Aanmelden
Keurmerk aanvragen
Contact
Contact opnemen

Blog

4 voorspellingen die niet uit kwamen

Het e-commerce landschap staat voor veel innovaties. Voorbeelden zijn bezorging van pakketjes middels drones, webwinkelen middels virtual of augmented reality en producten printen met een 3d-printer. Welke innovaties onze toekomst gaan veranderen proberen we graag te voorspellen, maar komen die voorspellingen ook echt uit? De toekomst zal het leren, in het verleden zijn er echter […]

De zin en onzin van de handel in Facebook likes

Als je jouw berichten, filmpjes, content, etcetera meer onder de aandacht wilt brengen onder de medegebruikers van Facebook dan heb je likes nodig. Vandaar dat menig bedrijf naar de felbegeerde duimpjes hunkert en allerlei promotionele acties voert om deze duimpjes te verkrijgen. Je kunt de duimpjes trouwens ook kopen. Laten we eens kijken naar de zin en onzin […]

Webwinkel in beeld: superhelden-kinderkleding.nl

Het is weer een tijdje geleden dat we een interview hielden in de rubriek “webwinkel in beeld“. We hebben die tijd gebruikt om een leuk interview te houden met Monique Bos van superhelden-kinderkleding.nl. Superhelden-kinderkleding.nl is een webwinkel wel gefocused is op een leuke niche, namelijk superheld producten voor kinderen. Lees snel verder.

Partner aanbiedingen april

Stichting WebwinkelKeur werkt samen met diverse partners en veel van hen hebben interessante kortingen voor onze leden opgesteld. Deze laten we veelvuldig in onze nieuwsbrief voorbij komen en via deze manier willen wij om de zoveel tijd hier ook aandacht aan schenken. Hieronder lichten we er nog een aantal toe: Afterpay; is één van de […]

Het gevaar van de ratingsmaatschappij; hoe een eenvoudig sterretje alles beïnvloed.

Afgelopen weekend stond er in de Volkskrant een artikel met als kop ‘likes, ratings, duimpjes, sterren: scoren maar‘. Het artikel ging in op de gevaren van de ratingsmaatschappij en haalde daarin een aflevering van 1 van mijn favoriete series ‘Black Mirror‘ als voorbeeld aan. In de aflevering wordt een toekomstbeeld geschetst waarin alles gebaseerd is […]

Meet Magento 10 mei in de DeFabrique te Utrecht

Op 10 mei 2017 organiseert Dutchento, de Nederlandse Magento Community, de 9e editie van Meet Magento Nederland. Het event staat volledig in het teken van het e-commerce platform Magento. Na acht supertoffe edities is het dit jaar tijd om voor een nog grotere en bijzondere locatie te gaan: DeFabrique in Utrecht. Deze editie staat volledig […]

Mening in review is aan grenzen gebonden

Zelf kijk ik ’s avonds op de bank graag naar de rijdende rechter. Naast alle burenruzies om bomen komen er soms ook interessante juridische cases naar voren. Zo hadden we vroeger al de spelcomputer die bij de buren werd afgeleverd en zo ging het geschil deze week bijvoorbeeld over een vloer die niet goed gelegd was. Naar […]

B2B of toch H2H?

We krijgen vaak de vraag of WebwinkelKeur ook geschikt is voor B2B webwinkels. Voor wie denkt wat is B2B? B2B staat voor business-to-business oftewel de verkoop aan bedrijven, in tegenstelling tot B2C (business-to-consumer), de verkoop aan consumenten.

Een B2B webshop starten? 5 Belangrijke content tips.

Voor bedrijven in de Business-to-Business markt wordt het steeds belangrijker om ook online vertegenwoordigd te zijn. Steeds meer bedrijven kiezen er daarom voor om naast hun website ook een webshop te beginnen. Het opzetten van een B2B webshop brengt echter veel nieuwe en tijdrovende aspecten met zich mee, waaronder het invullen van de content en […]

6 super simpele manieren om je e-mail CTR te verbeteren

E-mailmarketing is nog steeds de meest directe manier om in contact met klanten te komen. Immers worden e-mails direct naar de inbox van de klant gestuurd. Eenmaal geopend, geniet je boodschap van volledige aandacht. Klinkt als de droom van iedere marketeer, niet? Er is echter wel één uitdaging… En dat is om ervoor te zorgen […]