Hoe moet ik algemene voorwaarden ter beschikking stellen?

Je moet algemene voorwaarden ter beschikking stellen op een manier waarop de consument deze eenvoudig kan lezen en kan opslaan voor later gebruik. We raden je daarom aan om je algemene voorwaarden naast als normale HTML pagina, ook als PDF beschikbaar te stellen.

Door de algemene voorwaarden in zowel HTML als PDF aan te bieden, ben je er zeker van dat iedereen ze eenvoudig kan lezen en ze ook eenvoudig kan opslaan. Daarmee voldoe je aan de wettelijke vereisten.

Geef daarbij tijdens het bestelproces aan dat je algemene voorwaarden van toepassing zijn, dat mag met een checkbox, maar hoeft niet. Het als tekst vermelden in de buurt bij je bestelknop met duidelijk link naar de pagina met algemene voorwaarden is voldoende.

Tip: Zorg er daarbij voor dat de link naar algemene voorwaarden in een nieuw tabblad opent of zorg op een andere manier dat de klant binnen het bestelproces blijft, anders kan dat je conversie kosten.

We raden je daarbij aan om gebruik te maken van onze standaardvoorbeeld algemene voorwaarden voor webshops.