Skip to content

Blog

WebwinkelKeur lid aan het woord: het succesverhaal van webshop Houtmoed

Maaike van Assema Houtmoed Webshop
2835
0
2

Ben je benieuwd hoe andere webshop ondernemers het allemaal doen? Waarom zij WebwinkelKeur lid zijn en wat ze zoal doen om zichtbaar te zijn en (minstens zo belangrijk) te blijven? Bij WebwinkelKeur zetten we ondernemers in de spotlight, op de homepage en hier op het blog. In dit interview staat Maaike van Assema centraal, de ondernemer achter het mooie en eerlijke woonaccessoiremerk en -webshop Houtmoed. Je krijgt even een kijkje achter de schermen. Leer van de ervaringen en tips van Maaike en ontdek hoe ook jij een succesvolle webshop kunt runnen. Lees snel verder.

Wie ben jij en wat doe je?

Mijn naam is Maaike Gruijs-van Assema, ik ben productontwerper en maker van alle Houtmoed-woonaccessoires. Naast mijn onderneming geniet ik van m’n gezin en een parttime leidinggevende functie in loondienst.  

Hoe lang bestaat jouw webshop?

Houtmoed bestaat sinds 2009, maar ik ben met vallen en opstaan een aantal keer opnieuw begonnen. De webshop in de huidige vorm bestaat nu zo’n vijf jaar. 

Hoe gaan de zaken?

Best goed! Wegens longcovid heb ik de afgelopen periode alleen op organisch bereik ingezet, zodat ik de drukte kon aanpassen aan m’n energie. Ik dacht dat de boel in zou storten, maar nee. Er zit evengoed groei in m’n onderneming en dat is zo mooi om te zien!

Wat is jouw meest favoriete product/categorie uit de shop?

Oef, wat lastig om te kiezen! Ik denk dat dat de categorie kleinmeubilair is. Ik heb na mijn opleiding Industrieel Product Ontwerpen ook nog Meubelmaken gedaan, in de avonduren. In het ontwerp van de bijzettafels heb ik beide liefdes, ambacht en techniek, gecombineerd!

Sinds wanneer ben jij WebwinkelKeur lid?

Begin 2022 heb ik me aangemeld bij Webwinkelkeur. Het stond al langer op m’n wensenlijstje.

Wat heeft je doen besluiten WebwinkelKeur-lid te worden?

Toen ik begon met ondernemen was het nog heel bijzonder om een webwinkel te hebben ~ en een hele klus om die te bouwen. Tegenwoordig kan iedereen zo een shop beginnen, en is het extra belangrijk om te laten zien dat je weet waar je mee bezig bent en aan alle regels en wetten voor webwinkels voldoet. Webwinkelkeur biedt dat, en nog een beetje meer. 

Wat vind jij het grootste voordeel van lid zijn?

De betrouwbaarheid die je ermee uitstraalt vind ik heel belangrijk. Daarnaast houdt Webwinkelkeur je scherp met de jaarlijkse check, en maken ze het jou als ondernemer super makkelijk om geverifieerde reviews te verzamelen. Eerlijk ondernemen is keihard werken, en Webwinkelkeur helpt je daarbij!

Wat doe jij om optimaal zichtbaar te zijn en te blijven?

Uiteraard onderhoud ik allerlei social media om zichtbaar te zijn, dat is ook erg leuk om te doen. Ik blog regelmatig, daar is Google gek op. En ik ben aangesloten bij SYSO VIP van Sell your stuff online. Daar houd ik mijn kennis up to date en leer ik regelmatig iets nieuws. In de hangout kun je makkelijk met andere ondernemers sparren, dat is superfijn. Een aantal van hen zie ik echt als maatjes, we werken ook regelmatig samen. Zo helpen we elkaar ook aan nog meer zichtbaarheid!

Heb je nog een gouden tip voor andere webwinkel ondernemers?

Zorg dat je niet alleen staat, verzamel mede-ondernemers om je heen en werk samen! Lees je in in alle regelgeving en zorg dat je daar zorgvuldig mee bent. Geloof daarnaast in jezelf en jouw shop, en vooral: heb plezier in wat je doet! 

 
 
Bericht delen:
LinkedIn
 

Reacties

Geen reacties gevonden.
Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *