Een tip, wanneer je ons logo met de HTML codes plaatst zoals we die aanbieden via ons dashboard. Dan wordt deze bij eventuele updates overal aangepast. Dat is niet alleen belangrijk bij een nieuw logo, maar wanneer we ons bannermateriaal vernieuwen heb je ook altijd direct de nieuwste versie op je webwinkel staan.

Ik vind beide prima. Maar als ik toch moet kiezen dan nieuwe ledenpagina. Logo zou ik niet aanpassen. Logo zorgt namelijk voor een stukje herkenning / vertrouwen bij consumenten.

Het huidige logo is verticaal lastig te centreren doordat het vinkje een stuk uitsteekt aan de bovenkant.
Het zou mooi zijn als hier minstens een alternatief voor komt die het qua uitlijning beter doet.

– Het logo is gekend en vertrouwd, hier zou ik vanaf blijven. Of iig enkel subtiel wijzigen.
– Ledenpagina werkt functioneel prima, als je deze wil doorontwikkelen dan zou ik vooral zorgen dat deze beter werkt op de smartphone.

Ik denk dat je bij het logo aanpassen inderdaad moet afvragen of het nog wel herkenbaar blijft voor klanten.
Als een logo opeens iets veranderd worden er ook mensen achterdochtig denk ik, denken dat het nep is? Of het veranderd zoveel dat ze het helemaal niet meer herkennen. Weg alle bekendheid die je hebt / had.

Met het logo is niets mis, als er teveel aan gesleuteld word is de opgebouwde bekendheid teniet gedaan. Dit moet ook weer over de hele webshop aangepast worden. Zelf zou ik graag zien dat wanneer mijn klant reviews wil bekijken niet naar de algemene bedrijfspagina pagina gestuurd word maar direct naar de reviews. Dit geld ook voor het achterlaten van reviews, teveel klikken is vaak te veel moeite.

Bedankt voor je toelichting. Kunnen we wat mee.

Je stelt dus een apart review pagina voor? Het achterlaten van reviews proberen we al zo laagdrempelig te maken, o.a. met one-click-reviews en ons systeem met uitnodigingen (review verzoeken). Ook daar zullen we gaan kijken of het nog eenvoudiger kan.

Logo zou ik niet aanpassen. Het is een visitekaartje en belangrijk visueel kwaliteitselement voor zowel Webwinkelkeur en voor ons als ondernemers. Hierbij een handvat voor het beoordelen van logoveranderingen, namelijk de 3 C’s: clarity, consistency en communication. Sterke brand assets zijn helder: simpel, kort en logisch. Ze worden consistent toegepast, in de tijd en op alle mogelijke momenten waar een stakeholder in contact komt met het merk. En de merkkenmerken benadrukken de boodschap.

Logo is herkenbaar en vertrouwd bij de consument, in de snelheid waarmee de consument surft, zou dat alleen maar onrust geven. Waarom is veranderen wat goed en bekend is !

Ik zou ook logo NIET veranderen. De consument is er aan gewend. Een nieuwe logo zal misschien als een ‘nep keurmerk’ gezien worden en dat willen wij absoluut niet! Het kost heel veel tijd en energie om klantenkring te bouwen en ook te houden. Dus ik ben zeker tegen het veranderen van de logo.

Eens,

Je hebt een brand opgebouwd met een logo. Mensen zijn nou gevoelig voor veranderingen en vaak is dit negatief. Vooral zoiets als een logo wat alleen optisch is voegt niks toe.

Dont fix it if it ain’t broken ;). Backend is wel degelijk iets waar wij als gebruikers direct wat aan hebben. Een logo moet zich eerst maar eens bewijzen.

Bedankt voor je onderbouwde feedback, die gaan we meenemen.

Redenen die we zouden kunnen hebben om het logo wel te vervangen:
– De vink is nogal hoog, wat plaatsing soms lastig maakt
– Door de vorm is plaatsing om donkere of roze achtergrond lastig
– Het logo kan wat gedateerd worden, veel merken doen toch subtiele veranderingen door de jaren heen

Ik ben content met beide en ben het met de meeste reacties hierboven eens maar ik ben zelf ook wel van het vernieuwen/verbeteren dus dat snap ik heel goed. Ik zou logo en kleuren niet geheel aanpassen maar meer kleine verbeteringen toepassen wat misschien voor de consument niet direct opvalt. Bij de ledenpagina blijft het denk ik het meest interessant dat de pagina goed en snel werkt dus alle belangrijke info eerst en dan de rest maar wel dat het overzichtelijk blijft. Succes!