Skip to content

Blog

WebwinkelKeur als tabblad je Facebook pagina?

WebwinkelKeur als tabblad je Facebook pagina?

We krijgen soms vragen of het mogelijk is WebwinkelKeur als tabblad op een Facebook pagina te tonen. Dat is mogelijk, maar Facebook stelt daarbij wel als eis dat je pagina minimaal 2.000 likes heeft behaald. Voldoe je aan deze eis, volg dan onze instructies.

WebwinkelKeur instellen als Tabblad op Facebook
Er zijn diverse Facebook APPS om tabbladen toe te voegen. Wij gebruiken in ons voorbeeld het gratis Static HTML tab. Je kunt ook een eigen APP naar keuze gebruiken.

1. Login op Facebook.com onder het account dat je gebruikt om je Facebook pagina te beheren.

2. Ga naar de Static HTML APP.

3. Klik op “Add Static HTML to a page” (Groene button).

4. Kies de betreffende pagina waar je het tabblad wilt plaatsen en klik op “Add page tab”. Je moet minimaal 2.000 likes hebben met de betreffende pagina om een tabblad toe te kunnen voegen.

5. De eerste keer vraagt de APP mogelijk om toegang tot je account. Deze toegang moet je toestaan.

6. Er is nu een tabblad toegevoegd met de tekst “Welcome”. Klik hier op Edit Tab (Groene Button) om het tabblad te configureren.

7. Klik nu op “Website” om het tabblad te laten verwijzen naar je WebwinkelKeur ledenpagina.

8. Vul nu als “Web address” de url van je ledenpagina in die in de adresbalk staat wanneer je de ledenpagina van je eigen webwinkel bezoekt. Bijvoorbeeld https://www.webwinkelkeur.nl/webshop/WebwinkelKeurnl_1/reviews voor de pagina met reviews of https://www.webwinkelkeur.nl/webshop/WebwinkelKeurnl_1 voor de pagina met zekerheden.

De instellingen die wij gebruiken om WebwinkelKeur reviews als tabblad toe te voegen op Facebook

9.  Haal het vinkje bij “Use compatibility proxy” weg en kies bij Scrollbars voor “Automatic”. Klik vervolgens op “Save & Publish”.

10. Het tabblad is nu actief, maar het heet nog “Welcome”. Ga nu terug naar je eigen Facebook pagina en klik rechtsboven op Instellingen.

11. Klik in de lijst links op “Sjablonen en tabbladen”. Onderaan de pagina zie je de lijst met actieve tabbladen. Klik op de knop “Instellingen” achter het tabblad “Welcome”.

12. Er volgt een uitklapvenster met meer instellingen, klik daar op de link “Instellingen bewerken”. Je krijgt nu een popup met o.a. het veld “Aangepaste tabbladnaam”. In dit veld kun je het tabblad een nieuwe naam geven. Verander de Tab Name bijvoorbeeld naar “WebwinkelKeur”. Klik vervolgens op OK en vervolgens op Opslaan.

Een aangepast Tabbladnaam op Facebook
Een aangepast Tabbladnaam op Facebook

13. Je nieuwe tabblad is nu actief, veel plezier.

Bericht delen:
LinkedIn
Q&A Image
Niet gevonden wat je zocht?

Neem vrijblijvend contact op met één van de behulpzame specialisten van WebwinkelKeur

Reacties

Ik heb de tab WebwinkelKeur toegevoegd aan onze FB pagina maar is er ook nog een mogelijkheid om de reclamebalk die er nu boven aan de tab staat, dus boven de ervaringen, te verwijderen??

Excuses voor de late reactie. Momenteel is dit echter nog niet mogelijk, de layout voor de pagina gaat echter op korte termijn aangepast worden waardoor dit probleem dan niet meer van toepassing is.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *