WebwinkelKeur neemt EuroSafeShop over

Deze week kwam het nieuws naar buiten dat we het EuroSafeShop keurmerk hebben overgenomen. In deze blog geven we je graag een korte uitleg bij deze overname.

EuroSafeShop

Waarom de overname?

Ik werd dit jaar benaderd door de bestuurders van Stichting Ieca-europe (de exploitant van EuroSafeShop). Zij waren van plan hun activiteiten te staken en waren op zoek naar een geschikte overname kandidaat. Gezien ons complete aanbod konden wij als keurmerk het meest bieden voor hun bestaande leden. Na kort overleg zijn we dan ook tot overeenstemming gekomen.

Het voordeel van WebwinkelKeur zit hem primair in de aanwas van nieuwe leden. We hebben de ambitie om het grootste keurmerk te worden, c.q. de meeste leden te hebben. Met overname van de EuroSafeShop leden zetten we weer een stapje in de goede richting.

Wat betekent dit voor EuroSafeShop leden?

We zijn van plan om het EuroSafeShop label nog circa een jaar “in de lucht” te houden. De huidige leden hebben in die periode de tijd om de overstap te maken (of nog voor die periode het EuroSafeShop keurmerk te gebruiken). We raden de leden natuurlijk aan om de overstap te maken, omdat dit enkel voordelen biedt ten opzichte van het behouden van het andere keurmerk.

Moet ik als EuroSafeShop lid wat doen?

Op dit moment hoeft er vanuit jou als EuroSafeShop lid in principe niets te worden gedaan. Wij zullen de komende maanden de EuroSafeShop leden zelf benaderen. Wil je toch direct de overstap maken zonder te wachten, dan kan dat natuurlijk. Neem dan gerust contact met ons op door een mail te sturen naar info@webwinkelkeur.nl.

Steeds minder kleine keurmerken

Het EuroSafeShop keurmerk is de vierde partij welke we overnemen in ons relatief jonge bestaan. Dit laat toch zien dat de “wildgroei van keurmerken” tot een einde is gekomen. Vroeger zagen we erg veel kleine keurmerken die met geringe controle een logo verkochten uit commerciële motieven. De reden om lid te worden was primair dat andere, serieuze keurmerken te duur waren. Sinds WebwinkelKeur een goed kwalitatief keurmerk biedt voor een betaalbare prijs is er voor webwinkeliers zien we dit wildgroei aan keurmerken stagneren en langzaam verdwijnen. De markt wordt langzaam volwassen en er blijven slechts enkele serieuze partijen over.

Natuurlijk zouden we graag alle webwinkels als lid hebben, toch is het goed dat er concurrentie blijft bestaan. Zo blijven we scherp en blijft de noodzaak aanwezig om te innoveren. Zo introduceerden we in 2010 als eerste de combinatie van een keurmerk en klantbeoordelingen. Sindsdien lijkt dit eerder standaard dan uitzondering. Ook de komende jaren zullen we de rol van pionier blijven vervullen zodat jij als webwinkelier kunt profiteren. Verwacht van ons dan ook nog veel nieuwe innovaties!