WebwinkelKeur lid aan het woord: het succesverhaal van webshop Liefs uit Zierikzee

Ben je benieuwd hoe andere webshop ondernemers het allemaal doen? Waarom zij WebwinkelKeur lid zijn en wat ze zoal doen om zichtbaar te zijn en (minstens zo belangrijk) te blijven? Bij WebwinkelKeur zetten we ondernemers in de spotlight, op de homepage en hier op het blog. In dit interview staat Sascha van der Heide centraal, de ondernemer achter de vrolijke stenen winkel met webshop Liefs uit Zierikzee. Je krijgt even een kijkje achter de schermen. Leer van de ervaringen en tips van Sascha en ontdek hoe ook jij een succesvolle webshop kunt runnen. Lees snel verder.

Wie ben jij en wat doe je?

Ik ben Sascha van Conceptstore Liefs uit Zierikzee. Liefs uit Zierikzee is een stenen winkel in Zierikzee met webshop. Ik verkoop vooral producten die uniek zijn en je niet zomaar overal vindt. We richten ons vooral op cadeautjes, vrolijke wooninrichting en leuke mode (accessoires).

Hoe lang bestaat jouw webshop?

De webshop bestaat al een tijdje maar is in oktober 2022 vernieuwd.

Hoe gaan de zaken?

De basis staat nu als een huis, we zijn nu vooral bezig om de webshop veel bekendheid te geven.

Wat is jouw meest favoriete product/categorie uit de shop?

Dat wisselt, we hebben zoveel leuke items! Momenteel is de categorie met edelstenen favoriet. Hierin vind je van alles. Sieraden met edelstenen, maar bijvoorbeeld ook heerlijke kaarsen met edelstenen.

Sinds wanneer ben jij WebwinkelKeur-lid?

Ik ben sinds 2021 lid van Webwinkelkeur.

Wat heeft je doen besluiten WebwinkelKeur-lid te worden?

Ik vind het belangrijk dat klanten weten dat wij een betrouwbare site hebben die aan alle regelgeving voldoet en dat wij staan voor wat wij aanbieden.

Wat vind jij het grootste voordeel van lid zijn?

Ieder jaar wordt onze website gecheckt door Webwinkelkeur. Zij keuren de site pas goed wanneer je aan alle regelgeving voldoet. Dit houdt ons ook scherp. En consumenten weten dat we een betrouwbare site zijn waar ze zonder zorgen kunnen kopen.

Wat doe jij om optimaal zichtbaar te zijn en te blijven?

Een goede site en branding is stap 1. Ons logo, branding en webshop zijn ontworpen door Mariko van Sell your stuff online. Daarnaast zijn wij nu samen met een marketingbureau bezig om de site bekendheid te geven door middel van adverteren via Social Media.

Heb je nog een gouden tip voor andere webwinkel ondernemers?

Jazeker. Probeer niet alles zelf te doen. Sommige dingen zijn juist fijn en slim om uit te besteden.