Loop jij mee 16 oktober tijdens de ecommercerun?

Ecommerce News organiseerde in 2012, toen nog als Webwinkel Weblog, voor het eerst de Ecommercerun. Destijds was het een loop voor een select groepje deelnemers en was WebwinkelKeur sponsor van het eerste uur, maar al snel groeide het uit tot het grootste sportevenement van de ecommerce-branche. Zondag 16 oktober vindt de run alweer voor de vijfde keer plaats en wij zijn erbij.

Onze verwachtingen van de lustrumeditie zijn hooggespannen en als we initiatiefnemer en organisator Dirkjan Vis mogen geloven, zullen de deelnemers ook deze editie niets tekortkomen. Thuisbezorgd.nl zorgde afgelopen jaren voor een heerlijke lunch en ook de rest van de dag wordt compleet verzorgd door sponsoren. Op basis van onze ervaring van voorgaande jaren kun je weer rekenen op een gratis geheel verzorgde dag, waar net als vorige edities nog lang over zal worden nagepraat.

De afgelopen vier jaar zijn er aardig wat persoonlijke records verbroken. Voor één van de deelnemers hoort hardlopen inmiddels bij zijn dagelijkse routine. Zo was Dennis de Freytas vorig jaar niet alleen de snelste onder de ecommercebedrijven, maar mocht hij zich ook de snelste loper van de gehele maliebaanloop noemen. Wellicht wel mede doordat we vorig jaar goed opgewarmd aan de start konden verschijnen door een heuse Olympische warming-up van Mark Tuitert. Wat Ecommerce News dit jaar in petto heeft, wil Dirkjan nog niet verklappen. Maar dat het weer een spektakel zal worden, staat volgens hem vast.

Deelnemers aan de ecommercerun 2015
Deelnemers aan de ecommercerun 2015

Nieuw: ambassadeurschap

Na vier succesvolle Ecommerceruns wordt de schare trouwe fans, die ook na de run veelal de hardloopschoenen blijven onderbinden, steeds groter. Daarom wordt er dit jaar voor het eerst gewerkt met ambassadeurs. Ook WebwinkelKeur is één van de ambassadeurs. Als vrienden van het eerste uur zetten wij graag ons beste beentje voor.

In eerste instantie liep je als deelnemer van de Ecommercerun standaard tien kilometer. Maar om de run voor een breder publiek toegankelijk te maken, is er ook een variant van zes kilometer. Ook bij WebwinkelKeur zijn we niet allemaal van nature hardlopers en maken we dankbaar gebruik van deze kortere afstand. Daarnaast is er traditiegetrouw voldoende gelegenheid om op een ongedwongen manier bij te praten met branchegenoten en te netwerken.

Wil jij net als wij deelnemen aan het grootste sportevent van de ecommerce-branche? Haal dan snel je hardloopschoenen van zolder, markeer zondag 16 oktober in je agenda en begin voorzichtig met lopen.