Een simpel bedankje bij iedere bestelling

bedankje bij een bestelling webshop

Dat hartverwarmende moment dat er rond de feestdagen kerstkaarten op de deurmat liggen. Handgeschreven vrolijke kaarten met de warme groeten van familie, vrienden of de buren. Dat een simpel (en vaak goedkoop) kaartje met een paar zinnen je al van oor tot oor kunnen laten lachen is toch geweldig! Waarom zou je dat ook niet bij je klanten doen? En waarom wachten tot de kerstdagen, als je mensen het hele jaar blij kunt maken met kaartjes of simpele bedankjes!?

Extraatje bij het openen

Een pakketje krijgen is bijna altijd leuk, nou ja ik bestel vaak voor mijn plezier dus als de lieve man van PostNL bij mijn deur staat met een pakketje in zijn handen, kan ik niet wachten om hem open te maken. Dit, terwijl ik allang weet wat er zich in het pakje schuilt en ik daar toch wel mijn hard verdiende geld aan heb uitgegeven. Deze belevenis kan jij als webwinkelier voor een klant nóg leuker maken. Hoe? Een simpel bedankje in de vorm van een kaartje of bijvoorbeeld een sticker bij iedere bestelling.

Persoonlijk

Dat een klant iets bij jouw webwinkel heeft gekocht, laat al zien dat degene de eerste processen van het koopproces al heeft doorlopen en daaruit dus voor jouw webwinkel heeft gekozen. Dat is al een eer op zich, maar je wilt er natuurlijk ook voor zorgen dat deze klant nóg een keer bij jou bestelt. Je wilt een goede klantbinding! Een simpel bedankje kan er al voor zorgen dat een klant zich gewaardeerd voelt als klant. De klanten voelen zich niet meer een ‘nummertje’, één van de vele die ervoor zorgt dat er geld in het laatje komt, maar voelen zich extra speciaal omdat ze persoonlijk worden benaderd. Iets wat je als webwinkelier goed kunt gebruiken, omdat je niet face-to-face contact hebt met je klant.

Handgeschreven

Wil jij als webwinkelier dat ene stapje verder gaan? Hier zal je even je balpen weer voor moeten afstoffen en oefenen op je handschrift. Daar waar de laptops er voor hebben gezorgd dat met de hand schrijven bijna niet meer nodig is. Want met een handgeschreven bedankje, kun je het bijna niet extra persoonlijker maken. Het vergt misschien iets meer moeite dan kant-en-klare kaartjes of stickers, maar een simpel: “Bedankt voor je bestelling en vertrouwen en tot de volgende keer!” is al méér dan voldoende. Jij blij dat de klant iets bij jou heeft gekocht en de klant blij dat hij of zij zich zo gewaardeerd voelt. Hiermee vergroot je de kans op goede klantbinding, goed imago voor je bedrijf en mond-tot-mondreclame. Wat weer voor meer bestellingen kan zorgen!

Pas jij al bedankjes toe bij iedere bestelling? Deel het met ons en andere webwinkeliers!

Voor ons geldt in ieder geval dat we het juist niet bij iedere bestelling doen. Maar gewoon als we dat zelf leuk vinden en een aanleiding hebben.

Als we een klant herkennen van eerdere bestellingen, als er een mooi pakket aan chocolade besteld is die bij onze eigen favorieten horen, of ook gewoon zomaar.

Maar toch vooral niet elke keer…zou misschien goed zijn voor ‘de cijfers’ maar dat is wat mij betreft niet wat de motivatie moet zijn voor een kaartje. Dan ben je feitelijk alsnog de klant als nummers aan het behandelen.

Wij geloven dat oprecht & eerlijk zijn veel belangrijker is, en denken ook te merken dat klanten dat erg waarderen.

Ik verkoop in mijn webwinkel bedankjes. Ken de waarde van bedankjes. Iedere klant ontvangt bij de bestelling altijd een bedankje. Dit is dan een product uit mijn webwinkel wat men niet besteld heeft, ter kennismaking. Daarnaast ontvangt men altijd een handgeschreven kaartje met daarop een persoonlijke tekst. Deze tekst heeft, bijvoorbeeld te maken met (indien bekend) de reden voor de bestelling, of anders een dank je wel voor de bestelling. Ja het kost wat meer tijd, maar het is echt de moeite waard. Kijk maar hoe je zelf reageert wanneer je een bestelling ontvangt en er is deze persoonlijke noot….. Ik heb het dan niet over pen, bedrukt met het logo van de webwinkel waar je besteld hebt, maar echt iets persoonlijk.