WebwinkelKeur-lid aan het woord: het succesverhaal van webshop MOM Gemstone

MOM Gemstone SYSO
2055

Ben je benieuwd hoe andere webshop ondernemers het allemaal doen? Waarom zij WebwinkelKeur-lid zijn en wat ze zoal doen om zichtbaar te zijn en (minstens zo belangrijk) te blijven? Bij WebwinkelKeur zetten we ondernemers in de spotlight, op de homepage en hier op het blog. In dit interview staat Linda centraal, de ondernemer achter de inspirerende sieradenwebshop MOM Gemstone. Je krijgt even een kijkje achter de schermen. Leer van de ervaringen en tips van Linda en ontdek hoe ook jij een succesvolle webshop kunt runnen. Lees snel verder.

Wie ben jij en wat doe je?

Ik ben Linda, eigenaresse van MOM Gemstone. Ik maak kwalitatieve handgemaakte edelsteensieraden met een betekenis.

Hoe lang bestaat jouw webshop?

MOM Gemstone is in januari 2018 ontstaan uit mijn liefde voor edelstenen, mooie sieraden en de zoektocht naar een écht persoonlijk armbandje. Ik wilde graag een mooi en eenvoudig armbandje met een geboortesteen die bij het sterrenbeeld Tweeling past. Online en in de winkels kon ik niet vinden wat ik zocht, dus ben ik zelf een armbandje gaan maken. Door de persoonlijke touch en de minimalistische uitstraling, spraken mijn armbandjes veel mensen aan en begon ik ze ook voor familie en vrienden te maken.

Hoe gaat de zaken?

Sinds januari 2023 ben ik volledig voor MOM Gemstone aan het werk, iets wat ik al langere tijd wilde. In de jaren daarvoor heb ik vooral via Instagram aan de naamsbekendheid gewerkt en heb ik de webshop gestaag laten groeien. Het afgelopen jaar heb ik ook het SYSO VIP programma bij Sell your stuff online gevolgd en ben ik gaan samenwerken met een marketingbureau die mij helpt met de Google advertenties. Deze combinatie heeft ervoor gezorgd dat MOM Gemstone echt op de kaart staat. Ik ben heel trots dat mijn bedrijf mij brengt waar ik zo hard voor werk.

Wat is jouw meest favoriete product/categorie uit de shop?

Omdat ik ooit ben begonnen met de geboortesteen-armbandjes en de familie-armbandjes waarbij de klant zelf een armbandje kan samenstellen, zijn dat wel mijn favoriete producten. Tijdens het maken ontstaan er steeds zulke mooie armbandjes, daar word ik echt blij van. Ik ben ook heel trots op de Rouw en verdriet-categorie omdat ik merk dat mijn klanten hier echt troost uit putten. Ook het Goddess armbandje voor Kinderwens en vruchtbaarheid is voor mij een heel persoonlijk en mooi armbandje geworden!

Sinds wanneer ben jij lid van WebwinkelKeur?

Ik ben lid sinds september 2023.

Wat heeft je doen besluiten WebwinkelKeur-lid te worden?

Ik vond het belangrijk om mijn klanten te laten zien dat alles netjes volgens de wet en regelgeving is geregeld en dat mijn webshop een betrouwbare plek is om te shoppen! Daarnaast vind ik het ideaal dat klanten op een laagdrempelige manier een review kunnen achterlaten en hun ervaring met MOM Gemstone kunnen delen.

Wat vind jij het grootste voordeel van lid zijn?

Webwinkelkeur keurt de website en geeft goed aan waar er nog verbeterpunten zitten. Ze begeleiden je heel goed door de procedure zodat alles uiteindelijk tip top in orde is.

Wat doe jij om optimaal zichtbaar te zijn en te blijven?

Door Sell your stuff online heb ik onder andere veel energie gestoken in het optimaliseren van de website, het opzetten van een mooie nieuwsbrief en het uitbrengen van nieuwe collecties. Ik ben ook heel gericht een planning gaan maken. Daardoor heb ik meer overzicht gekregen en maak ik bijvoorbeeld veel gerichter mijn content, zoals blogs, social media post en story’s. Daarnaast ben ik lid geworden van Happlify.nl en natuurlijk van WebwinkelKeur! Ik ben ook gaan samenwerken met Webstrijd.nl. Zij verzorgen nu mijn advertenties, waardoor mijn website-bezoekers zijn verdubbeld. Ik kan ook niet zonder Instagram, omdat mijn doelgroep hier nog steeds erg veel aanwezig is. Via Instagram ga ik vaak samenwerkingen aan. Om mijn zichtbaarheid te vergroten en ook omdat het gewoon erg leuk is om met andere ondernemers samen te werken.

Heb je nog een gouden tip voor andere webwinkel-ondernemers?

Besteed aandacht aan de vormgeving en de fotografie. Past alles mooi bij elkaar straalt jouw product uit waar je voor staat? Het SYSO VIP programma heeft mij heel veel structuur gegeven. Het werkt heel fijn als je een duidelijk doel voor ogen hebt en stap voor stap kunt gaan bouwen aan een mooie shop.

Webwinkelkeur-leden krijgen korting op meer zichtbaarheid bij Happlify!

Kan jouw webshop ook wel wat zichtbaarheid gebruiken? Wil je positief, authentiek en effectief onder de aandacht komen bij jouw doelgroep? Maak jouw webshop dan ook beter zichtbaar bij shopping guide Happlify. Als Webwinkelkeur-lid krijg je een flinke korting op het veel beter zichtbaar worden bij een super positief groter publiek! Wil je meer weten en/of je meteen aanmelden, ga naar Happlify.