Reviews verzameld via Facebook koppelen

Via WebwinkelKeur was het al lange tijd mogelijk om reviews van externe bronnen weer te geven op je WebwinkelKeur pagina. Sinds deze week is het ook mogelijk om reviews die verzameld zijn via Facebook te koppelen aan de WebwinkelKeur pagina. Zo ontstaat er een gewogen gemiddelde afkomstig van verschillende bronnen waaronder nu dus ook Facebook.

Verwijzing naar externe bronnen

De optie is niet bedoeld om de inhoud van de beoordelingen weer te geven op je ledenpagina, dit mogen we juridisch gezien helaas niet. De optie is enkel bedoeld om op een centrale plek een overzicht te creëren dat een goede weerspiegeling geeft van jouw betrouwbaarheid. Heb je bijvoorbeeld 5 reviews op Facebook met een gemiddelde van een 8 en 10 reviews op WebwinkelKeur met een gemiddelde van een 9, dan wordt het gemiddeld weergegeven cijfer een 8,7. Groot voordeel is dat daarmee reviews van allerlei bronnen meetellen voor jouw gemiddelde. Dit is mogelijk voor allerlei bronnen waaronder nu Facebook.

Hoe Facebook koppelen?

Facebook aan je WebwinkelKeur ledenpagina koppelen is eenvoudig. Volg daarvoor onderstaande stappen:

1. Login met je persoonlijke login via dashboard.webwinkelkeur.nl

2. Klik links op Beoordelingen en kies voor Externe bronnen

3. Scroll door naar Facebook en klik daaronder op Toevoegen

Kies ervoor om een Facebook bron toe te voegen

4. Klik op Login/machtigen en geef onze App toestemming om informatie van je pagina’s op te halen. Je moet hiervoor ingelogd zijn met het Facebook account dat jouw Bedrijfspagina op Facebook beheert.

5. Klik achter de juiste pagina op de knop “Toevoegen“.

Kies de pagina waarvan je het gemiddelde wilt toevoegen
Kies de pagina waarvan je het gemiddelde wilt toevoegen

6. Wacht maximaal 1 dag, we halen nu automatisch elke dag de gemiddelde Facebook beoordeling op en geven die ook weer op je WebwinkelKeur ledenpagina.

Weergave van externe beoordelingen
Weergave van externe beoordelingen

Wil je andere bronnen toevoegen zoals The Feedback Company, Beslist of Bol.com? Lees dan onze uitleg rondom het toevoegen van externe bronnen.