Geschil melden

geschil indienen
Geschil indienen

Vervelend dat je een geschil hebt met een lid van ons. De eerste stap in een conflict met een aangesloten lid is zelf proberen een oplossing te vinden voor het geschil met de webwinkel. Doe dit door de klacht duidelijk te melden aan de webwinkel, geef daarbij ook aan wat voor jou de gewenste oplossing is.

Geschilbemiddeling via ons keurmerk

Kom je er samen niet uit? Dan kun je WebwinkelKeur inschakelen. Doorloop hiervoor de volgende stappen:

1. Zoek de webwinkel op in onze ledenlijst.
  2. Klik op de betreffende webwinkel en scroll naar beneden.
  3. Klik vervolgens “Geschilbemiddeling” en daarna op “Geschil indienen”.
  4. Vul daarna het formulier in om je klacht kenbaar te maken.

Hoe nu verder?

• De webwinkelier ontvangt een automatische e-mail van ons.
    • Zodra je het geschil bij ons hebt ingediend ontvangt de webwinkelier een automatische e-mail van ons. Hierin staat jouw geschil omschreven. Ook staat er dat we de webwinkel vragen om binnen 7 dagen contact met jou op te nemen om het geschil op te lossen. Op deze manier bieden we de webwinkel de kans om het samen met jou op te lossen.
  • Je kunt onze bemiddeling inschakelen.
    • Lukt dit de webwinkelier niet om binnen 7 dagen het geschil op te lossen? Dan kun je onze bemiddeling inschakelen. Jij ontvangt nadat de eerste 7 dagen zijn verstreken opnieuw een e-mail van ons. Hierin vragen we je of onze bemiddeling gewenst is. Kies je voor onze bemiddeling? Dan ontvang zowel jij als de webwinkelier een e-mail van één van onze klantenservice medewerkers.

Tijdens onze bemiddeling proberen we samen tot een oplossing te komen. Houd er rekening mee dat we ons neutraal opstellen en afgaan op bewijzen. Het is dus altijd wenselijk om bewijzen mee te sturen.

Geschil doorzetten naar de Geschillencommissie

Lukt het toch niet om door middel van onze bemiddeling jouw geschil op te lossen? Dan kunnen we jouw geschil naar de Geschillencommissie (Digidispuut) doorzetten. Deze Geschillencommissie behandelt geschillen en doet een bindende uitspraak. Hiermee worden (hoge) juridische kosten voor beide partijen voorkomen.

• Je kunt jouw geschil doorzetten naar de Geschillencommissie indien jouw aankoopbedrag tussen de €25 en €25.000 ligt (exclusief verzendkosten).
  • Je betaalt eenmalig €25 om jouw geschil naar de Geschillencommissie door te zetten. Deze kosten worden eventueel bij de webwinkel verhaald indien jij in het gelijk wordt gesteld.