Skip to content

Blog

Hoe kan ik mijn lidmaatschap opzeggen/afmelden/stopzetten?

22810
0
1

 

Jammer dat je ons gaat verlaten! We hebben het opzeggen van je lidmaatschap zo eenvoudig mogelijk gemaakt.

Volg voor het opzeggen van je lidmaatschap de volgende stappen:

  1. Log in met je persoonlijke login op jouw dashboard en kies links in het menu voor Profiel en Badges.
  2. Klik linksbovenin op de webwinkel waarvan je het lidmaatschap wilt opzeggen.
  3. Je komt nu op de pagina waar de gegevens gewijzigd kunnen worden. Scrol naar beneden, onderin de pagina vind je de link naar het opzegformulier.
    • Wanneer je meerdere webwinkels hebt moet je dit herhalen voor elke individuele webwinkel om je lidmaatschap volledig te beëindigen. Afmelden is namelijk ook mogelijk voor een deel van je webwinkels.
  4. Nadat je hebt opgezegd, ontvang je een bevestiging per e-mail.

Houd bij een stopzetting wel rekening met het volgende:

    • Verwijzingen met waarde voor Google verdwijnen, het gaat hier om de vermelding van jouw webwinkel op WebwinkelKeur en op partner websites waaronder WebshopChecker, DigiDispuut, etc. Dit kan (negatieve) gevolgen hebben voor je posities in Google.
    • De door jou verzamelde reviews bij WebwinkelKeur worden niet meer getoond op jouw ledenpagina. We bewaren deze wel voor het geval je opnieuw bij ons lid wordt.
    • Alle verwijzingen naar WebwinkelKeur op jouw webwinkel moeten verwijderd worden.
    • Eventuele juridische voorbeelddocumenten zoals de algemene voorwaarden en het privacystatement moeten vervangen worden, of in ieder geval moeten de verwijzingen naar WebwinkelKeur verwijderd worden.
    • Beëindiging van het lidmaatschap geeft jouw geen recht op restitutie van (een deel) van reeds gefactureerde bedragen.
    • Bestellingen geplaatst tijdens je lidmaatschap en/of voor verwijdering van het keurmerk blijven vallen onder de voorwaarden van WebwinkelKeur.