onze gave tools. Zo hebben we ook hard gewerkt aan onze widgets! Widgets De widget is een interactieve tool die je kunt plaatsen op je webwinkel als je […]

GDRP/AVG Verwerkersovereenkomst: Nu beschikbaar!

verwerkersovereenkomst gdpr avg webwinkelkeur

We hebben allemaal hard moeten werken voor de GDPR/AVG en alle verplichtingen die er bij komen kijken. We zijn dan ook trots om de verwerkersovereenkomst te mogen aanbieden, dit is namelijk voor velen van jullie een groot vraagstuk geweest. Keer op keer moesten we aangeven dat we bijna zover waren, en dit was ook daadwerkelijk […]

Snelheid sidebar en widget beter met Phast

sidebar widget snelheid

De snelheid van je webwinkel wordt steeds belangrijker. Niet alleen voor de klant is een snelle website fijn, ook Google waardeert een snelle website. We hebben de laatste weken dan ook ons best gedaan om een mooie snelheidswinst te boeken. Niet alleen onze eigen website is sneller, ook jouw WebwinkelKeurwidget en -sidebar.

Retouren: bijna de helft gaat de mist in

retouren fout

Onderzoek Consumentenbond: retouren de mist in Voor de vijfde keer op rij heeft de Consumentenbond Nederlandse webwinkels onderzocht. Dit jaar hebben ze bij 200 webwinkels 600 bestellingen gedaan, om te kijken of de webwinkel correct omging met retouren. Hieruit blijkt dat 44% van de webwinkels bij minstens één bestelling van de drie de mist in gaat […]

ACM boete Coolcat gehalveerd in hoger beroep

coolcat in hoger beroep

In een blogbericht uit 2016 vertelden we dat de Autoriteit van Consument en Markt (ACM) een stel enorm hoge boetes had opgelegd, onder andere ook voor Coolcat. De ACM boete was geen kattenpis; het ging namelijk om een bedrag van maar liefst 220.000 euro. Coolcat ging hiervoor in hoger beroep en is nu deels in […]

Klantenservice 2.0

Ga je voor gelijk of ga je voor geluk? “Je ken toch wel ff wat klantvriendelijker wezen of wimpel je me gewoon af?” Dit is het zinnetje wat me is bijgebleven van een gesprek paar maanden geleden…Ik kreeg toen de vraag of ik wat klantvriendelijker kon zijn naar een klant van ons omtrent een probleem […]

Onderzoek wijst uit: keurmerk en klantbeoordelingen werken écht

enqueteresultaten_onderzoek_keurmerk_klantbeoordelingen

Onderzoek: enquêteresultaten Vorige week hebben jullie kunnen lezen dat ik afgelopen september ben afgestudeerd met een onderzoek bij Stichting WebwinkelKeur. Daar presenteerde ik de resultaten van mijn deskresearch. In dit blogbericht wil ik graag de resultaten van mijn enquête laten zien. Om even de geheugen weer op te frissen luidde de hoofdvraag van mijn onderzoek […]

Groei van de e-commerce branche

Onderzoek Ik heb het genoegen gehad om mijn afstudeeronderzoek bij Stichting WebwinkelKeur te doen. Eind september 2017 heb ik dan ook met trots mijn bachelor Media, Information and Communication in ontvangst mogen nemen. Bij mijn onderzoek heb ik naar de invloeden van keurmerken en klantbeoordelingen op het online koopgedrag van de consument onderzocht. Dit heb […]

Trends op het gebied van webshop verpakkingen en hoe kun je jezelf met webshopverpakkingen onderscheiden?

In dit nieuwe blogartikel bespreek ik de nieuwe trends op het gebied van webshop verpakkingen. Het wordt steeds belangrijker om u als webwinkel te onderscheiden van de concurrent. In deze tijden is een lage prijs en een snelle levering niet meer voldoende. Dit is tegenwoordig vanzelfsprekend geworden! Heeft u er al eens aan gedacht om […]

Waarom oprecht aardig blijven werkt

Ik ga er vanuit dat elke webwinkelier het streven heeft om goede klantenservice te leveren. Daar hoort natuurlijk een vriendelijke toon richting klanten bij. Toch kan het lastig zijn om vriendelijk te blijven als de tegenpartij dat niet is of ronduit onbeschoft reageert. Echter is het juist in die gevallen belangrijk om vriendelijk te blijven, […]

De (strategische) kunst van het nietsdoen

Hoezee! Wij zijn verhuisd! Sinds afgelopen maandag zit WebwinkelKeur op een nieuwe locatie. De nieuwe locatie biedt onder andere: meer rust voor de medewerkers,  ruimte voor uitbreiding en daarnaast grenst het aan een prachtig park. In essentie is de nieuwe rust een strategische aanwinst voor het bedrijf, want zo zegt ook het Taoisme; Wu-Wei. Ofterwijl […]

GDPR deel VI: De verwerkersovereenkomsten

Inmiddels heeft u het vast al wel gehoord: op 25 mei 2018 moet u voldoen aan de nieuwe Europese privacywetgeving genaamd General Data Protection Regulation of Algemene Verordening Gegevensbescherming in het Nederlands. Met deze blogserie proberen wij u de nodige tips te geven om ervoor te zorgen dat uw webwinkel op en ook na 25 mei 2018 aan de regels voldoet!