Aanmelden
Keurmerk aanvragen
Contact
Contact opnemen

Blog

Drie tips voor een betere SEO-ranking

tips betere seo ranking google zoekmachine webshop webwinkel

Iedereen met een website wil als eerste getoond worden door Google. De meesten kennen het hiermee verbonden begrip SEO: zoekmachineoptimalisatie. Toch is niet altijd duidelijk wat je kunt doen om je SEO-ranking te verbeteren. Daarom geven wij je drie handige tips die je kunt gebruiken om een betere plek in de zoekmachineresultaten te krijgen!

Zet je bedrijf op de kaart met effectieve promotiecampagnes

zet je webwinkel webshop op de kaart met promotie

Veel startende ondernemers lopen tegen het probleem aan dat ze vaak niet weten hoe ze aan de eerste klanten komen. Ze hebben een prachtige website hebben laten ontwikkelen, een doelgerichte strategie bedacht en het assortiment goed gevuld met producten of diensten, alleen duurt het even voordat er überhaupt wordt geconverteerd. In feite is elke ‘p’ […]

Nieuw logo of nieuwe ledenpagina? Discussieer mee!

discussieer mee nieuw logo of nieuwe ledenpagina wat zie je graag

Bij een innovatief keurmerk horen nieuwe en gave ontwikkelingen. Bij WebwinkelKeur betrekken we graag jou als lid bij deze ontwikkelingen. Jij bent immers de gebruiker van onze producten.  Wij vinden dat ons logo wel een update gebruiken, maar we kunnen ook de ledenpagina voorzien van een modern jasje?

“Waarom wij blij zijn met het WebwinkelKeur keurmerk”

succes praktijkvoorbeeld keurmerk webwinkelkeur webshop webwinkel reviews

Hoewel verschillende onderzoeken en A/B-testen aantonen dat een webshop keurmerk en reviews een positieve werking hebben op je omzet, benadrukken praktijkvoorbeelden van onze eigen leden de voordelen van een keurmerk en reviews nóg krachtiger. Zo kregen wij bericht van een lid van ons met de mededeling dat ze een énorme groei hebben gemerkt sinds het […]

Optimaliseer voor Google, maar vergeet de gebruiker niet

verbeter gebruikerservaring webshop webwinkel google

Als eigenaar of beheerder van een webshop ben je ongetwijfeld continu bezig met het optimaliseren voor zoekmachine Google. Content schrijven, linkbuilding, productpagina’s optimaliseren, het hoort er allemaal bij. Pas er echter wel mee op dat je je niet blind staart op het optimaliseren voor Google. Je moet namelijk niet degene uit het oog verliezen waar […]

Als webshop omgaan met het algoritme van Facebook

algoritme van Facebook webwinkel webshop webwinkelkeur

Waar het een paar jaar geleden nog direct verkopen opleverde wanneer je een bericht plaatste op Facebook, wordt het de laatste tijd steeds lastiger om gezien te worden. Een grote oorzaak daarvan is het algoritme van Facebook. Facebook legt steeds meer de nadruk op persoonlijk contact en deze berichten presteren dan ook duidelijk beter. Zij […]

Online alcoholverkoop wordt strenger

strengere regels online alcohol verkoop webshop webwinkel webwinkelkeur

Staatssecretaris Blokhuis startte 28 maart 2019 de adviesronde van een wetsvoorstel om de regels voor het online verkopen van alcohol aan te scherpen. Uit nalevingscijfers bij alcoholverkoop bleek dat in 90% van de gevallen er niet werd gecontroleerd op leeftijd. Niet alleen wil het kabinet het verkoop aan minderjarigen  voorkomen, maar men wil ook dat […]

Wet Computercriminaliteit lll: wat betekent dit voor webwinkeliers?

wet cybercriminaliteit 3 webwinkelier webshop webwinkel

Door de invoering van de wet Computercriminaliteit III, hebben politie en justitie sinds 1 maart nieuwe bevoegdheden om ernstige delicten op te sporen via het internet. Hierbij valt bijvoorbeeld te denken aan moordzaken, kinderpornografie en handel in drugs. Klinkt als een ver-van-je-bed-show, maar de wet Computercriminaliteit III heeft ook gevolgen voor webwinkeliers.

PSD2: wat is er veranderd voor webwinkeliers?

psd2 regelgeving nieuwe richtlijnen betaalfraude

De nieuwe regelgeving PSD2, kort voor Payment Service Directive, is sinds 19 februari van kracht in Nederland. Er zijn een aantal dingen veranderd aan de richtlijn voor de regulering van betaaldiensten in Europa die voor jou als webwinkelier belangrijk zijn om te weten. Wij leggen je in deze blog uit waarin PSD2 verschilt van zijn […]

Wat is SEO en waarom is het zo belangrijk?

Wat is SEO en waarom is het zo belangrijk

Iedereen gebruikt tegenwoordig zoekmachines voor alle vragen die hen bezighoudt. Van openingstijden van een winkel tot ‘kan een olifant springen’ of hoe je SEO correct toepast; alle soorten informatie wordt opgezocht in de zoekmachine. Belangrijk voor jouw bedrijf om dan met jouw URL hoog in de zoekresultaten te verschijnen. Grote kans dat de bezoeker dan […]

5 tips om je webshop online goed vindbaar te maken

webshop online beter zichtbaar

Tegenwoordig zien we steeds vaker dat fysieke winkels het niet meer aan kunnen om klanten naar hun winkel te lokken. Dit heeft allemaal te maken met de overgang naar online webshops. Bedrijven bieden hun producten of diensten aan op het internet. Alleen is het probleem voor veel webwinkels dat de concurrentie niet bij te benen […]