Product reviews nu ook beschikbaar voor Lightspeed!

Na de succesvolle lancering van de product reviews plug-in voor WooCommerce willen wij deze feature graag uitbreiden. Hierom hebben we eind 2020 onder onze leden een poll gehouden. Wij willen namelijk graag weten waar onze leden behoefte aan hebben, en zetten ons dan ook graag in om hun webwinkels te laten floreren. We hebben onze leden gevraagd voor welke webwinkel software zij het liefst product reviews willen hebben. De overduidelijke winnaar van de poll was Lightspeed en onze plug-in is nu live!

Wat is de meerwaarde van product reviews?product reviews

De gemiddelde consument hecht veel waarde aan de beoordelingen van eerdere klanten. Op dit moment kunnen jouw klanten een beoordeling geven over het bestelproces, de klantenservice, het assortiment en de verzendtijd. Dit geeft een relatief goed beeld over jouw webwinkel, maar zegt weinig tot niets over het aan te schaffen product. Uiteindelijk draait het voor de consument om de tevredenheid met zijn of haar aanschaf. Omdat niemand een miskoop wil doen wordt er dagelijks intensief gebruik gemaakt van vergelijkingswebsites.

• Door product reviews te activeren geef je jouw klanten de mogelijkheid om de eventuele twijfel over het product weg te nemen. Dit zorgt ervoor dat je veel minder tijd kwijt bent aan het verwerken van retourzendingen.
  • De geplaatste product reviews zorgen immers voor de beste manier van reclame, namelijk mond-tot-mond reclame.
  • Naast deze vorm van onbetaalde reclame kunnen jouw product pagina’s met sterren worden weergeven in de onbetaalde Google resultaten.
  • Je kunt zelfs nog een stapje verder gaan en adverteren met jouw producten in Google Shopping en de verzamelde product reviews door middel van een feed doorsturen naar Google Merchant Center.
  • Wij hebben ervoor gezorgd dat je klanten niet te veel mails ontvangen. De product review uitnodiging versturen wij namelijk in dezelfde mail als waarin gevraagd wordt om een beoordeling voor jouw webwinkel.

Wat zijn de kosten?

Product reviews is een extra dienst die je voor 9,95 exclusief btw kan activeren via jouw WebwinkelKeur Dashboard. Na het inloggen kun je naar Beoordelingen > Product reviews en op inschakelen klikken. Voor een uitgebreide stappenplan kun verwijs ik je door naar onze Lightspeed product reviews FAQ.

[Update januari 2023: Product reviews zijn momenteel beschikbaar voor WooCommerce, Lightspeed, Shopify en Magento2]

Staat jouw favoriete software er nog niet tussen? Niet getreurd!
We zijn hard op weg om product reviews te ontwikkelen voor meerdere software. Dit doen wij op basis van waar het meeste animo voor is. Laat ons dus snel via onderstaand formulier weten dat jij dit ook wil en wie weet kun je snel starten 🙂

Fijn om te lezen dat deze nieuwe functie zo goed is ontvangen door onze leden. Wij wens jullie vele mooie product beoordelingen toe!

Beste Iwan, Goed dat je hiernaar vraagt. Het is belangrijk om te weten hoeveel vraag naar een product is, zodat wij eventueel plannen kunnen maken of prioriteiten kunnen verschuiven. In de nabije toekomst is Magento helaas nog niet aan de beurt. Jouw vraag zal ik als feedback meenemen richting onze development team. Bedankt hiervoor!

Beste Sjoerd,

Bedankt voor je vraag. Het klopt inderdaad dat wij de data doorsturen naar Lightspeed en de review bij de betreffende product pagina terecht komt onder het kopje beoordelingen.