Gmail Schema markup voor reviews

Zoals we onlangs aangekondigd hebben zijn we druk bezig met allerlei innovaties om het aantal klantbeoordelingen dat je ontvangt verder te verhogen. Vandaag introduceren we daarbij een mooie nieuwe optie, namelijk het rechtstreeks vanuit Gmail achterlaten van beoordelingen zonder daarbij het mailprogramma te verlaten.

Gmail ondersteunt al een tijdje Schema.org code voor e-mail.  Met deze techniek is het mogelijk om op een universele manier rechtstreeks in jouw e-mail een webwinkel te beoordelen. De drempel om een review achter te laten wordt voor consumenten zo nog een stuk lager.

Rechtstreeks beoordelen via Gmail
Rechtstreeks beoordelen via Gmail

Het voordeel van de Schema.org techniek boven een normaal HTML formulier in een e-mail is de foutgevoeligheid. Bij HTML-formulieren is de kans groot dat de formulieren in veel e-mail clients niet werken. Met de Schema.org code heeft niemand daar last van en kan er zowel rechtstreeks in de e-mail een beoordeling achtergelaten worden als dat er op de oude manier doorgeklikt kan worden naar onze website.

Voor zover we weten zijn we één van de eerste Nederlandse review verzamelaars die deze techniek ondersteunt. We hopen hiermee de komende tijd het aantal reviews dat jij ontvangt verder te verhogen. Helaas zijn er naast Gmail momenteel nog geen andere e-mailproviders die Schema.org ondersteuning aanbieden, we hopen echter dat dit wel gaat gebeuren in de toekomst.

Beoordelen van jouw webwinkel in Gmail
Beoordelen van jouw webwinkel in Gmail