Product reviews inschakelen voor Lightspeed

Wij bieden voor Lightspeed gebruikers ook product reviews aan als extra dienst.
De kosten hiervan bedragen 9,95 per maand bovenop de bestaande kosten.

De voordelen van product reviews:

• Klanten nemen betere aankoopbeslissingen, wat resulteert in minder retouren.
  • Verhoog de omzet met behulp van “social proof”.
  • Verdien sterren in de onbetaalde Google-resultaten voor jouw productpagina’s en exporteer product reviews naar Google Shopping.
  • Verzamel zowel site- als product reviews met één beoordelingsverzoek.

Het activeren is simpel en snel gedaan via je dashboard.

Navigeer naar ‘Beoordelingen’ en ga door naar ‘Product reviews’.

Daar klik je op de knop om ze te activeren.

Wanneer je de functie hebt geactiveerd kun je de product reviews in 2 stappen werkend krijgen in je Lightspeed omgeving.

Stap 1: Als je onze WebwinkelKeur App al hebt geïnstalleerd dien je deze opnieuw te installeren.
Dit heeft te maken met nieuwe toestemming die we behoeven om orderdata te vragen. Dit kun je door in te loggen in Lightspeed > Apps > WebwinkelKeur > Opnieuw installeren > Toegang verlenen

Stap 2: Wanneer de App succesvol is geïnstalleerd kun je binnen de instellingen van die App de optie ‘product reviews’ aanvinken.

Na deze stappen ben je klaar om orderdata op te vragen en product reviews te ontvangen.
Het tonen van deze reviews gebeurt automatisch onder de gekoppelde producten. Ook zorgt Lightspeed automatisch dat de juiste Schema.org opmaak wordt gebruikt zodat je aanspraak maakt op de gele sterren in de organische zoekresultaten.

Je klanten ontvangen vanaf nu een uitnodiging om jouw webwinkel te beoordelen. Nadat jouw webwinkel is beoordeeld krijgen zij de mogelijkheid te zien om hun producten te kunnen beoordelen.

Om te controleren of alles goed is ingesteld en er uitnodigingen worden verstuurd met de mogelijkheid om een product review achter te laten kun je inloggen in je WWK Dashboard > Uitnodigingen > Verzonden.

De uitnodigingen die verzonden zijn met de mogelijkheid om een product review achter te laten kun je herkennen aan een icoontje van een blauwe winkeltas.

GTIN Codes toevoegen voor Google:

GTIN ofwel Global Trade Item Number zorgt ervoor dat producten makkelijk van elkaar kunnen worden onderscheiden. Door elk product een unieke GTIN code te geven wordt het voor zoekprogramma’s zoals Google makkelijk om de producten te vinden. Er zijn verschillende soorten GTIN codes:

• EAN | European Article Numbering | 8- of 13-cijferige barcode
  • JAN | Japanese Article Numbering | 8- of 13-cijferige barcode
  • UPC | Universal Product Code | 12-cijferige barcode
  • ISBN | International Standard Book Numbering | 13-cijferig nummer
  • IFT-14 | Interleaved Two of Five | 14-cijferig nummer

Deze codes kun je in Lightspeed toevoegen door in te loggen in je Lightspeed dashboard > Producten > Product selecteren > Voorraad & varianten > Variant toevoegen > Unieke karakteristieken > Barcode.

Wil je naast sterren in de onbetaalde organische zoekresultaten ook gele sterren in Google Shopping? Lees dan de FAQ over product reviews versturen naar Google Shopping.

Geweldig, alleen heb ik een vraagje kort vraagje. Is het mogelijk om de product reviews uitnodiging later te versturen dan de dagen van de webwinkel beoordeling? Klanten gebruiken namelijk niet altijd het product zo snel. Wij zouden dus zoiets als het volgende handiger vinden:

Na 7 dagen de beoordeling voor de webwinkel.
Na 21 dagen de beoordeling voor de producten.

Wij horen het graag.

Paul

Hoi Paul,

Helaas zijn deze momenteel niet te scheiden. Dit willen we in de toekomst wel graag zien, maar daar is tijd voor nodig en dit zal ontwikkeling vergen. Dit zal dus niet op korte termijn mogelijk zijn. Omdat de uitnodigingsmails niet gescheiden worden, is het ook maar mogelijk om er één vertraging aan te koppelen. Dan zou je er bijvoorbeeld voor kunnen kiezen ook de uitnodigingsverzoeken na 21 dagen te versturen.

Mvg,

Caleni