Product reviews: Nu ook voor Shopify!

ANOTHER ONE. Na WooCommerce en Lightspeed is onze product reviews plug-in nu ook beschikbaar voor Shopify gebruikers. Dit betekent dat jouw klanten hun gekochte product(en) kunnen beoordelen in jouw webshop. Deze beoordelingen worden getoond bij de producten op jouw website. En dat is niet alles: met de product reviews kun je ook sterren in Google Shopping ontvangen

Waarom product reviews?

Vijftig jaar geleden moesten mensen nog voor iedere aankoop naar een stenen winkel. Ze kochten hun tv bij de plaatselijke elektrozaak en hun schoenen bij de plaatselijke schoenenwinkel. Want tja, hier kochten ze al jaren met tevredenheid hun spullen, en de eigenaar stond in het dorp bekend als een eerlijke ondernemer. Totdat in 1969 het internet kwam en weer wat jaren later het online shoppen ”in” kwam… Iedereen kon ineens op zoek gaan naar de beste prijs voor een paar schoenen of een televisie, en als kers op de taart werd de aankoop ook nog eens thuis bezorgd!
Dit was ook het moment dat verkopers een manier zochten om zich te onderscheiden. Zij gingen klanten vragen om een digitale ervaring achter te laten in hun webshop. Op die manier konden zij laten zien dat zij een goede service leverden en dat hun producten het allerbeste waren. En nu – jaren later – zijn reviews niet meer weg te denken van het internet.

Product reviews verminderen je retouren

Wist je dat uit onderzoek is gebleken dat 71% van de consumenten vaak of altijd klantreviews leest voor een aankoop? En dat 82% van de consumenten liever een product koopt met een groter aantal beoordelingen en een slechtere sterrenrating dan een product met een 5 sterren en minder reviews?

Deze cijfers bewijzen maar weer dat het hebben van (product)reviews ontzettend waardevol is. Daarnaast vermindert het ook nog eens je retouren. Klanten hebben namelijk meer inzicht in wat ze hopen, omdat ze de ervaringen van anderen kunnen lezen over het product. Dikke win-win situatie!

Product reviews voor Shopify installeren

Wil jij nu direct starten met product reviews? Dan kun je deze dienst activeren in je dashboard. Klik op > beoordelingen en daarna op > product reviews. Klik dan op de knop om de product reviews te activeren.

Onze developers werken er hard aan om diensten zoals product reviews mogelijk te maken. Dit kost veel bloed, zweet en tranen – geen zorgen, we zijn wel heel lief voor ze 😉 .
Om deze reden vragen wij een bijdrage van 9,95 exclusief btw per maand naast jouw normale abonnementstarief. Voor een uitgebreide uitleg over product reviews voor Shopify hebben wij een apart artikel geschreven.

[Update januari 2023: Product reviews zijn momenteel beschikbaar voor WooCommerce, Lightspeed, Shopify en Magento2.]

Maak jij gebruik van andere software en wil je ook graag gebruik maken van product reviews? Dan kun je via onderstaand formulier je wensen invullen. Wie weet is jouw favoriete software de volgende!

Beetje jammer dat hier wederom extra geld voor wordt gevraagd. Ik blijf wel bij de gratis product reviews van Trustpilot

Hi Richard, onze bedrijfsmodellen zijn anders. Ons goedkoopste pakket start vanaf 8,95 per maand, TrustPilot vanaf € 139,- per maand. TrustPilot heeft een gratis pakket met een beperkt aantal uitnodigingen (100), wanneer je voor TrustPilot kiest is het moeilijk om later van platform te veranderen. Je betaalt dus later € 139,- per maand om je gratis periode in te halen. Daarnaast bieden wij naast (product)reviews ook juridische ondersteuning en het gebruik van een geschillencommissie aan. Dus eigenlijk haast niet te vergelijken met een reviewaanbieder zoals Trustpilot 😉

We hebben gekozen voor een systeem waarbij je betaalt voor wat je gebruikt. Dit vinden wij eerlijk. Dat is de reden waarom we erg lage prijzen hebben, maar dat betekent wel dat we extra kosten vragen voor functies die geld kosten om te ontwikkelen en meer ondersteuning nodig hebben. Hopelijk is het zo duidelijk! ^Lana

De betaalde versie lijkt inderdaad duur, echter komen wij niet boven de 100 bestellingen per maand. Wij gebruiken Trustpilot al meer dan 3 jaar en dan lopen de reviews wel op 😉 Uiteraard houdt ik het WW keurmerk nog wel even aan, echter niet voor productrevies.

Zou werkelijk fantastisch zijn als jullie dit ook voor Mijnwebwinkel shops hebben. Dat mis ik nu echt, dat zou een enorme boost geven.

Hi Simon! Heb je dit ook onderin het formulier ingevuld? Hoe meer voorkeuren we krijgen voor een bepaalde software, hoe groter de kans is dat we hier een plug-in voor gaan bouwen.