Aanmelden
Keurmerk aanvragen
Contact
Contact opnemen

Rich Snippet Sterren

Opvallen in Google met rich snippet sterren?

Je wilt graag reeds in de zoekmachine laten zien dat de klanten tevreden zijn over jou? Dit kan door middel van het tonen van de rich snippet sterren in Google. De rich snippet sterren zorgen ervoor dat jouw webwinkel net iets meer opvalt dan webwinkels die niet over de sterren beschikken.

Voorbeeld van sterren in de Google zoekresultaten

Voorbeeld van sterren in de Google zoekresultaten

Letop: We raden je ook zeker aan om ons blog rondom rich snippet sterren en de bedoeling van Google te lezen, het op een verkeerde manier inzetten van rich snippets kan namelijk schadelijk zijn.

Hoe krijg je de rich snippets op jouw webwinkel?

Bij de meeste webwinkel software zijn de rich snippets eenvoudig in te stellen middels onze modules. Zo kun je via onze modules voor Magento, Opencart, Prestashop, WordPress en Shoppagina via onze module de rich snippet code activeren en is handmatige plaatsing daar niet nodig. Maar wellicht beschik je over een webwinkel welke de automatische koppeling nog niet ondersteunt. Je kunt dan middels de code welke je kunt vinden in het webwinkelkeur dashboard eenvoudig de rich snippets installeren.

Code juist geplaatst?

Het duurt allereerst een tijdje voordat Google jouw code heeft geïndexeerd.  Een vereiste voor Google sterren is echter wel juiste plaatsing van de code. Controleer dan eerst of de rich snippets juist zijn ingesteld.  Google zoekt dan op de website naar gestructureerde gegevens.

Juiste plaatsing rich snippet code geen garantie Rich Snippet sterren

Door plaatsing van deze code kan Google sterren gaan weergeven bij jouw zoekresultaten, dat is echter geen gegeven, Google bepaalt zelf of ze deze sterren relevant vinden bij een bepaalde zoekopdracht. Google plaatst dus niet bij elke pagina de sterren.

• Google moet de code eerste indexeren, dit kan enkele dagen tot weken duren
  • Google bepaalt zelf bij welke zoekopdrachten wel en bij welk geen sterren worden weergegeven

Over het algemeen geeft Google eerder sterren weer bij een specifieke zoekopdracht (bruine 2-persoons goedkope bank) dan bij een algemene zoekterm (bank). Kijk dan de richtlijnen van Google nog eens goed na om te zien of u de website verder kunt optimaliseren. We raden je ook zeker aan om ons blog rondom rich snippet sterren en de bedoeling van Google te lezen, het op een verkeerde manier inzetten van rich snippets kan namelijk schadelijk zijn.

Wanneer je er zelf niet uit komt dan is het goed om even contact met ons op te nemen. Wij helpen je dan graag verder.