Reviews in Google mijn bedrijf

Je hebt vast wel eens je eigen bedrijf opgezocht in Google. Je krijgt je bedrijf dan vaak te zien in Google mijn bedrijf, bijvoorbeeld via Google Maps of Google Zoeken. Deze functie van Google heeft twee reviewmogelijkheden: de Google reviews en Reviews van het internet.

Reviews voor Google mijn bedrijf

De beoordelingen van bijvoorbeeld reviewbron WebwinkelKeur worden alleen weergegeven als score onder het kopje “Reviews van internet”. In tegenstelling tot De Google reviews, deze verzamel je zelf doordat een klant een review schrijft via Google. Zo kun je bijvoorbeeld een deel van je klanten van je webshop vragen daar een review achter te laten.

WebwinkelKeur beoordelingen tonen in Google

Iets waar WebwinkelKeur wel invloed op kan uitoefenen is het kopje onder Google Business “Reviews van internet”. Onze reviewpagina, oftewel jouw ledenprofiel, wordt door Google geïndexeerd en weergegeven bij het blok met bedrijfsinformatie wanneer je zoekt op bedrijfsnaam. Google maakt hierbij gebruik van de rich snippet code op jouw ledenprofiel. Voor deze mogelijkheid heb je wel een bedrijfsvermelding nodig bij Google. Zorg er daarbij voor dat de gegevens die bekend zijn bij Google als adres, domeinnaam en KVK nummer overeenkomen met de gegevens in je WebwinkelKeur account.

"Reviews van internet" weergegeven in Google Search

Voorbeeld Google Business reviews van het internet

Google reviewsterren

Google kent vele verschillende reviewmogelijkheden. Hoewel ze erg op elkaar lijken, is de werking van elke ster anders. Elke mogelijkheid binnen Google kun je met WebwinkelKeur tonen. Meer informatie over de andere mogelijkheden vind je hieronder: