WebwinkelKeur lid aan het woord: het succesverhaal van maison KOOS

Maison Koos

Ben je benieuwd hoe andere webshop ondernemers het allemaal doen? Waarom zij WebwinkelKeur lid zijn en wat ze zoal doen om zichtbaar te zijn en (minstens zo belangrijk) te blijven? Bij WebwinkelKeur zetten we ondernemers in de spotlight, op de homepage en hier op het blog. In dit interview staat Kirsten Oosterwaal centraal, de ondernemer achter de sfeervolle en serene maison KOOS webshop. Je krijgt even een kijkje achter de schermen. Leer van de ervaringen en tips van Kirsten en ontdek hoe ook jij een succesvolle webshop kunt runnen. Lees snel verder.

Wie ben jij en wat doe je?

Mijn naam is Kirsten Oosterwaal en ben de trotse eigenaar van maison KOOS. Een online conceptstore voor de zelfbewuste vrouw die op zoek is naar producten met een clean, tijdloos en uniek design. Uitgangspunt is dat we een selectie bieden van items van kleine labels die in beperkte oplage en op verantwoorde wijze produceren.

Hoe lang bestaat jouw webshop?

Ik ben in januari 2016 gestart met maison KOOS en ben nu al ruim 7 jaar bezig, waarvan de laatste 4 jaar full-time.

Hoe gaan de zaken?

Het ging voor corona al goed met maison KOOS, maar tijdens deze periode hebben de bestellingen wel een vlucht genomen. Nu is het rustiger, maar wel beter te behappen en houd ik ook tijd voor andere belangrijke zaken zoals het maken van content, blogs en social media posts en de administratie.

Wat is jouw meest favoriete product/categorie uit de shop?

Oeh dat is lastig, want maison KOOS heeft zo’n divers assortiment…. maar de categorie “hart onder de riem” is wel een hele fijne. Hier vind je allerlei lieve cadeautjes om iemand in een lastige tijd een beetje op te beuren.

Sinds wanneer ben jij WebwinkelKeur lid?

We hebben maison KOOS in 2018 aangemeld voor Webwinkelkeur.

Wat heeft je doen besluiten WebwinkelKeur lid te worden?

Ik vond het belangrijk om de klanten via een onafhankelijk platform te kunnen laten zien dat ze bij maison KOOS veilig kunnen shoppen.

Wat vind jij het grootste voordeel van lid zijn?

Het is fijne van WebwinkelKeur is dat ze de kennis die ze hebben op het gebied van veilig online winkelen, wetgeving e.d. ook delen met jou als lid door middel van nieuwsbrieven en blogs. En doordat je met je verzamelde reviews en de verdiende badges op je ledenpagina kunt laten zien dat je een betrouwbare webshop bent, werkt dit natuurlijk ook conversie-verhogend.

Wat doe jij om optimaal zichtbaar te zijn en te blijven?

Zichtbaar blijven is een lastig verhaal, maar dit doe ik door het opzetten van een goede content planning. Hierbij heb ik altijd heel veel aan het Content Coach Programma van Sell your stuff online gehad. Met dit programma kun je op een makkelijke manier je contentstrategie voor het jaar plannen en uitwerken en houd je tijd over voor andere dingen. De webshop maison KOOS is ook zichtbaar op de shopping guide Happlify.nl, wat zorgt voor extra zichtbaarheid op een positieve manier. WebwinkelKeur leden krijgen op een Happlify vermelding trouwens een flinke korting!

Heb je nog een gouden tip voor andere webwinkel ondernemers?

Werk samen met andere webshop collega’s. Dat kan op allerlei manieren. Zichtbaar door bijvoorbeeld een gezamenlijke actie, maar het is ook fijn om feedback te kunnen vragen aan mensen die met hetzelfde bezig zijn als jij. Bij Sell your stuff online kun je je gratis inschrijven als SYSO Insider. Je krijgt dan toegang tot een fijne online community waar je andere ambitieuze (webshop) ondernemers vindt uit Nederland en België.

Beeld: fotograaf Reggy van Liempd Fotografie // @reggyvanliempfotografie