Juridische ondersteuning

Voorkom boetes; basis van je webshop juridisch in orde juridische check

Veel webwinkels maken nog juridische fouten. Zo wordt het herroepingsrecht / recht van retouren vaak verkeerd vermeld, missen er belangrijke bedrijfsgegevens en voldoen algemene voorwaarden niet aan alle eisen. De juridische controle van WebwinkelKeur zorgt ervoor dat je deze basiszaken goed voor elkaar hebt. Dit zorgt voor extra zekerheid.

Gratis juridische voorbeelddocumenten

Bij het starten van een webwinkel komt veel kijken. Zo moet je ook juridische zaken op je webwinkel vermelden, denk daarbij aan algemene voorwaarden, een privacy policy, een modelformulier herroeping en informatie over het herroepingsrecht. Wij stellen hiervoor gratis voorbeelddocumenten beschikbaar, zodat je deze eenvoudig op jouw webwinkel kunt plaatsen. Tevens hebben we voorbeeldteksten voor verschillende klantenservicepagina’s voor op jouw webshop.

Hulp bij GDPR / AVG

Dit jaar is er een extra reden om lid te worden van WebwinkelKeur. De nieuwe Europese wetgeving op het gebied van privacy is van kracht. Als webwinkelier moet je hier de nodige aanpassingen voor doen. Wij helpen je op weg.

Geschilbemiddeling

Hoe goed je ook je best doet om goede klantenservice te verlenen, elke webwinkel krijgt er vroeg of laat wel eens mee te maken; ontevreden klanten. Vaak kun je met zulke klanten gezamenlijk tot een oplossing komen, er kan echter ook een (eindeloze) discussie ontstaan. In die gevallen is het fijn om terug te kunnen vallen op geschilbemiddeling van WebwinkelKeur.

Controleer je webwinkel

Om lid te kunnen worden bij WebwinkelKeur dient je webshop eerst goedgekeurd te worden door één van onze supportexperts. Deze keuren je webshop op onze gedragscode die is gebaseerd op de Europese wetgeving. Ook wanneer je geen lidmaatschap wilt, raden we je om de eisenlijst te bekijken.

Gratis juridisch advies van onze support experts

Heb je een keer een vraag op juridisch gebied? Dan kun je ook bij ons terecht. We hebben veel ervaring opgedaan en kunnen je op dit gebied vaak een vrijblijvend advies geven.

B2B webshop keurmerk

Een zakelijke webwinkel? Ook dan kan een webwinkel keurmerk erg interessant zijn. Ook zakelijke klanten gedragen zich namelijk steeds meer als een consument en zoeken via internet naar een geschikte aanbieder. Wel gelden er andere regels bij een B2B-webwinkel.