Terugblik op 2015 en vooruitblik op 2016

Traditiegetrouw blikken we elk jaar terug, maar ook vooruit. Het was een mooi, maar druk jaar. We kijken met het team van WebwinkelKeur heel tevreden terug. We hebben een mooie groei doorgemaakt en onze software een grote update gegeven. We zijn dan ook trots op het resultaat en willen jou als lid bedanken dat jij hier onderdeel van bent! Bedankt voor je lidmaatschap, we hopen ook in 2016 samen wat moois neer te zetten.

2015

Het was een jaar met veel hoogtepunten, we hebben er daarom enkele uitgelicht.

Groei!

Ook afgelopen jaar hebben we weer een mooie groei doorgemaakt. We tikken het einde van dit jaar bijna de 3.000 aangesloten webwinkels aan. Een absoluut hoogtepunt, daarmee zijn we één van de grootste keurmerken van Nederland.

Een nieuw dashboard

We kondigden het vorig jaar al aan; een compleet nieuw dashboard voor onze leden. Dit jaar was het eindelijk zover! Een compleet nieuwe beheeromgeving met niet alleen meer mogelijkheden, maar ook één waarvan de technische basis een stuk beter is. Zo bieden we de mogelijkheid om te verwijzen naar externe reviews en waren er diverse kleinere updates. Komend jaar zullen we dan ook hard verder bouwen aan nieuwe mogelijkheden.

EMOTA keurmerk

Afgelopen jaar werd het EMOTA keurmerk gelanceerd. Dit is het eerste keurmerk dat overkoepelend en Europees erkend is. Dit jaar gaan we hier verder op bouwen met een meertalig WebwinkelKeur pakket.

Notitie, 18 december 2019: EMOTA stopt met bestaan vanaf 1 januari 2020. Alternatief voor het Europese keurmerk: ValuedShops.

2016

Het was een mooi jaar, we hopen echter dat 2016 nog beter gaat worden! We wensen dit weer samen met jou te gaan doen.

Geheel nieuwe website

De oplettende lezer zag in ons blog van vorig jaar al de aankondiging van een nieuwe website. Helaas hebben we wat tegenslagen gehad en hebben we de lancering van de nieuwe website moeten uitstellen tot 2016. De komende weken is het dan eindelijk zover en kun je WebwinkelKeur gaan bewonderen in een nieuw jasje.

Een kleine (pixelated) preview van het nieuwe design
Een kleine (pixelated) preview van het nieuwe design

Welkom Daniel!

10070a7Zoals al opgemerkt was 2015 wel een druk jaar, al onze teamleden waren soms tot in de late uurtjes bezig, bedankt daarvoor. We willen 2016 dan ook beginnen met een uitbreiding van ons team. Daniel maakt vanaf komend jaar de overstap van CCV Shop naar WebwinkelKeur. We hopen dat dit het begin is van een mooie en langdurige samenwerking.

Meertalig pakket

Dit jaar lanceerden we het EMOTA keurmerk, komend jaar gaan we daarop verder met een geheel meertalig pakket van WebwinkelKeur. Hiermee willen we ondersteuning bieden aan webwinkels die ook buiten Nederland ondernemen. We zullen daarbij allereerst ondersteuning bieden in het Engels en Duits, wat later ook uitgebreid wordt naar Frans en Spaans. Doel is om onze leden internationaal te ondersteunen.

Telefoon antwoord service

anna_bellenWe merken dat veel webwinkels moeite hebben om goed telefonisch bereikbaar te zijn. Ook zelf vinden we het vervelend om telkens in onze werkzaamheden gestoord te worden door telefoontjes. Als webwinkel moet je echter erg groot zijn om speciaal iemand aan te nemen voor het beantwoorden van de telefoon. We bieden vanaf 2016 daarom een telefoon antwoordservice aan. Hierdoor kunnen we het samen met onze leden wel! Je activeert eenvoudig een vast telefoonnummer via ons dashboard en kunt daarbij zelf aangeven wanneer onze telefoniste de telefoon voor jou op neemt (met jouw bedrijfsnaam). De telefoniste maakt notities en beantwoord eenvoudige vragen, zo kun je zelf de klant terugbellen op het moment dat het jou uit komt. Zelf in staat de telefoon op te nemen? Ook dat is mogelijk. We gaan dit jaar testen met deze vorm van dienstverlening en zijn benieuwd naar jouw reacties!

Security!

Bij veel webwinkels staat beveiliging nog niet zo hoog op de agenda. Toch is dit een erg actueel onderwerp, zeker met de meldplicht voor datalekken. We gaan in 2016 jou dan ook de tools geven om de beveiliging van je webwinkel goed te controleren. Hoe we dit precies gaan doen? Daarover binnenkort meer.

Een gelukkig en gezond 2016!

Hoe was jou jaar en wat zijn jouw ambities voor 2016? Laat het ons weten. We willen je in ieder geval een goede jaarwisseling wensen en op persoonlijk vlak een gelukkig en gezond 2016! Op zakelijk vlak wensen we je een mooi jaar waarin we hopelijk samen kunnen werken aan een succesvol 2016, wat dat voor jou ook mag betekenen.