Waarom WebwinkelKeur?

De meerwaarde van WebwinkelKeur

partner worden webwinkelkeur

Het WebwinkelKeur staat voor betrouwbare klantvriendelijke webwinkels. Onze leden voldoen aan de belangrijkste Nederlandse wetgeving, hun identiteit is gecontroleerd en het staat iedere klant vrij een klantbeoordeling te plaatsen welke onafhankelijk gemodereerd worden door WebwinkelKeur. Bij geschillen kun je gebruikmaken van geschilbemiddeling of een bindende uitspraak door DigiDispuut.

Bij WebwinkelKeur leden heb je de zekerheid dat:

✓ Adresgegevens door ons gecontroleerd zijn.
✓ Contactinformatie als telefoon, e-mail, KVK en adres goed vindbaar zijn.
✓ Je zonder problemen gebruik kunt maken van je 14 dagen bedenktijd.
✓ Je jouw geld binnen 14 dagen na retour terug hebt.
✓ Prijzen duidelijk vermeld staan.
✓ We kunnen bemiddelen bij geschillen of een bindende uitspraak kunnen doen via Digidispuut.nl.
✓ Je echte reviews over de webshop kunt delen en bekijken.
✓ De webshop heeft ingestemd met de WebwinkelKeur gedragscode.

Controle door WebwinkelKeur + reviews

WebwinkelKeur is uniek omdat het een gedragscode combineert met klantbeoordelingen. Elke deelnemer wordt door ons beoordeeld op een vaste checklist van punten. Hiermee controleren we o.a. of het duidelijk is met wie je zaken doet, wat je afspreekt en of de gegevens op de webwinkel overeen komen met de KVK-inschrijving.

Klikken op het webwinkel keurmerk bij aangesloten webwinkels geeft je de mogelijkheid om jouw ervaring te plaatsen met de betreffende webwinkelier of ervaringen van andere klanten te vergelijken. Dit geeft meer zekerheid omtrent klantvriendelijkheid en service, onderdelen die niet te beoordelen zijn met regeltjes en door andere keurmerken verwaarloosd worden.

Geschilbemiddeling

Mocht je ondanks al deze zorgen toch verwikkeld raken in een onenigheid met een aangesloten webwinkelier, dan kun je terecht bij onze onafhankelijke geschillencommissie. Deze doet een bindende uitspraak in de zaak, zo voorkom je onnodig hoge kosten.

Herkenning WebwinkelKeur

Het WebwinkelKeur is een privaatrechtelijk keurmerk geregistreerd bij het BOIP onder registratienummer 0954254. Controleer altijd of een webwinkel ook echt is aangesloten bij  WebwinkelKeur. Elk lid heeft een keurmerk dat na het klikken op het logo verwijst naar de pagina met adresgegevens op WebwinkelKeur, controleer deze gegevens goed.

Je herkent een lid aan het volgende logo welke klikbaar is en verwijst naar de ledenpagina op WebwinkelKeur, de afmetingen kunnen echter verschillen:

logo keurmerk reviewsysteem WebwinkelKeur logo webwinkelkeur 2019
2010 – 2019 2019 – heden

Controleer ook altijd zelf naast de echtheid van het keurmerk op recente klantervaringen en betrouwbaarheid. Hoewel WebwinkelKeur periodiek zijn leden controleert, kan er nooit 100% zekerheid geboden worden. Zijn er problemen, neem dan contact met ons op zodat wij actie kunnen ondernemen of een oplossing kunnen bieden.

Extra tips voor veilig online winkelen

Dat is echter niet het enige wat je kunt doen om veilig online te shoppen. Aanvullend hebben we een aantal tips om veilig te winkelen:

• Lijkt iets te mooi om waar te zijn? Dan is het dat meestal ook!
  • Zoek op Google naar ervaringen met een bedrijf of webwinkel.
  • Wees extra alert bij de aankoop van electronica waaronder Apple producten, deze zijn populair onder oplichters.
  • Controleer altijd de echtheid van een keurmerk en vraag de keurmerkhouder om advies bij twijfel.

Bekijk ook onderstaande video waarin we uitleggen hoe oplichters werken en wat jij kan doen om veilig online te winkelen.