Skip to content

Blog

Hoe kan ik mijn lidmaatschap opzeggen/afmelden/stopzetten?

Hoe kan ik mijn lidmaatschap opzeggen/afmelden/stopzetten?

Het lidmaatschap opzeggen is eenvoudig. Log daarvoor in met je persoonlijke login op ons dashboard en kies links voor webwinkels. Klik op de webwinkel waarvan je het lidmaatschap op wilt zeggen. Je komt nu op de pagina waar de gegevens gewijzigd kunnen worden. Rechts onderin de pagina vind je de link naar het opzegformulier. Heb je meerdere webwinkels, dan moet je deze stuk voor stuk opzeggen.

Houd bij een stopzetting wel rekening met het volgende:

• Verwijzingen met waarde voor Google zullen verdwijnen, het gaat hier om de vermelding van jouw webwinkel op WebwinkelKeur en op partner websites waaronder WebshopChecker, DigiDispuut, etc. Dit kan (negatieve) gevolgen hebben voor je posities in Google.
  • Reviews zullen verdwijnen.
  • Het WebwinkelKeurmateriaal dient op de dag van stopzetting verwijderd te worden.
  • Eventuele juridische voorbeelddocumenten zoals de algemene voorwaarden en privacy policy moeten vervangen worden, deze bevatten verwijzingen naar WebwinkelKeur.
  • Bestellingen geplaatst tijdens je lidmaatschap en/of voor verwijdering van het keurmerk blijven vallen onder de voorwaarden van WebwinkelKeur.

Wanneer je meerdere webwinkels hebt moet je dit herhalen voor elke individuele webwinkel om je lidmaatschap volledig te beëindigen. Afmelden is in dat geval ook mogelijk voor een deel van je webwinkels.