Aanmelden
Keurmerk aanvragen
Contact
Contact opnemen

3 segmentatietips voor e-mailmarketing webwinkels

Als webwinkelier wil je niet enkel nieuwe klanten binnenhalen, maar wil je ook van de bestaande klanten terugkerende klanten maken. Het kost namelijk veel minder om aan een bestaande klant iets te verkopen dan om een nieuwe klant te werven. Hoogstwaarschijnlijk heb je zelf al bedacht dat e-mailmarketing hierbij een handig instrument is. In tegenstelling […]

Het einde van de thema webwinkel?!

Veel webwinkeliers gaan voor een strategie met diverse thema webwinkels. Als er voorbeelden worden gegeven van een Multistore dan wordt steevast CoolBlue aangehaald als succesvol voorbeeld. Pieter Swart gaf in een interview met Emerce aan te gaan voor een one-domain-strategy. Erg opvallend, zeker als je de geschiedenis van CoolBlue kent. CoolBlue is namelijk opgericht als […]

Regels voor webshops: een Top 5

“Cart” (CC BY 2.0) by Brad Montgomery Als webshophouder is het goed om te weten aan welke regeltjes je moet houden. Zeker omdat dat nogal verschilt van klanten van een ‘normale’ winkel. Hieronder vijf vragen die veel gesteld worden en voor jou ook belangrijk kunnen zijn. Shoppers vs. webshoppers, wat is het verschil? Wat moet ik allemaal op […]

5 tools voor ondernemen op elke locatie

Kan je een succesvolle online onderneming voeren vanaf elke gewenste locatie? Ons antwoord is JA! Of je nu vanaf een hutje op de hei een e-commerce site runt of in je camperbusje door Zuid-Amerika trekt, met de juiste tools kan jij remote je business runnen. Daarom krijg je van ons een top 5 met e-commerce […]

Maak het verschil met realtime messaging

Als kleine webwinkelier heb je te maken met veel online concurrentie. Grote online spelers werken vaak met forse marketingbudgetten en hebben daardoor een behoorlijke voorsprong. Hoe zorg je er dan voor dat je toch opvalt tussen al die shops? Ons advies, zorg dat je dichterbij je klant staat!

Hoe komt uw webshop op de digitale Kalverstraat?

Winkelen vroeger vs. Winkelen nu Het succes van iedere winkel, fysiek of online, begint met het krijgen van bezoekers in de winkel. Uiteraard dient het personeel ook vriendelijk te zijn en het kassasysteem moet functioneren, echter iedere verkoop start met een bezoeker in de winkel. Staat een prachtig aangeklede winkel ergens achteraf op een industrieterrein, […]

De basis van Google Adwords

Er wordt door veel webwinkeliers geadverteerd binnen de zoekresultaten van Google. Ik kom echter ook vaak webwinkels tegen die de conclusie hebben getrokken dat Adwords te duur is. Toch is het jammer wanneer die keuze ongefundeerd gemaakt wordt. Adwords kan namelijk bezoekers van een hoge kwaliteit opleveren. Een klant die immers al op zoek is naar een […]

Conversiemetingen in Google Analytics

Om je online doelstellingen te kunnen meten en te optimaliseren moeten er conversies ingesteld worden binnen een statistiekenprogramma. Veruit de bekendste online statistiekenprogramma is Google Analytics. We gaan het vandaag hebben over het instellen van conversies en trechterweergaves. Een conversie is bijvoorbeeld de verkoop van een bepaald product en een trechterweergave is een overzicht van de voorliggende […]