Aanmelden
Keurmerk aanvragen
Contact
Contact opnemen

Rich Snippet Sterren

Opvallen in Google met rich snippet sterren?

Je wilt graag reeds in de zoekmachine laten zien dat de klanten tevreden zijn over jou? Dit kan door middel van het tonen van de rich snippet sterren in Google. De rich snippet sterren zijn de sterren die getoond worden binnen de organische (onbetaalde) zoekresultaten. Deze kunnen ervoor zorgen dat jouw webwinkel net iets meer opvalt dan webwinkels die niet over de sterren beschikken.

Voorbeeld van sterren in de Google zoekresultaten

Voorbeeld van sterren in de Google zoekresultaten

Let op: We raden je ook zeker aan om ons blog rondom rich snippet sterren en de bedoeling van Google te lezen, het op een verkeerde manier inzetten van rich snippets kan namelijk schadelijk zijn.

Hoe krijg je de rich snippets op jouw webwinkel?

Je kunt de rich snippets eenvoudig activeren via de Sidebar / Javascript integratie.

Een alternatief is de rich snippets plaatsen via 1 van onze modules. Zo kun je via onze modules voor Magento, Opencart, Prestashop, WordPress en Shoppagina via onze module de rich snippet code activeren en verschijnt deze dan met een HTML code op je webwinkel.

Wil je om wat voor reden niet gebruik maken van onze sidebar of modules, dan kun je de rich snippet code ook handmatig via HTML plaatsen. Hoewel we deze methode afraden vind je de juiste HTML code in het webwinkelkeur dashboard.

Code juist geplaatst?

Het duurt allereerst een tijdje voordat Google jouw code heeft geïndexeerd.  Een vereiste voor Google sterren is echter wel juiste plaatsing van de code. Controleer dan eerst of de rich snippets juist zijn ingesteld.  Google zoekt dan op de website naar gestructureerde gegevens.

Juiste plaatsing rich snippet code geen garantie Rich Snippet sterren

Door plaatsing van deze code kan Google sterren gaan weergeven bij jouw zoekresultaten, dat is echter geen gegeven, Google bepaalt zelf of ze deze sterren relevant vinden bij een bepaalde zoekopdracht. Google plaatst dus niet bij elke pagina de sterren.

• Google moet de code eerste indexeren, dit kan enkele dagen tot weken duren.
  • Google bepaalt zelf bij welke zoekopdrachten wel en bij welk geen sterren worden weergegeven.

Over het algemeen geeft Google eerder sterren weer bij een specifieke zoekopdracht (bruine 2-persoons goedkope bank) dan bij een algemene zoekterm (bank). Kijk dan de richtlijnen van Google nog eens goed na om te zien of u de website verder kunt optimaliseren. We raden je ook zeker aan om ons blog rondom rich snippet sterren en de bedoeling van Google te lezen, het op een verkeerde manier inzetten van rich snippets kan namelijk schadelijk zijn.

Wanneer je er zelf niet uit komt dan is het goed om even contact met ons op te nemen. Wij helpen je dan graag verder.

Video uitleg

Bekijk in deze video hoe je de rich snippet activeert, de installatie test en wanneer wel/geen sterren verschijnen in de Google zoekresultaten.

Google Seller Rating

De rich snippet sterren zijn niet hetzelfde als de sterren van Google Seller Rating. De rich snippets laten je de sterren zien binnen de organische zoekresultaten. De sterren van Google Seller Rating worden weer op zijn beurt getoond binnen de betaalde zoekresultaten (Google Ads / Google Shopping). De rich snippets sterren zijn gratis, maar de sterren van Google Seller Rating niet.

Veelgestelde vragen over de Rich Snippet sterren

Hoe activeer ik Rich Snippet sterren?

Activeren van de rich snippet sterren is eenvoudig. Voor activatie raden we je aan om ons blog te lezen over de werking van Rich Snippet sterren. (meer…)

Rich snippet code testen

Veel leden kiezen ervoor om rich snippet code toe te voegen aan hun webwinkel, bijvoorbeeld voor het tonen van sterren in de Google zoekresultaten. Hoe kun je testen of deze code juist geplaatst is? (meer…)

Naar ondersteuning

Wat is het verschil tussen Google Seller Rating en rich snippets?

Google Seller Rating is niet hetzelfde als de rich snippets in Google. Waar de rich snippets in Google de sterren binnen de organische zoekresultaten laat zien, laat Google Seller Rating de sterren binnen de betaalde zoekresultaten zien. Daardoor zijn er geen kosten verbonden aan de rich snippers, maar wél aan de Google Seller Rating.

voorbeeld Google Seller Rating

Voorbeeld Google Seller Rating

Voorbeeld rich snippets van Google

Voorbeeld rich snippets van Google

Bekijk ook deze video om de verschillen tussen beide sterren te zien.

Wij bieden zowel de rich snippets in Google als de Google Seller Rating aan.