Betaaloptimalisatie voor WooCommerce en WordPress webshops

betaaloptimalisatie

Eerder kondigde WebwinkelKeur een samenwerking aan met payment service provider Buckaroo. Het partnership geeft leden van WebwinkelKeur aanzienlijke gunstige voorwaarden en diverse voordelen. Ook voor alle WooCommerce of WordPress (PHP) biedt Buckaroo de ideale checkout aan. In dit bericht vertel ik je meer over wat dit voor de WooCommerce gebruikers precies inhoudt.

Keuze uit betaalmethoden

Om gebruik te maken van populaire betaalmethoden zoals iDEAL, het Belgische Bancontact, PayPal en creditcards kun je terecht bij betaalprovider Buckaroo. Wij bieden meer dan 25 betaalmethoden aan voor WooCommerce, waaronder ook Apple Pay. Nu is het niet wenselijk om alle online betaalmethoden die beschikbaar zijn in je checkout aan te bieden. Dus helpen de payment specialisten bij Buckaroo je graag om tot de ideale betaalmix te komen die voor jouw producten of webshop de meeste conversie opleveren. Met het besparingsprogramma van WebwinkelKeur en Buckaroo bespaar je tot 60% op je betaaloplossingen. Deze kun je vinden binnen je Dashboard onder “Aanbiedingen”.

Je eigen checkout customizen

Uniek is dat je bij Buckaroo zelf de betaalomgeving kan aanpassen naar jouw eigen huisstijl via de Buckaroo Smart Checkout module. Hiermee customize je de betaalpagina of checkout met eigen kleur, logo, naam en eventueel achtergrondafbeelding. Data wijst uit dat dit zorgt voor een een hoger conversiepercentage, waarschijnlijk omdat betalers het gevoel hebben binnen de omgeving van website of webshop te blijven. Ook is het zo dat bij iDEAL-betalingen de naam van de webshop genoemd wordt in plaats van Stichting Derdengelden Buckaroo. Buckaroo doet er alles aan om betalen veilig, vertrouwd en soepel te laten verlopen om daarmee de betaalconversie te optimaliseren.

Buckaroo-checkout-Twitter

Betaalplugin voor WooCommerce

Buckaroo heeft voor diverse e-commercesoftware een koppeling gebouwd, via een gratis te downloaden plug-in kun je met nationale en internationale betaalmethoden verbinden. Zo ook voor WooCommerce. De Buckaroo WooCommerce Payment Plugin is volledig compatible met  WooCommerce versie 4.0.1 en WordPress 5.3.2. en ook de PHP versie 7.3 wordt goed ondersteund. Er wordt momenteel gewerkt aan compatibility met PHP 7.4. De plug-in wordt continu onderhouden en verbeterd voor de beste betaalconversie. Je betaalt alleen voor de gemaakte transacties, support en onderhoud is inbegrepen.

Testen en live zetten

Om betalingen te kunnen ontvangen heb je behalve de plug-in ook een account nodig bij Buckaroo. Deze is online aan te vragen via de speciale WebwinkelKeur link: https://www.buckaroo.nl/onboarding-webwinkelkeur Wanneer je account is aangevraagd kun je starten met testtransacties. Werkt alles naar behoren? Krijg je de juiste pushnotificaties terug? Met andere woorden: kunnen jij en de (test)klant zien of de betaling gelukt is of niet? Dan kun je direct starten met het ontvangen van betalingen via Buckaroo op je WooCommerce Shop!

Voordelen van betalingen verwerken via Buckaroo

– Binnen 2 minuten je eigen checkout volledig customizen.
– Gratis onderhouden plugin voor WooCommerce (en andere e-com software).
– Zelflerende software die de betaalconversie en gebruiksvriendelijkheid verhoogd.
– Meer dan 25 nationale en internationale betaalmethodes incl. Apple Pay.
– Optioneel extra modules met betaallinks en betaalherinneringen per mail.

Dag Dylan, goed om te horen dat je er al een aantal weken gebruik van maakt. Het scheelt inderdaad voor de webwinkelier en daar doen wij het voor! Groetjes, Sibel

Beste Bernadette,

Bedankt voor je vraag. Buckaroo is een grote bekende Payment Service Provider die zijn applicatie en klantenservice goed voor elkaar heeft. Dat geld ook voor Mollie, Mollie is een uitstekende partij om je transacties mee af te handelen. Deze partijen en nog een aantal goede Payment Service Providers hebben we gevraagd om een aanbieding te doen aan onze leden. Mollie was hierin niet geïnteresseerd. Buckaroo daarentegen heeft een geweldige aanbieding gedaan. We zijn onwijs blij dat onze leden nu met Buckaroo substantieel kunnen besparen op hun transacties.

Andere leuke punten die ons over de streep hebben getrokken:
– Buckaroo is acquirer voor iDeal, het voordeel is dat de naam van de webwinkel op het afschrift komt.
– Buckaroo is reseller voor Afterpay, je hoeft geen apart contract met Afterpay af te sluiten.
– Ze zijn met leuke innovaties bezig. Zo hebben ze afgelopen jaar een mooie checkout op mobiel gemaakt die je eenvoudig je eigen look and feel kunt geven.

En dan natuurlijk het gevoel dat we hadden tijdens de gesprekken en de antwoorden die we kregen als we webwinkeliers vroegen naar hun ervaring met Buckaroo. We hebben de indruk gekregen dat het een zeer gedegen partij is met tevreden klanten.

Kun je met de Buckaroo Woocommerce plugin ook terugbetalingen regelen?
Dat kan met de Mollie plugin nu namelijk wel en is enorm handig.

Ik heb het even nagevraagd bij Buckaroo. Met hun systeem kun je vanuit de plugin refunds verwerken. Dat gaat heel makkelijk.

Helaas geeft Buckaroo een slecht eerste indruk.

Zowel via webformulier als email vraag gesteld over koppelmogelijkheden met ons administratief pakket die Mollie wel heeft. Geen enkele reactie op gekregen.

Beste Hans,

Wat vervelend dat je geen reactie hebt ontvangen op je vraag. Björn, mijn contactpersoon bij Buckaroo, geeft aan dat hij niets heeft gezien, hij controleert bij zijn collega’s waarom jouw vraag nog niet is beantwoord. Je kunt Björn rechtstreeks bereiken via het e-mail adres: webwinkelkeur@buckaroo.nl

Groet,
Daan

Beste Daan,

Je geeft een aantal verschillen tussen Mollie en Buckaroo en dat ze een geweldige aanbieding hebben gedaan.

Je noemt een aantal andere leuke punten.

Wat ik mis is de geweldige aanbieding die ze hebben gedaan. Ik ga ervan uit de aanbieding betrekking heeft op het financiële plaatje. Maar wat is dan het verschil.

Kun je hier meer over vertellen want dat vind ik niet in je publicatie.

Bedankt.

Groet,
Marcel

Beste Marcel,

Bedankt voor je vraag wat de kosten zijn voor WebwinkelKeur leden bij Buckaroo.

Er geen abonnementskosten in rekening gebracht en geldt een voordelige prijstabel met kortingen tot 60%. Ze bieden bijvoorbeeld Bancontact voor 25 cent, CreditCard voor 9 cent + 1,7% van de orderwaarde en iDeal voor maar 12 cent per transactie.

Voor de volledige prijstabel kijk je binnen je WebwinkelKeur dashboard onder ‘Aanbiedingen’.

Ik ben bezig met omzet naar Buckaroo, maar wanneer ik via link de aanvraag inzet en aangeef welke betaal methode wil gebuiken, zie ik geen speciale tarieven waar jij het over heb.

Beste Bernadette,

Leuk om te zien dat je gebruik wil maken van de diensten van de combinatie Buckaroo en WebwinkelKeur. Helaas kan ik je zelf zo niet zeggen waarom je niet de juiste tarieven zou zien. Ik wil je aanraden te mailen naar webwinkelkeur@buckaroo.nl. De helpdesk daar kan je verder helpen bij het aanvragen van jouw account, met de juiste tarieven. Succes en natuurlijk ook veel plezier!
Groet, Asoka

Goedemorgen Jackson, welk linkje precies? Ik heb alle linkjes in de blog gecheckt en bij mij werken ze allemaal. Ik hoor het graag zodat ik het even na kan kijken 🙂