Aanmelden
Keurmerk aanvragen
Contact
Contact opnemen

Hoe weet ik of een webwinkel echt is aangesloten bij WebwinkelKeur?

Het komt soms voor dat webwinkels ten onrechte een keurmerk voeren. Wij raden u af om zaken te doen met deze webwinkels. Hoe weet je echter of een webwinkel echt is aangesloten bij Stichting WebwinkelKeur?

Dit weet je door het echtheidscertificaat dat in het keurmerk van Stichting WebwinkelKeur is ingebakken te controleren. Het echtheidscertificaat betekend dat wanneer u met de muis over het keurmerk heen gaat er een pop-up verschijnt waarin te zien is dat de webwinkel gecertificeerd is.

Het echtheidscertificaat van WebwinkelKeur

Het echtheidscertificaat van WebwinkelKeur

Een geldig keurmerk van WebwinkelKeur is daarnaast altijd klikbaar, na het klikken komt er een pop-up naar voren waarin onder andere de klantervaringen te lezen zijn.

De WebwinkelKeur echtheidscertificaat Pop-Up

De WebwinkelKeur echtheidscertificaat pop-up

In deze pop-up kunt u naast het lezen van ervaringen ook zelf uw eigen ervaring met de webwinkel plaatsen, een eventuele klacht indienen over de webwinkel of naar de ledenpagina gaan. U gaat naar de ledenpagina van de webwinkel door op ‘controleer echtheid’ te klikken.

De ledenpagina van Gameshop Twente op WebwinkelKeur

De ledenpagina van Gameshop Twente op WebwinkelKeur

Komt u een webwinkel tegen die ten onrechte gebruik maakt van het keurmerk? Neem dan even contact met ons op, wij proberen dan alles in het werk te stellen om het onterechte gebruik aan te pakken.

Tags
Over de auteur
Anna Antwoord (Website)

Anna is de mascotte van WebwinkelKeur. Hoewel ze alleen in de digitale wereld bestaat, beantwoord ze graag al jouw vragen.

Over Stichting WebwinkelKeur

Stichting WebwinkelKeur is een onafhankelijke organisatie met een transparant webwinkel keurmerk in combinatie met klantbeoordelingen.

Ook lid worden voor slechts € 8,95 per maand?

Lid worden

Reacties

6 Reacties
  1. Frank schreef:

Is de winkel 3DNINJA B.V., gevestigd te Hengelo, ingeschreven in het Handelsregister onder KvK-nummer 65726545 echt lid? Hij voert het logo maar ik kan de winkel niet terug vinden in jullie lijst.

• Dag Frank, Bedankt voor de reactie. Wanneer je een webwinkel niet kunt vinden via https://www.webwinkelkeur.nl/consument/webwinkel-zoeken/ dan is deze niet aangesloten bij ons. In het geval van 3DNinja is de betreffende webwinkel in het verleden lid bij ons geweest. Dit is echter niet langer het geval. De betreffende webwinkel heeft echter wel een nieuwe aanvraag tot het keurmerk gedaan. We zullen deze een mail sturen om voor dit moment het keurmerk te verwijderen (totdat de webwinkel goedgekeurd is).

2. is http://www.ethereumminers.nl lid?

Ik kan het keurmerk niet op de site vinden, maar op de (onlangs nog aangepaste website) staat:

“Onze medewerkers zullen de klacht bekijken en proberen naar ieders tevredenheid de klacht op te lossen. Na ontvangst van je klacht ontvang je van ons een bevestiging, wij zullen je klacht binnen 3 dagen na ontvangst beantwoorden, mocht het meer tijd nodig hebben, dan zullen wij je hiervan op de hoogte stellen.
    Mocht je dit niet op prijs stellen, dan kan je ook altijd contact op nemen met de afdeling bemiddeling van Webwinkel Keur waar EthereumMiners.nl bij is aangesloten.
    Tevens is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. “

• sibel schreef:

Dag Lex, bedankt voor je berichtje. Ethereumminers is sinds een half jaartje geen lid meer bij ons. Ik zal ze vragen om de verwijzing naar ons zo spoedig mogelijk weg te halen. Bedankt voor je oplettendheid!

3. Gerards schreef:

Op de site van Limburgs Ruiterhuis staat dat zij is aangesloten bij Stichting Webwinkelkeur. Echter staat zij niet in jullie lijst. Klopt dit?

• Sibel schreef:

Dag Gerards, bedankt voor je vraag. Ik heb het even opgezocht en zij zijn niet bij ons aangesloten. Als ik de webwinkel zo beoordeel hebben ze enkel de algemene voorwaarden van ons gebruikt en zijn ze vergeten de verwijzing naar ons weg te halen. Vooralsnog ga ik er vanuit dat dit niet met opzet is gedaan omdat er verder geen logo’s zijn geplaatst. Ik zal hen erop attenderen. Voor toekomstige gevallen kun je op: https://www.webwinkelkeur.nl/consument/webwinkel-zoeken/ alle aangesloten leden terugvinden. Groetjes -Sibel

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *