WebwinkelKeur-lid aan het woord: het succesverhaal van webshop Roppongi

Ingrid Webshop Roppongi

Ben je benieuwd hoe andere webshop ondernemers het allemaal doen? Waarom zij WebwinkelKeur-lid zijn en wat ze zoal doen om zichtbaar te zijn en (minstens zo belangrijk) te blijven? Bij WebwinkelKeur zetten we ondernemers in de spotlight, op de homepage en hier op het blog. In dit interview staat Ingrid centraal, de ondernemer achter dé Japanse webshop Roppongi. Je krijgt even een kijkje achter de schermen. Leer van de ervaringen en tips van Ingrid en ontdek hoe ook jij een succesvolle webshop kunt runnen. Lees snel verder.

Wie ben jij en wat doe je?

Ik ben Ingrid van Roppongi, dé Japanse webshop gevuld met de leukste cadeaus uit het land van de rijzende zon. Ik heb ooit Japanstudies in Leiden gestudeerd, vandaar mijn liefde voor Japan.

Hoe lang bestaat jouw webshop?

In zijn huidige vorm bestaat de webshop sinds 2019, maar in 2009 hing er al een webshop aan de website die er toen was. Ooit was Roppongi namelijk een stenen winkel, maar daar ben ik mee gestopt. In 2019 heeft Roppongi een nieuwe branding gekregen en meteen ook een nieuwe webshop.

Hoe gaat de zaken?

Op dit moment mag ik helemaal niet klagen, maar de webshop gaat mee in de ups & downs van alles wat er in de wereld speelt (Corona, oorlog energiecrisis).

Wat is jouw meest favoriete product/categorie uit de shop?

Oh jee, daar vraag je me wat! Ik vul mijn webshop met alles wat ik persoonlijk mooi en leuk vind aan Japan, maar als ik toch moet kiezen zijn dat wel de furoshiki doeken. Dat is zo’n sterk staaltje Japanse slimmigheid; doeken waarmee je een cadeau inpakt en die je daarna kunt hergebruiken. Als tas, placemat, muurdecoratie, haarband en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Sinds wanneer ben jij WebwinkelKeur-lid?

Die heb ik even op moeten zoeken, maar inmiddels al twee jaar. Sinds 2021 dus.

Wat heeft je doen besluiten lid te worden van WebwinkelKeur?

Om vertrouwen te geven aan toekomstige klanten, zeker in deze tijd is dat niet onbelangrijk. Onlangs waren de malafide webshops weer in het nieuws, slechte promotie voor al die kleine webshops die keihard werken voor hun omzet.

Wat vind jij het grootste voordeel van lid zijn?

De feedback van klanten en het vertrouwen dat je uitstraalt.

Wat doe jij om optimaal zichtbaar te zijn en te blijven?

Zoals eerder gezegd heb ik Roppongi in 2019 in een nieuw jasje gestoken, inclusief nieuwe Shopify webshop. Dat heb ik in helemaal overgelaten aan Mariko van Sell your stuff online, een kei op het gebied van (re)branding en webshops bouwen. Via de SYSO tool heb ik de fijne kneepjes van e-mailmarketing geleerd. Door het versturen van nieuwsbrieven ben je niet afhankelijk van algoritmes en zijn je fans altijd binnen handbereik. Daarnaast vind ik het belangrijk om gevonden te worden, dus besteed ik zo veel mogelijk aandacht aan mijn SEO. In het kader daarvan schrijf ik zo veel mogelijk blogs over mijn producten.

Heb je nog een gouden tip voor andere webwinkel ondernemers?

Ondernemen is vallen en opstaan. Als het even tegenzit niet meteen de handdoek in de ring gooien, er komen ook weer goede tijden aan! En zoek de verbinding met andere kleine webshops, samen sta je sterk. Zo ben ik regelmatig te vinden bij de online meetings van het SYSO VIP, een programma voor ambitieuze webshop ondernemers die willen groeien, en is mijn webshop aangesloten bij Happlify.

Webwinkelkeur-leden krijgen korting op meer zichtbaarheid bij Happlify!

Kan jouw webshop ook wel wat zichtbaarheid gebruiken? Wil je positief, authentiek en effectief onder de aandacht komen bij jouw doelgroep? Maak jouw webshop dan ook beter zichtbaar bij shopping guide Happlify. Als Webwinkelkeur-lid krijg je een flinke korting op het veel beter zichtbaar worden bij een super positief groter publiek! Wil je meer weten en/of je meteen aanmelden, ga naar Happlify.