Update van (API) documentatie voor ontwikkelaars

Bij WebwinkelKeur zijn we erg trots op onze software, we bieden mooie integraties en uitgebreide mogelijkheden aan. Wat minder leden weten is dat je met de nodige technische kennis ook je eigen integraties kunt bouwen door gebruik te maken van onze API. Vandaar dat het tijd was om onze documentatie voor ontwikkelaars bij te werken.

We hebben al deze documentatie nu gebundeld op één pagina. Een korte uitleg van de integratiemogelijkheden kun je vinden via de FAQ ‘Ontwikkel je eigen WebwinkelKeur module‘. Direct de documentatie bekijken? Dat kan door in te loggen via ons dashboard en vervolgens te kiezen voor het tabblad ‘API’ of via deze link.

Ben je zelf techneut of heb je een goede ontwikkelaar voor handen, dan is er veel mogelijk met onze API. Wat onder andere met de nodige technische kennis mogelijk is:

• Een externe applicatie uitnodigingen laten versturen.
  • Een lijst met verzonden uitnodigingen inladen in een externe applicatie.
  • Je beoordelingen extern inladen of tonen op je eigen website.
  • Een compleet eigen widget bouwen.
  • Een lijst met bij ons aangemelde webwinkels onder jouw account laden.
  • Javascripts bouwen die samenwerken met onze javascript integratie.
  • Javascript bouwen die samenwerken met onze klantbeoordelingen widget.

We kunnen hier geen uitgebreide technische support op geven, maar een ontwikkelaar kan met deze informatie goed uit de voeten. Mis je nog wat? Laat het ons weten middels een comment onder deze blog. Heb je zelf een mooie integratie ontwikkeld welke je graag wilt delen met andere leden? Dan kan deze ook gedeeld worden via dit blog.

goede middag,

op dit moment laat ik de uitnodigingen voor beoordelingen en daarbij broodnodige sterren verzorgen door Feedbackcompany.
daar staan nu meer dan 100 beoordelingen.
Volgens mijn webwinkel bouwer en beheerder ben ik deze sterren kwijt als ik de overeenkomst met feedbackcompany opzeg omdat deze firma als enige een samenwerkingsovereenkomst heeft omtrent sterverzameling.
Als de stergeschiedenis meegenomen en erkend zou worden gun ik dit natuurlijk webwinkelkeur.
Ik zou niets liever willen dan opzeggen daar deze firma ontzettend duur is geworden.

Deels heeft de webwinkel bouwer gelijk, we hebben op het moment nog geen Google Seller Rating ondersteuning. Dat betekent dat we nog geen Adwords sterren kunnen leveren, maar wel de sterren in de onbetaalde Google zoekresultaten (rich snippet sterren).

Op dit moment zul je met 100 beoordelingen ook geen Google Seller Rating hebben, voor Google Seller Rating moet je namelijk minimaal 150 reviews binnen halen die aan de richtlijnen van Google voldoen per jaar. In de praktijk komt het erop neer dat je minimaal 200 beoordelingen nodig hebt per jaar. In de praktijk komt dit neer op minimaal zon 3.000 bestellingen per jaar. Haal je dit niet als webwinkel, dan zul je sowieso geen sterren in de Adwords Advertenties kunnen krijgen. De Rich Snippet sterren die je ook via ons kunt verzamelen zijn wel met minder beoordelingen bereikbaar.

Als je huidige review partij toestemming geeft, dan kun je de beoordelingen gewoon meeverhuizen. Mag het niet dan is er nog onze “externe beoordelingen” optie om wel je gemiddelde cijfer mee te nemen, maar niet de inhoud van de beoordelingen.

Lang verhaal kort, adverteer je niet in Google of heb je minder dan 3.000 bestellingen per jaar, dan zijn Google Seller Rating sterren niet interessant en kun je wel gewoon sterren in de zoekresultaten via ons krijgen. Mocht je meer vragen hebben, neem dan gerust even contact met ons op.