WebwinkelKeur neemt Keurmerk Veilig Winkelen over

11932

Enschede, 17 juli 2014 – Stichting WebwinkelKeur heeft vandaag bekend gemaakt het Keurmerk Veilig Winkelen over te nemen. Daarmee wordt het WebwinkelKeur het derde keurmerk van Nederland met meer dan 1300 aangesloten webwinkels.

Goed nieuws! Deze week is KeurmerkVeiligWinkelen.nl overgenomen door Stichting WebwinkelKeur. Voor de Keurmerk Veilig Winkelen leden zorgt dit voor veel voordelen. Zo is het WebwinkelKeur bekender en bieden we extra mogelijkheden waaronder een geschillencommissie en een klantbeoordelingensysteem. En het mooiste van allemaal is dat jij als KVW-lid gratis de overstap kunt maken.

Het logo van het Keurmerk Veilig Winkelen
Het logo van het Keurmerk Veilig Winkelen

Voor WebwinkelKeur is de overname een strategische keuze. Met de komst van het WebwinkelKeur in 2010 kiezen steeds meer MKB-ondernemers voor WebwinkelKeur, met de overname kunnen we sneller groeien. Ons doel is kleine ondernemers een betaalbaar keurmerk te geven met een grote focus op klanttevredenheid. Niet alleen een juridische insteek, maar ook een praktische insteek waarbij gekeken wordt naar zaken die belangrijk zijn voor de consument. Natuurlijk moeten juridische zaken zoals algemene voorwaarden goed voor elkaar zijn, maar wanneer de klantenservice van een slecht niveau is, heeft de consument hier weinig aan. Onze combinatie van een juridische controle met een bezoek van mysteryshoppers en het gebruik van klantbeoordelingen past hier uitstekend bij. Van de overname profiteren bestaande leden ook, hoe meer leden hoe groter de bekendheid van het WebwinkelKeur zal worden.

Het Keurmerk Veilig Winkelen geeft aan dat met de overname hoofdzakelijk tot stand is gekomen om de huidige leden meer waarde te bieden. Hoewel er vroeger een wildgroei was aan keurmerken zien we de laatste jaren dat veel webwinkels toch kiezen voor grotere keurmerken met meer naamsbekendheid. Het WebwinkelKeur is zon grotere partij welke aansluit bij onze doelgroep. De overname was voor ons dan ook een logische stap.

Het KVW zal voorlopen nog als label blijven bestaan. De bestaande leden worden echter stapsgewijs overgezet naar het WebwinkelKeur wanneer deze voldoen aan de strengere richtlijnen van het WebwinkelKeur. Hiermee zal het KVW gefaseerd verdwijnen.

Wat betekent dat voor mij als KVW lid?
De komende maanden zullen we alle KVW-leden benaderen. We zullen je dan samen overzetten naar het WebwinkelKeur. Je kunt nu wachten tot je een persoonlijke e-mail van ons ontvangt en hoeft zelf geen actie te ondernemen. Gezien er nieuwe regelgeving actief is vanaf juni dit jaar, kan het zijn dat daarbij kleine aanpassingen aan je webwinkel noodzakelijk zijn. We helpen je daar echter graag bij. Ook adviseren we je graag om het keurmerk optimaal te plaatsen en te benutten, dat scheelt echt in de conversie. Mocht je vragen hebben, neem dan gerust contact met ons op.