Hola Spanje!

eValor.esHet is achter de schermen veel werk geweest. Toch zijn we erg trots het Spaanse zusje van WebwinkelKeur te kunnen introduceren. Sinds vandaag is eValor.es online! Een keurmerk inclusief klantbeoordelingen gericht op Spanje.

Europa
Hoewel momenteel de meeste verkopen online binnen het eigen land plaats vinden zien we toch steeds meer webwinkeliers welke zich ook internationaal oriënteren. Zeker Europa biedt kansen doordat regelgeving steeds meer wordt gelijkgetrokken en grenzen opengesteld zijn. Om hier ook op in te springen hebben we al langer de ambitie om meertalig te gaan. Hoewel deze koers nog langere tijd zal duren, is Spanje een goede test om te ervaren wat er komt kijken bij uitbreiding naar andere landen. Internationaal ondernemen is namelijk meer dan enkel je website vertalen naar een andere taal…

Internationaal met een nationale focus
Hoewel we graag internationaal gaan, vinden we de nationale focus erg belangrijk. Elk land is namelijk anders en behoeft een eigen aanpak. Vandaar dat we in Spanje samenwerken met E-commerce managers. Dit Spaanse bedrijf met een Nederlandse eigenaar is mede initiatiefnemer van eValor. Op deze manier kunnen we de Spaanse markt bedienen met een concept afgestemd op de Spaanse markt en een Spaanse klantenservice.

In Spanje is de blonde vrouw vervangen voor een meer Spaanse uitstraling
In Spanje is de blonde vrouw vervangen voor een meer Spaanse uitstraling

Waarom duurder?
De oplettende internetter zal zien dat we in Spanje met andere pakketten werken dan in Nederland. De reden hiervoor is dat WebwinkelKeur in Nederland non-profit is opgezet. In Spanje is in verband met andere partijen wel gekozen voor een commerciële insteek. Dit in combinatie met meer overheadkosten en een (nog) kleiner klantenbestand zorgt ervoor dat de pakketten in Spanje iets duurder zijn dan in Nederland. De basis van ons concept is echter hetzelfde gebleven.

Deelname eShow Barcelona
Om eValor.es te presenteren aan het Spaanse publiek, staan we 12-13 Maart op the eShow in Barcelona. Dit is voor ons de uitgelezen kans om webwinkeliers persoonlijk te informeren rondom de mogelijkheden van eValor.es.

Er is volop interesse in eValor.es
Er is volop interesse in eValor.es

Wat veranderd er voor WebwinkelKeur?
Helemaal niets! Doordat we in Spanje met een eigen team werken gaat ons werk daar niet ten koste van jou. In de toekomst hopen we zelfs dat je de voordelen kunt ervaren, doordat we nog meer kunnen investeren in de ontwikkeling van het keurmerk en het bijbehorende systeem. Ook hopen we op deze manier de (inter)nationale bekendheid verder te vergroten. Dus enkel voordelen voor jou!