Eisen & gedragscode

Om in aanmerking te komen voor WebwinkelKeur moet je voldoen aan een aantal eisen. Dit zijn primair eisen die voortkomen uit de Nederlandse wetgeving. Deze eisen hebben we samengevat in onze gedragscode.

De gedragscode dient te allen tijde te worden nageleefd door actieve leden. Ter controle vindt bij de eerste aanmelding een keuring plaatst, tevens worden leden steekproefgewijs gecontroleerd. Je wordt geadviseerd voor aanmelding deze lijst zelfstandig door te nemen om er zeker van te zijn dat je webwinkel aan de eisen voldoet.

Om je te helpen hebben we daarvoor een aantal eenvoudige stappen gemaakt om je webwinkel direct te laten voldoen aan de belangrijkste eisen.

De eisen voor een goedkeuring

We controleren tijdens deze controle vooral de volgende zaken:

Complex? Helemaal niet!

Volg het stappenplan om eenvoudig te voldoen >

De complete gedragscode is ook online te bekijken, op aanvraag kunnen wij eventueel ook een kopie van deze gedragscode verstrekken. Ook na het lezen van de gedragscode voldoen veel webwinkels niet aan alle eisen. Om je een uitleg te geven bij veelvoorkomende verbeterpunten hebben we hiervoor een stappenlijst met veel voorkomende verbeterpunten gemaakt. Hier staat wat uitgebreider uitgelegd op welke punten het vaak mis gaat.

De gehele gedragscode en checklist doorgelopen? Ga dan gelijk door naar aanmelden.