Betalen met automatische incasso

Vergeten een factuur te betalen? Dat is verleden tijd met de automatische incassomogelijkheid. Voor elk lid dat hier gebruik van maakt geven we tevens 2% korting op het factuurbedrag, dat is toch mooi meegenomen!

Nog vaak komt het voor dat facturen een tijd onbetaald blijven. Dat is vaak geen onwil, maar door drukte wordt een factuur snel vergeten. Vandaar dat we het zowel voor onze leden als voor ons zelf eenvoudiger willen maken, dat kan met automatische incasso.

De machtiging kan eenvoudig worden gegeven via ons dashboard. Daarbij kan met de muis een “echte” handtekening gezet worden. De machtiging weer intrekken? Daar doen we ook niet moeilijk over, dat kan ook gewoon digitaal met een klik. Geef je ons een incasso machtiging, dan ontvang je automatisch 2% korting op elke komende factuur.

Lees ook over onze overige verbeteringen.

Mij is ook al vele malen automatische incasso aangeraden, omdat veel van mijn klanten niet op tijd betalen en ik dus gek wordt van het steeds maar bellen van mijn incassobureau.
Toch heb ik gehoord dat er ook nadelen zitten aan automatische incasso. Kan iemand mij vertellen welke dit zijn?

Het afgeven van een automatische incasso aan ons heeft voor leden in principe geen nadelen. Het enige wat ik kan bedenken is dat het bedrag op een onverwacht moment kan worden afgeschreven. Wanneer je handmatig betaald, dan kun je dit zelf in de gaten houden.

Het ontvangen van automatische incasso’s als bedrijf heeft wel wat nadelen. Zo moet je dit goed automatiseren en is het wel wat werk om bijvoorbeeld foutcodes en terugboekingen af te handelen. Heb je echter veel vaste klanten, dan kan het zeker een uitkomst zijn om facturen sneller betaald te krijgen. Wel is hiervoor een contract met de bank vereist.