Nieuwe koers telefoondienst

Begin dit jaar introduceerden we de WebwinkelKeur telefoon antwoord dienst tijdens de Webwinkel Vakdagen. Na 8 maanden testen is het tijd om te evalueren en een wat andere koers in te zetten.

anna_bellenVeel webwinkeliers hebben onze dienst met tevredenheid in gebruik genomen. De dienst is erg laagdrempelig en er geschikt als eerstelijns oplossing voor je webwinkel. Voor een vast bedrag per telefoontje werd opgenomen met jouw bedrijfsnaam en kon onze telefoniste simpele vragen beantwoorden.

Er zijn echter ook zaken waar we van geleerd hebben. Zo is onze telefoondienst in deze vorm primair geschikt als notitie service, waarbij onze telefoniste een notitie maakte van de vraag en aangaf dat op een later moment teruggebeld werd. Het percentage vragen dat direct te beantwoorden is was dan ook laag. Het bleek in de praktijk moeilijk om een uitgebreide service te verlenen en echt inhoudelijke vragen te beantwoorden. Dit komt primair doordat er geen rechtstreeks contact mogelijk is tussen de telefoniste en de webwinkelier.

Een ander gehoord kritiekpunt was dat wij als WebwinkelKeur hiermee slechts 1 leverancier van antwoorddiensten op ons platform toelaten. Dit beperkt de concurrentie. We vinden het belangrijk dat jij als webwinkelier zelf kan kiezen met welke leveranciers je in zee gaat. WebwinkelKeur biedt nu puur de techniek, jij kiest hierbij zelf de leverancier.

Faciliteren niet concurreren

We zijn daarom bij WebwinkelKeur gaan denken hoe de toekomst van de telefoondienst eruit moet zien en komen tot de conclusie dat wij als keurmerk primair willen faciliteren en niet willen concurreren.

Van Telefoonservice naar Telefooncentrale

We hebben daarom besloten om de antwoorddienst los te koppelen van de telefooncentrale. Als WebwinkelKeur bieden we vanaf vandaag dan ook de tools om eenvoudig een vast nummer te registreren, een belplan in te stellen en om gesprekken op te nemen en na te luisteren. We zullen niet langer zelf telefonistes aanbieden, de antwoorddienst is daarbij wel los af te nemen bij één van onze partners voor een extra voordelig tarief.

De voordelen

Het voordeel van deze opzet is dat jij rechtstreeks met de leverancier van de telefoniste afspraken kunt maken. Ga je voor een notitie service waar de telefoniste alleen de telefoon opneemt en een notitie maakt of ga je voor een uitgebreidere dienst waarbij de telefoniste ook toegang heeft tot jouw webwinkel en inzicht heeft in order statussen? Je kunt hierover zelf afspraken maken met onze partner.

Mogelijkheden telefooncentrale

Wij zullen ons bij WebwinkelKeur beperken tot de telefooncentrale en niet langer verantwoordelijk zijn voor de antwoorddienst. Tegelijkertijd breiden we daarbij de mogelijkheden van onze telefooncentrale uit.

Vast nummer

Met enkele klikken registreer je eenvoudig een professioneel 085 nummer. Zo hoef je niet langer jouw mobiele nummer op je webwinkel te vermelden en houd je zakelijk en privé gescheiden.

Belplan

Je kunt vanaf nu zelf instellen op welke dagen en tijdstippen er doorverbonden wordt naar welk nummer. Je hebt hierin veel vrijheid. Zo kun je ervoor kiezen om in het weekend en in de avonduren de telefoon door te laten verbinden naar je mobiele nummer en op de overige momenten door te laten verbinden naar de telefoniste.

Eenvoudig een belplan instellen
Eenvoudig een belplan instellen

Gesprekken opnemen en afluisteren

Je kunt alle gesprekken laten opnemen en later online afluisteren. Op deze manier heb je bewijs dat een gesprek heeft plaatsgevonden. Tevens kan het dienen als kwaliteitscontrole bij het uitbesteden van je klantenservice.

Eenvoudig gesprekken online afluisteren
Eenvoudig gesprekken online afluisteren

Voicemail per e-mail

Is er niemand die de telefoon kan opnemen? Stel dan een voicemail in. Neem je eigen bericht op, of maak gebruik van onze standaard tekst. De voicemail berichten ontvang je vervolgens per e-mail, zodat je deze eenvoudig na kunt luisteren.

Maak gebruik van een standaard voicemail bericht of stel zelf een voicemail in
Maak gebruik van een standaard voicemail bericht of stel zelf een voicemail in

Wat kost een telefoniste?

De antwoorddienst (telefoniste) is los af te nemen bij Tolzo, WebwinkelKeur leden betalen hierbij een voordelig tarief op basis van het aantal telefoontjes per maand. Het gaat hier om een vast maandbedrag. De tarieven vallen hierbij afhankelijk van je volume gelijk of zelfs goedkoper uit dan bij ons oude prepaid model.

WebwinkelKeur Start-up: <20 calls/mnd € 19,95
WebwinkelKeur Grow-up: <35 calls /mnd € 29,95
WebwinkelKeur MKB: < 60 calls/mnd € 45,95
WebwinkelKeur PRO: < 100 calls/mnd € 75,95
WebwinkelKeur Large: <150 calls/mnd € 95,95

Wat betekent dit voor bestaande gebruikers?

Bestaande gebruikers zullen we gaan benaderen om de overstap te maken. De antwoorddienst zoals deze momenteel wordt aangeboden zal dan ook uitgefaseerd worden. Mocht dat reden zijn om te stoppen met onze telefoondienst dan zullen we het resterende tegoed crediteren.