Aanmelden
Keurmerk aanvragen
Contact
Contact opnemen

Geschil melden

De eerste stap in een conflict met een aangesloten lid is zelf proberen een oplossing te vinden voor het geschil met de webwinkel. Doe dit door de klacht duidelijk te melden aan de webwinkel, geef daarbij ook aan wat volgens jou de oplossing is.

Kom je er samen niet uit? Dan kun je WebwinkelKeur inschakelen:

• Zoek de webwinkel op in onze ledenlijst.
  • Klik bij de betreffende webwinkel op “toon details“.
  • Klik vervolgens op “problemen met deze webwinkel?, open een geschil“.
  • Vul daarna het formulier in om uw klacht kenbaar te maken.

Wij zullen vervolgens onafhankelijke bemiddeling toepassen om een gepaste oplossing te vinden.

Consument maakt melding van geschil

Het formulier om een geschil te melden

De webwinkelier krijgt hiervan een bericht en krijgt vervolgens 7 dagen om alsnog met een oplossing te komen. Lukt het de webwinkelier niet, dan kunnen wij na 7 dagen bemiddelen. Onze ervaring is echter dat een klacht indienen via ons systeem de webwinkelier al snel beweegt om tot een oplossing te komen.

Tijdens de bemiddeling proberen we samen tot een oplossing te komen. Mocht je ondanks onze tussenkomst geen oplossing krijgen, dan biedt Stichting WebwinkelKeur een onafhankelijk geschillencommissie in samenwerking met Digidispuut. Deze commissie behandeld geschillen en doet een bindende uitspraak. Hiermee voorkom je juridische kosten voor beide partijen.

Doorloop de volgende stappen bij een geschil:

1. Stel de webwinkel op de hoogte van uw klacht en vraag om een oplossing.
2. Is er na 14 dagen nog steeds geen zicht op een oplossing? Dan kun je WebwinkelKeur vragen om te bemiddelen.
3. Komen we er samen niet uit, dan kun je het geschil voorleggen aan onze geschillencommissie voor een bindende uitspraak.

Neem geen risico! Winkel veilig met WebwinkelKeur.