Skip to content

Blog

Nieuw ervaringensysteem

Nieuw ervaringensysteem

2835
0
0

Het unieke van het WebwinkelKeur is de combinatie van een keurmerk met een ervaringensysteem. Het ervaringensysteem was redelijk beperkt. We hebben daarom veel tijd besteed aan een grote update op dit gebied.

Sterrenselectie op 5 punten
Het was al mogelijk om een webwinkel te beoordelen middels sterren, dit was echter niet erg gebruiksvriendelijk. We hebben er dan ook voor gekozen om de mogelijkheid gebruiksvriendelijker te maken en de beoordeling op 5 punten mogelijk te maken; namelijk Algemeen, Levertijd, Klantvriendelijkheid, Prijs/kwaliteit, Nazorg & garantie. In tegenstelling tot andere concurrenten hebben we ervoor gekozen klanten niet een lange lijst met punten te laten doorlopen, maar deze samen te vatten in 5 punten die er toe doen. Hiermee hebben we gekozen voor een laagdrempelig systeem met voldoende diepgang in de waardering.

Beoordeling nu mogelijk op 5 punten
Beoordeling nu mogelijk op 5 punten

Negatieve ervaringen 14 dagen in quarantaine
Negatieve ervaringen zijn vervelend, zeker wanneer ze onterecht zijn. Vroeger kwamen deze ervaringen direct op de website terecht. Als keurmerk bemiddelden we dan om te controleren of een ervaring onterecht was of niet. Bij aantoonbaar onterechte ervaringen konden deze pas na een aantal dagen verwijderd worden. Erg vervelend, zeker wanneer concurrenten veelvuldig onterechte ervaringen plaatsen. Om dit probleem te ondervangen worden negatieve ervaringen eerst 14 dagen in quarantaine geplaatst. In die tijd heeft de webwinkel tijd een probleem op te lossen of de echtheid van de ervaring aan te vechten. Het spreekt voor zich dat na deze 14 dagen de negatieve ervaring gewoon geplaatst wordt.

Contact opnemen met de klant
Vaak wilden webwinkels contact opnemen met de klant, het e-mailadres van de klant was echter alleen bij ons bekend. De webwinkel kon contact met ons opnemen met de vraag een bericht door te sturen naar de klant, erg omslachtig en tijdrovend. Vandaar dat het vanaf nu mogelijk is zelf een bericht naar de klant te sturen. Het e-mailadres van de klant blijft daarbij privé en de klant kan zelf beslissen of hij wil reageren op het bericht. Tevens bevat de e-mail een link om een ervaring eventueel te verwijderen, bijvoorbeeld wanneer een ervaring te vroeg was geplaatst of wanneer de klantervaring veranderd is door goede opvolging. Deze mogelijkheid is net als alle andere opties toegankelijk via het WebwinkelKeur dashboard.

Reageren op ervaringen is zowel privé als publiek mogelijk
Reageren op ervaringen is zowel privé als publiek mogelijk

Validatie van e-mailadres
Ervaringen werden direct geplaatst, vanaf nu krijgen klanten echter een e-mail met daarin de vraag de ervaring te bevestigen. Zo weten we zeker dat het opgegeven e-mailadres van de klant ook juist is.

Opgave van bestelnummer
Aanvullend is er een extra veld geplaatst met de naam “bestelnummer”. Op die manier is het bestelnummer direct beschikbaar en is het voor ons eenvoudiger de echtheid van een ervaring te valideren. Momenteel is dit veld nog niet verplicht, wellicht dat dit in de toekomst wel het geval zal zijn.

Meer mogelijkheden?
Voor webwinkels welke intensief gebruik willen maken van klantervaringen bieden we WebwinkelKeur PLUS. Dit abonnement biedt naast alle bovenstaande extra’s ook de mogelijkheid om klanten uit te nodigen voor het delen van een ervaring. Tevens worden alle ervaringen door ons handmatig gecontroleerd voor plaatsing. Lees hier alles over de mogelijkheden van WebwinkelKeur PLUS.

Lees ook over onze overige verbeteringen.

 
 
Bericht delen:
LinkedIn
Q&A Image
Niet gevonden wat je zocht?

Neem vrijblijvend contact op met één van de behulpzame specialisten van WebwinkelKeur

 

Reacties

Geen reacties gevonden.
Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *