Aanmelden
Keurmerk aanvragen
Contact
Contact opnemen

Blog

EMOTA houdt op met bestaan

emota stop met bestaan

EMOTA. Het Europese keurmerk waar Stichting WebwinkelKeur al enige tijd bij is aangesloten. De voordelen hiervan waren dat leden van het PRO-pakket gebruik konden maken van het EMOTA-logo en een vermelding kregen op de website van Europeantrustmark. Daar komt per 1 januari 2020 jammer genoeg een einde aan.

Hoe tekst bijdraagt aan de omzet van jouw webwinkel

tekstbijdrage aan webshop seo

Tekst is een onderschat onderdeel van websites en webwinkels. Echt. Bij veel webwinkels lijkt het nogal een ondergeschoven kindje, terwijl even investeren in je teksten enorme impact kan hebben. En die investering zit niet per se in de financiën, jouw eigen tijd is ook een investering die je jouw webwinkel kan gunnen.

Van winkelwagenverlater naar betalende klant: 4 tips

Iedere webwinkelier krijgt ermee te maken: klanten die hun digitale mandje volstoppen met producten en vervolgens afhaken bij het bestelproces. Erg frustrerend, maar gelukkig zijn er manieren om van de winkelwagenverlater toch een betalende klant te maken. Hoe? Door je bestelproces eens goed onder de loep te nemen.

Is jouw webshop klaar voor de shopfeestdagen?

webshops feestdagen

Uit onderzoek is gebleken dat 43% van de consumenten al start met het kopen van cadeautjes vóór 15 november. Door de opkomst van shopdagen, zoals Singles Day, Black Friday en Cyber Monday, wachten consumenten niet meer tot het weekend voor Sinterklaas en Kerst, maar doen ze hun aankopen ruim van tevoren mét korting.

WebwinkelKeur is vernieuwd & verbeterd!

Lancering ledenpagina

Goed nieuws! Na maanden hard werken en een intensieve testperiode is WebwinkelKeur definitief vernieuwd. We hebben onze ledenpagina verbeterd, nieuwe widgets/sidebar, een systeem waarmee je badges kunt verdienen en een vernieuwd logo. Daarmee wordt de nieuwe ledenpagina dé plek waar alle informatie over jouw betrouwbaarheid te vinden is.

Google wijzigt weergave Rich Snippet Sterren

Google wijziging rich snippets

Google heeft een belangrijke wijziging doorgevoerd in de manier waarop wordt omgegaan met Review Rich Snippets oftewel de sterren in de onbetaalde zoekresultaten. Google gaat niet langer sterren weergeven wanneer de sterren gaan over de eigenaar van de website. Dit heeft gevolg voor de rich snippets geplaatst via WebwinkelKeur en andere reviewproviders.

Hé webwinkelier, laat jezelf eens zien!

webwinkelier laat jezelf zien

Webwinkeliers kunnen heerlijk anoniem hun producten verhandelen. Het maakt niet uit wat je standplaats is: de eettafel van je ouders, het bijgebouwtje achter je huis of gewoon op zolder, waar veel webshops begonnen. Op al deze plekken kun jij bezig zijn met je bedrijf zonder dat de consument dat weet.

Switch naar de nieuwe ledenpagina!

nieuwe ledenpagina webwinkelkeur

Twee weken geleden hebben we gevraagd wie er interesse had in het testen van de nieuwe features die we in de nabije toekomst willen uitbrengen. We hebben dan ook niet stil gezeten en hebben al een hoop suggesties van jullie opgepakt voor de nieuwe ledenpagina! Vanaf nu kan elk lid de nieuwe ledenpagina testen en […]