Keurmerk voor webwinkel dienstverleners

Na maanden van ontwikkeling is het eindelijk zover. We kunnen met jullie delen dat we onze dienstverlening verder gaan uitbreiden. Dit gaan we doen door het certificeren van webwinkel dienstverleners.

Met de komst van veel webwinkels is ook de zakelijke dienstverlening richting webwinkels gestaag gegroeit. Webwinkel ontwikkelaars, e-fullfilment bedrijven, webapplicaties voor webwinkels, internet marketing bureaus en ga zo maar door. Als webwinkelier is het moeilijk een betrouwbare aanbieder te kiezen. Daarin willen we verandering brengen.

Dit gaan we doen door webwinkel dienstverleners te certificeren en te controleren. Net als bij ons webwinkel keurmerk is daarbij ons keuring primair gericht op dienstverlening.

In eerste instantie controleren we dienstverleners voor toelating. Dit doen we door te kijken naar de juridische voorwaarden die de dienstverlener hanteert. Belangrijk is daarbij hoe offertes zijn opgebouwd. Is het bijvoorbeeld duidelijk wie de rechten op het werk heeft? Wat de eenmalige kosten zijn? Maar ook wat de terugkerende kosten zijn? Uitgangspunt is daarbij de de aanbieder transparant is over zijn prijzen en dat er geen addertjes onder het gras zitten. Tevens controleren we of de huidige klanten tevreden zijn over de dienstverlening, dit doen we door het opvragen van referenties en door deze ook te controleren.

Net als bij de webwinkels mogen dienstverleners vervolgens ons logo voeren, echter houdt onze controle daar niet op. Net als bij webwinkels bieden we de mogelijkheid aan tot het verzamelen van ervaringen en controleren we middels mysteryshopping. Dit houdt dienstverleners scherp en zorgt ervoor dat we een goed beeld krijgen omtrent de dienstverlening.

Ook bieden we de klant zekerheid middels onze bemiddeling. Ontstaat er een conflict dan zijn wij er als onafhankelijke partij.

Een ander belangrijk voordeel voor zowel de winkelier als de dienstverlener is de mogelijkheid tot het aanvragen van offertes. Via onze sites zal het voor webwinkels mogelijk zijn om offertes op te vragen omtrent tal van werkzaamheden aan de webwinkel. Deze aanvragen worden door ons gecontroleerd, voordat deze doorgestuurd worden aan de dienstverleners. Als dienstverlener ontvang je dus regelmatig offerte aanvragen, terwijl webwinkels profiteren van het gemak en de zekerheid van WebwinkelKeur.

De prijs die we hiervoor vragen is €168,- per jaar, dit is een all-in prijs inclusief offerte aanvragen. Dit bedrag is precies tweemaal de prijs welke een webwinkel betaald. Hiermee denken we een betaalbare prijs neer te zetten voor een volledige dienstverlening.

Omdat we de komende tijd ervaring moeten opdoen met deze nieuwe tak van controle, vernemen we graag wat jij hiervan vindt. Op basis van jouw ideeën en onze ervaring ontwikkelen we het keurmerk graag verder. We verwachten en hopen in ieder geval dat deze uitbreiding zowel voor webwinkels als dienstverleners een mooie verbetering is.

Meer informatie ontvangen als dienstverlener? Neem gerust even contact op!