Geschil melden

geschil indienen
Geschil indienen

Vervelend om te vernemen dat je een geschil hebt met een lid van ons. De eerste stap in een conflict met een aangesloten lid is zelf proberen een oplossing te vinden voor het geschil met de webwinkel. Doe dit door de klacht duidelijk te melden aan de webwinkel, geef daarbij ook aan wat volgens jou de oplossing is.

Geschilbemiddeling via het keurmerk

Kom je er samen niet uit? Dan kun je WebwinkelKeur inschakelen. Doorloop daarvoor de volgende stappen:

• Zoek de webwinkel op in onze ledenlijst.
  • Klik op de betreffende webwinkel en scroll vervolgens naar beneden.
  • Klik vervolgens “Geschilbemiddeling” en daarna op “Geschil indienen”.
  • Vul daarna het formulier in om je klacht kenbaar te maken.

Wij zullen vervolgens onafhankelijke bemiddeling toepassen om een gepaste oplossing te vinden.

Hoe nu verder?

De webwinkelier krijgt hiervan een bericht en krijgt vervolgens 7 dagen om alsnog met een oplossing te komen. Lukt het de webwinkelier niet, dan kunnen wij na 7 dagen bemiddelen. Onze ervaring is echter dat een klacht indienen via ons systeem de webwinkelier al snel beweegt om tot een oplossing te komen.

Tijdens de bemiddeling proberen we samen tot een oplossing te komen. Mocht je ondanks onze tussenkomst geen oplossing krijgen, dan biedt Stichting WebwinkelKeur een onafhankelijk geschillencommissie in samenwerking met Digidispuut. Deze commissie behandelt geschillen en doet een bindende uitspraak. Hiermee voorkom je juridische kosten voor beide partijen.

Doorloop de volgende stappen bij een geschil:

1. Stel de webwinkel op de hoogte van je klacht en vraag om een oplossing.
2. Is er na 14 dagen nog steeds geen zicht op een oplossing? Dan kun je WebwinkelKeur vragen om te bemiddelen.
3. Komen we er samen niet uit, dan kun je het geschil voorleggen aan onze geschillencommissie voor een bindende uitspraak door een jurist.

Q&A Image
Niet gevonden wat je zocht?

Neem vrijblijvend contact op met één van de behulpzame specialisten van WebwinkelKeur