Aanmelden
Keurmerk aanvragen
Contact
Contact opnemen

Hoe weet ik of een webwinkel echt is aangesloten bij WebwinkelKeur?

Het komt soms voor dat webwinkels ten onrechte een keurmerk voeren. Wij raden u af om zaken te doen met deze webwinkels. Hoe weet je echter of een webwinkel echt is aangesloten bij Stichting WebwinkelKeur?

Dit weet je door het echtheidscertificaat dat in het keurmerk van Stichting WebwinkelKeur is ingebakken te controleren. Het echtheidscertificaat betekend dat wanneer u met de muis over het keurmerk heen gaat er een pop-up verschijnt waarin te zien is dat de webwinkel gecertificeerd is.

Het echtheidscertificaat van WebwinkelKeur

Het echtheidscertificaat van WebwinkelKeur

Een geldig keurmerk van WebwinkelKeur is daarnaast altijd klikbaar, na het klikken komt er een pop-up naar voren waarin onder andere de klantervaringen te lezen zijn.

De WebwinkelKeur echtheidscertificaat Pop-Up

De WebwinkelKeur echtheidscertificaat pop-up

In deze pop-up kunt u naast het lezen van ervaringen ook zelf uw eigen ervaring met de webwinkel plaatsen, een eventuele klacht indienen over de webwinkel of naar de ledenpagina gaan. U gaat naar de ledenpagina van de webwinkel door op ‘controleer echtheid’ te klikken.

De ledenpagina van Gameshop Twente op WebwinkelKeur

De ledenpagina van Gameshop Twente op WebwinkelKeur

Komt u een webwinkel tegen die ten onrechte gebruik maakt van het keurmerk? Neem dan even contact met ons op, wij proberen dan alles in het werk te stellen om het onterechte gebruik aan te pakken.

Tags
Over de auteur
Anna Antwoord (Website)

Anna is de mascotte van WebwinkelKeur. Hoewel ze alleen in de digitale wereld bestaat, beantwoord ze graag al jouw vragen.

Over Stichting WebwinkelKeur

Stichting WebwinkelKeur is een onafhankelijke organisatie met een transparant webwinkel keurmerk in combinatie met klantbeoordelingen.

Ook lid worden voor slechts € 7 per maand?

Lid worden

Reacties

2 Reacties
  1. Frank schreef:

Is de winkel 3DNINJA B.V., gevestigd te Hengelo, ingeschreven in het Handelsregister onder KvK-nummer 65726545 echt lid? Hij voert het logo maar ik kan de winkel niet terug vinden in jullie lijst.

• Dag Frank, Bedankt voor de reactie. Wanneer je een webwinkel niet kunt vinden via https://www.webwinkelkeur.nl/consument/webwinkel-zoeken/ dan is deze niet aangesloten bij ons. In het geval van 3DNinja is de betreffende webwinkel in het verleden lid bij ons geweest. Dit is echter niet langer het geval. De betreffende webwinkel heeft echter wel een nieuwe aanvraag tot het keurmerk gedaan. We zullen deze een mail sturen om voor dit moment het keurmerk te verwijderen (totdat de webwinkel goedgekeurd is).

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *