WebwinkelKeur

Product reviews nu beschikbaar voor jouw WooCommerce webshop!

product reviews webshop

Via WebwinkelKeur is het nu mogelijk om product reviews te verzamelen via WooCommerce. Product reviews zijn reviews van klanten, voor bestelde producten, die je kunt tonen bij de desbetreffende producten op je productpagina in je webshop. Deze reviews brengen een hoop voordelen met zich mee! Denk bijvoorbeeld aan: sterren in Google shopping en het ontvangen van minder retouren. Deze feature kan tevens gebruikt worden als directe feedback voor je assortiment. Op deze manier blijf jij altijd op de hoogte van wat je klanten nu eigenlijk zoeken.

Waarom bieden we product reviews aan?

In de jaren dat we reviews verzamelen voor jullie webwinkels, hebben we vaker de vraag gehad of we iets wilden opzetten voor product reviews. Onze interesse was er zeker! Door de drukte van andere ontwikkelingen zijn we er eerder echter niet aan toegekomen. Ook mag gezegd worden dat product reviews toch wel een andere tak van sport zijn voor ons.

We hebben de waarde van website reviews als keurmerk nooit onderschat. Klanten die hun ervaring delen over leden die bij ons aangesloten zijn is een gouden combinatie met een wettelijke controle van de webshop. Wetten en klantenservice onder één dak dus. Product reviews zijn echter een beetje een vreemde eend in de bijt. Ze geven niet per se aan wat er scheelt aan een webshop, maar aan de andere kant kun je stellen dat een webshop met een groot aantal negatieve product reviews niet per se kwaliteit voor de klant hoog in het vaandel heeft staan. Uiteindelijk wegen de voordelen van product reviews te zwaar op tegen de nadelen. We zouden daarom gek zijn als we het niet zouden aanbieden :)!

Wat zijn de voordelen van product reviews?

Zoals we in de inleiding aangaven brengen product reviews vele voordelen met zich mee:

Hoe verzamel je product reviews?

Nu ben je wellicht benieuwd hoe het verzamelproces verloopt. Dit leggen we je graag uit. Het verzamelen van product reviews zal een onderdeel zijn binnen het huidige (reguliere) reviewproces. Wat inhoudt dat je klanten niet onnodig lastigvalt met extra mailingen.

Wanneer je product reviews hebt geactiveerd zal er een orderdata opgevraagd worden bij een reviewverzoek. Voor een klant is het niets anders dan het invullen van een reguliere review met de optie ook producten te beoordelen die zijn besteld. Klanten kunnen een verhaal onder elk product schrijven en elk product 1 tot 5 sterren geven.

Product reviews emailflow

Product reviews en Google

We zoeken binnen de orderdata een GTIN (in Nederland is dat meestal je EAN nummer) op , deze is belangrijk voor Google. Onze plugin kan soms automatisch detecteren (op basis van ondersteunde plugins) waar je deze hebt staan. Je kunt echter zelf ook selecteren waar we de GTIN (EAN) vandaan moeten zoeken.

De product reviews worden bij ons bewaard en kun je terugzien als onderdeel van de webshop reviews waarin ze zijn gegeven. De product reviews vind je terug als losse review op de ‘product review’ tab in je dashboard of via hun eigen review url.

Op je WooCommerce website komen de reviews uiteraard ook te staan. Binnen het dashboard kun je tevens een feed aanmaken voor Google Shopping of Bing bijvoorbeeld. Misschien handig om te weten dat je voor product reviews moderaties kunt aanvragen. De regels blijven hier echter wel strikt, want een mening blijft een mening!

Hoe werken de sterren van product reviews?

Met product reviews kun je verschillende soorten (gewilde) sterren verzamelen, namelijk:

Wat zijn de kosten van product reviews?

De product reviews zijn een extra betaalde dienst en bedragen 10 exclusief btw per maand. Ze zijn dus voor ieder lid van WebwinkelKeur optioneel. Je kunt de product reviews binnen je dashboard activeren onder Beoordelingen > Product reviews.

Geen WooCommerce?

We gaan nu eerst verder met de optimalisatie, het onderhoud en eventueel jullie feedback! Heb je geen WooCommerce maar wil je wel product reviews via ons verzamelen? Geef dit dan aan via het onderstaande formulier. Op basis van de wensen van onze leden, willen we graag onze volgende ontwikkelingen binnen het project bepalen. Dit is je kans om ons in de goede richting te sturen!

[Update januari 2023: Product reviews zijn momenteel beschikbaar voor WooCommerce, Lightspeed, Shopify en Magento 2]

• Vul de URL van je webwinkel in (1 volstaat).
  • Gaarne het zelfde mailadres als waarmee je bij ons staat ingeschreven invoeren als mogelijk.
  • Voor Woocommerce, Lightspeed en Shopify hebben we product reviews ontwikkeld, door je keuze door te geven kunnen we bepalen welke software als volgende aan de beurt is.
  • Geef hier aan welke software je wilt nomineren als je keuze niet in de lijst stond.

Nog meer weten? Bekijk onze kennisbankpagina over product reviews eens voor meer inzicht in de werking!

Mobiele versie afsluiten