Aanmelden
Keurmerk aanvragen
Contact
Contact opnemen

Geschil melden

De eerste stap in een conflict met een aangesloten lid is zelf proberen een oplossing te vinden voor het geschil met de webwinkel. Doe dit door de klacht duidelijk te melden aan de webwinkel, geef daarbij ook aan wat volgens jou de oplossing is.

Kom je er echt samen niet uit? Dan kun je WebwinkelKeur inschakelen. Wij proberen dan onafhankelijk te bemiddelen om zo een oplossing te vinden

Dit kan door op de ledenpagina van de webwinkel te zoeken via onze ledenlijst, te klikken op toon details en vervolgens op de daarop volgende pagina op de knop “geschil openen” te klikken. Vervolgens krijg je een formulier om je klacht kenbaar te maken.

Consument maakt melding van geschil

Het formulier om een geschil te melden

De webwinkelier krijgt hiervan een bericht en krijgt vervolgens 7 dagen om alsnog met een oplossing te komen. Lukt hem dit niet, dan kunnen wij na 7 dagen bemiddelen. Onze ervaring is echter dat een klacht indienen via ons systeem  de webwinkel al snel beweegt om tot een oplossing te komen.

Tijdens de bemiddeling proberen we samen tot een oplossing te komen. Mocht je ondanks onze tussenkomst geen oplossing krijgen, dan biedt Stichting WebwinkelKeur een onafhankelijk geschillencommissie in samenwerking met Digidispuut. Deze commissie behandeld geschillen en doet een bindende uitspraak. Hiermee voorkom je juridische kosten voor beide partijen.

Doorloop dus de volgende stappen bij een geschil:
1. Stel de webwinkel op de hoogte van uw klacht en vraag om een oplossing.
2. Is er na 14 dagen nog steeds geen zicht op een oplossing? Dan kun je WebwinkelKeur vragen om te bemiddelen.
3. Kunnen we er samen niet uit komen. Dan kun je het geschil voorleggen aan onze geschillencommissie voor een bindende uitspraak.

Neem geen risico! Winkel veilig met WebwinkelKeur.