Skip to content
De laagste prijs
Automatisch reviews verzamelen
Groei in omzet en betrouwbaarheid

Blog

Marianne en Noëlle van webshop De Groene Linde

Noëlle De Groene Linde
213
0

In 2007 startte Marianne vanaf haar zolderkamer een kleine webshop in door haar zelf gemengde etherische oliën. Inmiddels is De Groene Linde in Heiloo een familiebedrijf met meer dan 25 medewerkers, waar ieder flesje olie nog met de hand wordt gevuld. Noëlle (foto boven) had er als student een bijbaantje en vond het werk zo leuk dat ze er na haar studie fulltime ging werken. Zij neemt onder andere de social media voor de webshop en de inkoop van kristallen voor haar rekening. Samen vertellen ze meer over de webshop.

Marianne kwam in aanraking met de kracht van etherische oliën vanuit haar opleiding tot complementair therapeut. ‘Etherische oliën bevatten stoffen die voor iedere plant uniek zijn en daar ook hun geur door krijgen’, legt ze uit. ‘Deze stofjes hebben invloed op het menselijk lichaam als ze worden ingeademd of via de huid het lichaam in komen. Daar gebeurt, vooral op hormonaal niveau, veel. Ze zijn slijmoplossend en zetten het lichaam aan om zichzelf te genezen.’

Sindsdien heeft ze zich gespecialiseerd in het maken van geurfrequenties. ‘Deze hebben vooral in de aura en op energetisch niveau veel effect. Omdat etherische olie van nature een hoge trilling heeft, heeft dit effect op het energetische systeem van de mens. Vooral wanneer de trilling van dit energetisch systeem laag is.’

Marianne Webshop De Groene Linde
Marianne startte haar webshop in 2007

 

Puur op gevoel

De blends (menging van verschillende etherische oliën) maakt Marianne puur op gevoel. ‘Ik channel de blends als het ware. Daarbij kijk ik totaal niet naar welke eigenschappen een bepaalde geur heeft op lichamelijk niveau. Soms lees ik het recept terug en dan denk ik bij mezelf: waarom heb ik dit er in hemelsnaam in gedaan? Zo doe ik dit met de geurfrequenties. Als er iets wordt gemaakt dat bedoeld is voor klachten als bijvoorbeeld hoesten of verkoudheid, dan kijk ik natuurlijk wel naar de eigenschappen van de gekozen oliën. Het maken van een geurfrequentie is een intensief en vermoeiend proces. Gisteren heb ik toevallig een nieuwe lijn gemaakt en de rest van de dag heb ik als een dweil op de bank gezeten.’

Een straat vol bomen

‘Ik wilde een naam met een kleur erin’, vertelt Marianne over het ontstaan van de bedrijfsnaam. ‘Ik zat achter een klein zolderraam te werken en keek uit over de straat waar ik toen woonde. Een groene straat vol bomen. Zo kwam ik op de naam De Groene Linde. Ik belde direct mijn man Ton op, om te vragen wat hij ervan vond. Hij zat op dat moment in de trein en is meteen gaan kijken of de domeinnaam nog beschikbaar was. De Groene Linde was een feit. Pas veel later kwam ik erachter dat er in de straat waar ik woonde allemaal Lindebomen stonden en ik daar geen idee van had!’

Marketing

De marketing is het paradepaardje van Ton. ‘Hij is vanaf het begin al bezig geweest om de vindbaarheid van de site te verhogen’, legt Marianne uit. ‘Onze drijfveer is dat we iedereen de kracht van de olie gunnen, hiervoor moet je vindbaar zijn. Daarom besteden we veel aandacht aan het goed vindbaar zijn op Google. Hier heeft hij al in 2009 een bureau voor in de arm genomen. Verder zijn we sinds 2020 zelf actief bezig op Social Media en hebben we dus een bedrijf dat voor de vindbaarheid op Google zorgt.’

Webshop De Groene Linde
Het pand van De Groene Linde in Heiloo

Meer ruimte

Vanaf de zolderkamer werden de flesjes olie verstuurd naar de klanten. Maar al na een jaar knapte de zolder uit zijn voegen en werd het tijd voor een andere locatie. ‘Naast de oliën hebben we een groot aanbod aan verschillende kristallen, kaarten, boeken en meer in het assortiment. Om dit allemaal op voorraad te kunnen hebben en goed te kunnen versturen was er meer ruimte nodig. Ik vond dat heel spannend, maar Ton had een mooie klus te pakken dus we konden het betalen. In 2015 is hij bij mij in het bedrijf gekomen omdat ik het toen niet meer redde in mijn eentje.’

‘In het huidige pand in Heiloo vind je de productie, verzending en onze kantoorafdeling’, vertelt Noëlle. ‘En ook een prachtige showroom waar klanten de kracht van de geuren kunnen ervaren en het aanbod aan kristallen, boeken en andere mooie producten kunnen bekijken.’

Iedere dag is anders

Noëlle volgde een opleiding tot interieuradviseur op het Hout- en Meubileringscollege in Amsterdam. ‘Ik had het zo naar mijn zin bij De Groene Linde dat ik hier na mijn studie fulltime ben gaan werken. Totaal iets anders dan waarvoor ik gestudeerd heb. Ik ben begonnen op de productie-afdeling, maar werk nu fulltime op kantoor. Ik houd me bezig met social media, de website, de inkoop van kristallen, fotografie en ik werk achter de schermen voor de showroom. Een hele lijst, maar dat maakt mijn werk ook zo leuk. Elke dag ziet er anders uit! Ik vind het altijd leuk om nieuwe dingen te leren en door mijn vele verschillende werkzaamheden kan dat ook.’

Trots op het eindresultaat

‘Onze webshop is uniek omdat het voor het grootste gedeelte gevuld is met onze eigen producten’, vervolgt Noëlle. ‘Deze producten worden door ons zelf bedacht en ieder flesje wordt nog steeds met zorg en aandacht met de hand gevuld, bestickerd en door ons zelf verstuurd. Nog echt ouderwets handwerk, dat dagelijks met veel liefde door mijn collega’s wordt gedaan. Wij zijn een hecht bedrijf waar iedereen wel zijn of haar eigen taken heeft. Maar ondanks dat iedereen verantwoordelijk is voor een eigen taak, werken wij samen aan het eindproduct. Wanneer er dan weer een nieuw product wordt gecreëerd zijn alle afdelingen daarbij betrokken en zijn wij allemaal even trots op het eindresultaat.’

Agaat met Amethist De Groene Linde
Agaat met Amethist

Introductie nieuwe producten

Voor het introduceren van een nieuwe geur heeft De Groene Linde een heel werkproces gemaakt. ‘Ik maak de geuren en zorg voor de etiketten’, legt Marianne uit. ‘Onze collega Lisa zorgt voor de nodige documenten. Dan worden er flesjes gemaakt die op de foto worden gezet door het mediateam. Er worden nieuwsbrieven gestuurd naar de zakelijke klanten zodat zij weten dat er een nieuwe lijn aan komt. De Social Media berichten worden geschreven en klaargezet. Dan komen de nieuwe geuren op de site te staan. De nieuwsbrieven voor de consumenten gaan de deur uit en dan kan het gaan lopen.’

Alles zelf bedenken en uitvoeren

Wat vindt Noëlle het leukst aan haar werk? ‘Eigenlijk het gehele proces. Van het creatieproces van Marianne totdat het eindproduct op de website staat, hebben wij alles in eigen hand en ben ik erbij betrokken. Vooral het eindproduct op de website plaatsen en content creëren om zo onze website onder de aandacht van onze klanten te brengen is een groot deel van mijn werk. Ik vind het ontzettend leuk om onze producten op een mooie en stijlvolle manier op de foto te zetten. Samen met mijn collega’s zorg ik voor de content erbij waardoor ook dit weer een proces is wat wij helemaal zelf bedenken en uitvoeren.’

De tip van Noëlle

Heeft Noëlle nog een goede social media tip voor andere webshops? ‘Wat voor ons heel fijn werkt, is werken met een planning. Deze loopt ongeveer 3 maanden vooruit. Hierdoor hebben we veel tijd om met zorg en aandacht aan onze social media te werken. Dat zou ik iedereen aanraden!’

Even sprayen

Haar favoriete blend uit de webshop is de Clean Energy.‘Ons meest verkochte product. Ik heb deze echt overal staan zoals thuis, op het werk en standaard in mijn tas. Het is echt een ‘must have’ voor het energetisch reinigen van de omgeving en jezelf. Als je makkelijk negatieve energie oppakt van je omgeving, voel je je na een spraytje met Clean Energy weer helemaal goed.’

Clean Energy Room Auraspray De Groene Linde

 

Een creatie van miljoenen jaren oud

Qua kristallen vind Noëlle het lastig om een favoriet uit te kiezen. ‘Omdat ik de kristallen inkoop, heb ik dagelijks veel verschillende soorten kristallen in mijn handen. In ieder kristal zie ik wel iets wat ik heel erg waardeer en is ieder kristal op zijn eigen manier prachtig. Wat ik heel bijzonder vind is dat een kristal een creatie is van de aarde van miljoenen jaren oud.’

Bestseller

Moeder Aarde Olie is een bestseller in de shop. ‘Veel mensen zijn niet goed gegrond, wat veel ongemak veroorzaakt in het dagelijkse leven’, zegt Noëlle. ‘Moeder Aarde etherische olie zet je terug in je basis, waardoor je je ontspannen en veilig voelt.’

Marianne legt uit hoe het komt dat veel mensen niet goed gerond zijn: ‘‘Als je veel in je hoofd bezig bent omdat je veel aan je hoofd hebt of omdat je veel moet denken en concentreren, dan verplaatst je energie vooral naar de bovenkant van je lichaam. Je hoofd voelt vol aan of je hebt last van hoofdpijn. Je kan ook een dromer zijn, lekker fladderen en totaal niet aangesloten zijn met het leven van alledag. Of je kunt uit je lichaam zijn geschoten omdat je te maken hebt gehad met een trauma, het is dan te pijnlijk om je te verbinden met je lichaam.’

‘De klachten kunnen heel divers zijn’, vult ze aan. ‘Zoals angstgevoelens, niet veilig voelen, je leven niet op orde krijgen en rugklachten zijn er zo maar een paar. Door goed in je gronding te komen, kan de energie goed stromen van boven naar beneden. Je voert overtollige energie af waardoor je niet meer in je hoofd zit. Je voelt je gedragen door de aarde en je voelt je veilig.’

Betrouwbaarheid

Terug naar de webshop: Wat heeft het lidmaatschap van WebwinkelKeur de webshop gebracht? ‘WebwinkelKeur betekent voor ons een bepaalde betrouwbaarheid naar onze klanten toe’, zegt Noëlle. ‘Door het lezen van de reviews weten klanten wat ze te wachten staat. Onze collega Doortje houdt alle reviews bij en leest alles wat binnenkomt. Op deze manier weten wij altijd wat er speelt bij onze klanten. Met een 9,7 zijn de meeste klanten erg tevreden over onze webshop, dit vinden wij heel erg waardevol. Als mensen niet tevreden zijn, kijken wij graag mee naar een oplossing. Ons streven is om alle klanten blij te maken met hun bestelling.’

Toekomstplannen

Wat zijn de toekomstplannen van De Groene Linde? ‘Ton wordt dit jaar 65 en wij zijn van plan om het bedrijf zo zachtjes aan over te dragen aan onze twee zonen’, vertelt Marianne. ‘Zij zullen de koers van het bedrijf verder uitstippelen. Ik zal natuurlijk blijven creëren en ik wil me toe gaan leggen op het schrijven van boeken. Ton zal ook achter de schermen actief blijven (vooral met de vindbaarheid). Wij blijven er alles aan doen om mensen aan te raken met de helende geuren van De Groene Linde.’

Bekijk hier de ledenpagina van De Groene Linde

Moeder Aarde Olie De Groene Linde

Foto boven door NIKI Photogrphr.

 
 
Bericht delen:
LinkedIn