Hoe kan ik mijn lidmaatschap opzeggen/afmelden/stopzetten?

Jammer dat je ons gaat verlaten! We hebben het opzeggen van je lidmaatschap zo eenvoudig mogelijk gemaakt.

Volg voor het opzeggen van je lidmaatschap de volgende stappen:

1. Log in op jouw Dashboard (als je jouw inloggegevens niet meer weet, klik dan op ‘wachtwoord vergeten’).
  2. Klik op je naam (het pop-icoontje) rechtsbovenin op je scherm.
  3. Kies ‘mijn webwinkels’
  4. Klik op ‘opzegging’ en vul de gewenste datum in.
  5. Na verwerking ontvang je een e-mail ter bevestiging

Opzeggen via de mobiele app doe je zo:

2. Klik rechts onderin op menu, company and user.
  3. Kies mijn webwinkels
  4. Klik op opzegging en vul de gewenste datum in.
  5. Na verwerking ontvang je een e-mail ter bevestiging.

Wanneer je meerdere webwinkels hebt moet je dit herhalen voor elke individuele webwinkel om je lidmaatschap volledig te beëindigen. Afmelden is namelijk ook mogelijk voor een deel van je webwinkels.

Houd bij een stopzetting wel rekening met het volgende:

• Verwijzingen met waarde voor Google verdwijnen, het gaat hier om de vermelding van jouw webwinkel op WebwinkelKeur en op partner websites waaronder WebshopChecker, DigiDispuut, etc. Dit kan (negatieve) gevolgen hebben voor je posities in Google.
    • De door jou verzamelde reviews bij WebwinkelKeur blijven altijd zichtbaar op jouw ledenpagina.
    • Alle verwijzingen naar WebwinkelKeur op jouw webwinkel moeten verwijderd worden.
    • Eventuele juridische voorbeelddocumenten zoals de algemene voorwaarden en het privacystatement moeten vervangen worden, of in ieder geval moeten de verwijzingen naar WebwinkelKeur verwijderd worden.
    • Beëindiging van het lidmaatschap geeft jouw geen recht op restitutie van (een deel) van reeds gefactureerde bedragen.
    • Bestellingen geplaatst tijdens je lidmaatschap en/of voor verwijdering van het keurmerk blijven vallen onder de voorwaarden van WebwinkelKeur.