Google Seller Rating nu beschikbaar!

Google Seller Rating WebwinkelKeur

Google Seller Rating. Wie kent het niet? De 5 gouden aandachttrekkende sterren die zichtbaar zijn bij je Google Ads / Google Shopping. De klant hoeft geeneens een website aan te klikken en ziet al de beoordelingen. Net dat beetje extra om de klant richting jouw webshop te trekken. Had je ook al enige tijd interesse in deze sterren? Nou dan hebben wij goed nieuws! Vanaf vandaag biedt WebwinkelKeur ook Google Seller Rating aan voor haar leden.

Nieuw bij WebwinkelKeur

We zijn een praktisch en innovatief keurmerk die luistert naar haar leden. Toen we merkten dat er veel vraag was vanuit onze leden, zijn we achter de schermen flink bezig geweest om deze optie voor jullie mogelijk te kunnen maken. Daarom mogen we nu dan met trots mededelen dat we, dankzij onze nieuwe partnership met Verified Reviews, jullie dit nu kunnen aanbieden.

Verschil Google rich snippets en Seller Rating

Wat is precies Google Seller Rating? Niet te verwarren met de rich snippets van Google! Hoewel het één pot nat lijkt, is dit niet het geval. Waar de één zichtbaar is bij organische zoekresultaten, is Google Seller Rating weer zichtbaar bij je betaalde zoekresultaten (Google Ads / Google Shopping). De rich snippets zijn daardoor altijd gratis en wordt er voor de Google Seller Rating wel een maandelijkse bijdrage gevraagd. Zie hieronder het verschil in de zoekresultaten van Google:

Voorbeeld Google Seller Rating
Voorbeeld rich snippets van Google
Voorbeeld rich snippets van Google

Voordelen van Google Seller Rating

Het gebruik van Google Seller Rating brengt natuurlijk voordelen met zich mee. Volgens Google zijn dat:

• Verhoging van de traffic naar je webwinkel.
  • Verhoging van 17% van de click-trough-rate (CTR).
  • Verbetering van de quality scores (QS).
  • Verlaging van de cost-per-clicks (CPC).

Al met al goede redenen om het te overwegen voor je webwinkel!

Activeren

In tegenstelling tot de sterren van rich snippets, zijn de sterren van Google Seller Rating helaas niet kosteloos. Dit komt doordat de sterren worden getoond in je Google Ads en/of Google Shopping. Om de kosten voor onze leden zo laag mogelijk te houden, gaan de kosten die wij in rekening brengen vrijwel geheel naar de partner. De kosten voor deze sterren bedragen per geactiveerde webwinkel per maand 20 euro. Je betaalt en activeert dus per webwinkel en niet per lidmaatschap.

Wat krijg je er precies voor terug:

• Gele sterren in je Google Ads via desktop zoekresultaten van Google.
  • Percentage positiviteit reviews in Google Shopping.

Ook gebruik maken van Google Seller Rating? Log in binnen ons dashboard > ga naar Promotie > klik op Google Seller Rating > bekijk of de betreffende webwinkel voldoet > Activeer.

Voorwaarden voor het kwalificeren

Niet elke webwinkel kwalificeert voor de sterren. Hier zijn enkele vereisten aan verbonden.

• De webwinkel heeft de afgelopen 12 maanden minstens 100 unieke reviews verzameld. Wanneer je binnen afgelopen 4 weken de 100 unieke reviews hebt verzameld, worden de sterren (nog) niet getoond in verband het indexeren van Google. De 100 minstens verzamelde reviews geven helaas nog geen garantie. Google heeft een eigen algoritme waarmee ze bijvoorbeeld dubbele reviews eruit halen. Om zeker te weten dat je sterren getoond worden moet je een stuk boven de 100 zitten.
  • Het gemiddelde van de beoordelingen is minstens 3,5 van de 5 sterren waard.
  • Je maakt geen gebruik van URL’s met subdomeinen.
  • Je hebt niet (opzettelijk of per ongeluk) de sterren ‘overschaduwd’ binnen je Google Ads-campagne.

Heb je de Google Seller Rating geactiveerd en zijn je sterren niet zichtbaar? Geen paniek. Dat kan verschillende redenen hebben. In deze FAQ leg ik ze graag aan je uit.

Google Seller Rating WebwinkelKeur

Het lijkt een mooie ontwikkeling, maar vooralsnog werkt het niet. Ondanks dat we 4 weken gewacht hebben en meer dan 120 positieve reviews in de afgelopen 12 maanden hebben, wordt er nog geen enkele ster vertoond. Hoe zit dit?

Je hebt het tevens over de sterren in Google Shopping, maar bij mijn weten heb je daarvoor productbeoordelingen nodig. Die bestaan niet binnen WebWinkelkeur, correct? Kun je me hier meer over vertellen? Dit is namelijk eigenlijk de grootste reden waarom we het pakket hebben genomen.

Beste Luuk van Bubbles & Bo,

Op 31 januari heb je onze nieuwe feature de Google Seller Rating geactiveerd. Leuk! We zijn erg blij dat we dit nu kunnen aanbieden. Je beoordelingen zijn door onze partner Verified Reviews opgenomen op hun website ‘echte-beoordelingen’. Nu is het wachten tot Google de beoordelingen overneemt en je ze kunt gebruiken bij je Google Ads. Je kunt via ons Dashboard bekijken wat de huidige status is van je vermelding. Daarvoor ga je naar Promotie en vervolgens klik je op Google Seller Rating. Bij een aantal leden is de Google Seller Rating al toegekend.

Helaas is jouw Google Seller Rating nog niet zichtbaar. Daarover heb ik je op 22 februari een mail gestuurd naar het bij ons bekende mailadres van Bubbles & Bo. Het blijkt, jammer genoeg, soms wat langer te duren dan de drie weken indexatie tijd die we hadden vermeld. Wij gaan de komende tijd actief monitoren of je Google Seller Rating tevoorschijn is gekomen. Uiteraard zullen we je compenseren voor de vertraging, maar eerst willen wij even aanzien hoe lang het gaat duren. Wij vragen daarvoor je begrip.

In Google Shopping heb je Seller ratings en Product ratings. Wij bieden alleen de Seller rating. Deze zal straks onder andere hier getoond worden: https://www.webwinkelkeur.nl/wp-content/uploads/2019/02/Google-Seller-Rating-in-Google-Shopping.png

Hopelijk komt de Seller Rating snel te voorschijn bij jou en onze andere leden waar die nog niet getoond wordt.

Beste Luuk van Bubbles & Bo,

We hebben er even op moeten wachten, maar de Google Seller Rating is toegekend! Je kunt dit verifiëren via ons dashboard ‘Promotie > Google Seller Rating’. De vertraging is ontstaan door een bug in de feed tussen Verified Reviews en Google. Deze is inmiddels verholpen.

Je hebt de Google Seller Rating 1 á 2 weken later gekregen dan de 3 weken indexatie tijd die we hadden vermeld. Excuses dat het zo lang heeft geduurd. Ter compensatie van de vertraging geven we je de Google Seller Rating 2 weken gratis. Dit betekent dat je de volgende factuur 2 weken later ontvangt dan normaal gesproken het geval zou zijn.

Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik dat graag.