Aanmelden
Keurmerk aanvragen
Contact
Contact opnemen

Meer klantbeoordelingen met ‘one-click reviews ™’

Er wordt steeds vaker online gewinkeld en bij (bijna) iedere bestelling krijgt de consument een verzoek om zijn of haar aankoop te beoordelen. Doordat het verzoek om een beoordeling achter te laten zo vaak gebeurd, neemt de bereidheid van de consument om een beoordeling te plaatsen af. Voor iedere reviewpartij is het dan ook zaak om het plaatsen van een beoordeling zo laagdrempelig mogelijk te maken. In het klantenbeoordelingensysteem van Stichting WebwinkelKeur werd dit al gedaan door klantgegevens zoals de klantnaam, ordernummer, e-mailadres, etc. rechtstreeks uit de webwinkel software te halen, zodat de klant deze niet meer zelf hoeft in te vullen. Vandaag komt daar met ‘one-click reviews’ een mogelijkheid bij.

Wat zijn ‘one-click reviews ™’?

De naam zegt het eigenlijk al, met one-click-reviews kan jouw klant met 1 klik een beoordeling achter laten. Gegevens zoals de klantnaam, ordernummer en e-mailadres importeren we rechtstreeks vanuit de webwinkel software. Wanneer de klant een uitnodiging krijgt tot het achterlaten van een beoordeling dan hoeft deze slechts 1 keer te klikken op het aantal sterren dat deze geeft aan zijn beoordeling voor het plaatsen hiervan. Het enige nadeel van one-click reviews is wel dat een toelichting op de beoordeling kan ontbreken. Gezien klanten na hun eerste klik alsnog het beoordelingsformulier te zien krijgen, verwachten we echter dat de meeste beoordelingen gewoon van een toelichting voorzien blijft worden. Jij, als webwinkelier, bepaalt zelf of je one-clicks reviews wilt activeren of niet. Deze mogelijkheid van one-click reviews kan eenvoudig ingesteld worden vanuit het WebwinkelKeur dashboard.

Overigens is het bij de recensies van Facebook en Google Maps al tijden mogelijk om een beoordeling te geven zonder toelichting, waarom dan niet voor jouw webwinkel?

Hoe werkt dat precies?

De one-click reviews zijn beschikbaar voor iedereen met een lidmaatschap op één van de pakketten van Stichting WebwinkelKeur. Na installatie van het WebwinkelKeur ontvangen jouw klanten een e-mail van ons met de vraag hun aankoop te beoordelen. Deze e-mail heeft standaard 5 buttons. Klikt de klant op 1 van deze 5 buttons dan wordt zijn beoordeling direct opgeslagen. Hij of zij krijgt daarna net zoals normaal het formulier te zien om een toelichting te geven en zijn beoordeling uit te breiden. Besluit de klant dat niet te doen, dan is de beoordeling (het aantal sterren) echter al wel binnen en opgeslagen binnen het systeem.

Let op: normaal gesproken kun je voor een negatieve review een moderatieverzoek indienen. Dit is helaas niet mogelijk bij een one click review omdat er geen tekst aan toegevoegd is. Wij beoordelen altijd op inhoud en zonder deze inhoud kunnen wij geen moderatie uitvoeren. Deze negatieve one click reviews zullen we derhalve ook nooit verwijderen. Voor de duidelijkheid, alleen uitgenodigde klanten krijgen de mogelijkheid om een one click review achter te laten.

Een nieuwe review is binnen met 1 klik

Een nieuwe review is binnen met 1 klik

Hoe ziet een beoordeling eruit?

Een beoordeling wordt mooi compact weergegeven op je ledenpagina.

Een compact weergegeven one-click review

Een compact weergegeven one-click review

Kan ik ook reageren op een one-click -review™?

Ja, dat is zeker mogelijk, dat kan zowel publiek als privé.

Een reactie op een one-click review

Een reactie op een one-click review

Hoe activeer ik ‘one-click reviews ™’?

Je activeert one-click reviews door in te loggen op dashboard.webwinkelkeur.nl. Klik vervolgens op Uitnodigingen en kies voor Instellingen. Onder aan deze pagina vind je het vinkje om one-click reviews te activeren.

Eenvoudig one-click reviews activeren

Eenvoudig one-click reviews activeren

Jouw reactie

We denken zelf weer een mooie nieuwe innovatie gerealiseerd te hebben. Wat vind jij van one-click reviews? Laat het ons weten door onderstaand op dit blog te reageren.