Mooie update: meertaligheid en meer

We zijn continu bezig om de mogelijkheden van WebwinkelKeur uit te breiden. Dit keer hebben we mooie aanpassingen gedaan om nog beter de meertaligheid van ons PRO-pakket te ondersteunen. Het PRO pakket is daarmee nog completer geworden.

Meerdere talen ondersteunt per webwinkel

Een beperking van ons meertalige pakket was dat slechts 1 taal per webwinkel werd ondersteund. Dat is met de update van deze week niet langer het geval. Je kunt jouw ledenpagina nu beschikbaar maken in meerdere talen.

Daarbij kun je zelf kiezen of jouw ledenpagina alleen de beoordelingen toont in de betreffende taal of alle beoordelingen weergeeft. Zo kun je er voor kiezen op jouw Duitse ledenpagina enkel Duitse klantbeoordelingen weer te geven en op jouw Engelse ledenpagina alle klantbeoordelingen weer te geven.

Je ledenpagina nu eenvoudig beschikbaar in meerdere talen
Je ledenpagina nu eenvoudig beschikbaar in meerdere talen

Tekst uitnodiging per taal instelbaar

Het is nu mogelijk om per taal een tekst in te stellen voor de uitnodigingsmail. Zo ontvangt elke klant ook bij gewijzigde teksten de uitnodiging in zijn eigen taal.

Verstuur een klant o.a. automatisch een uitnodiging in zijn eigen taal
Verstuur een klant o.a. automatisch een uitnodiging in zijn eigen taal

Standaardtaal uitnodigingen instelbaar

In het meertalige pakket worden uitnodigingen verzonden in de taal van jouw klant. Het kan echter voorkomen dat jouw klant uit een land komt waarvoor WebwinkelKeur nog geen ondersteuning biedt, bijvoorbeeld Italië. Vroeger werd bij een onbekende taal de uitnodiging voor het achterlaten van een beoordeling in de standaardtaal van de ledenpagina verzonden. Bij deze Italiaanse klant kon dit resulteren in een Nederlandse uitnodiging. We hebben dit opgelost door een aparte instelling te maken waarmee je de standaardtaal van de uitnodiging kunt kiezen. In veel gevallen zal het namelijk wenselijk zijn om niet terug te vallen op de standaardtaal van de ledenpagina, maar de uitnodiging in bijvoorbeeld het Engels te versturen wanneer een taal onbekend of onbeschikbaar is.

Stel een standaardtaal voor de uitnodiging in
Stel een standaardtaal voor de uitnodiging in

Banners beschikbaar in meerdere talen

Tot voor kort toonden we in de installatie wizard de banners in de hoofdtaal van jouw webwinkel. Nu heb je echter de mogelijkheid om de banners in andere talen op te vragen. Momenteel zijn de banners beschikbaar in het Engels, Duits, Nederlands, Frans, Spaans en Italiaans.

voorbeeld engelse banners
Voorbeeld van enkele Engelse banners

Naam, ordernummer en datum te gebruiken in uitnodiging

Hoe persoonlijker de uitnodiging richting jouw klant, hoe groter de kans dat hij een beoordeling achterlaat. Vandaar dat je nu in jouw uitnodiging ook de naam van de klant, het ordernummer of de datum kunt benoemen. Het gaat hier dan om de datum waarop de order bij ons is “ingeschoten”, dit is meestal op het moment van verzending. Met deze codes maak je jouw uitnodiging nog persoonlijker.

Diverse bugfixes en kleine verbeteringen

Naast deze nieuwe mogelijkheden hebben we ook diverse bugfixes en kleine verbeteringen aan het dashboard uitgevoerd. We  hopen dat je hier natuurlijk weinig van merkt.

PRO-pakket

Het PRO-pakket is sinds introductie begin dit jaar nog in de beta-status. Dit omdat het pakket nog wat beperkingen had. Met deze nieuwe update zijn vrijwel alle beperkingen opgelost. We willen echter nog enkele maanden goed testen om het beta-label definitief te verwijderen. Zo willen we de Franstalige ondersteuning nog verbeteren en volgen snel Duitse banners. Mocht jij nog suggesties hebben voor het PRO pakket dan vernemen we het natuurlijk graag. Heb je nog geen PRO pakket? Log dan in op het dashboard en ga naar Account > Pakket en upgrade vandaag nog.

Vergeet niet ook onze onlangs vernieuwde sidebar te activeren. Deze heeft ook meertalige ondersteuning en een compleet nieuw jasje gekregen.