Skip to content
De laagste prijs
Automatisch reviews verzamelen
Groei in omzet en betrouwbaarheid

Blog

Wat zijn multi-platform review requests en waarom worden ze steeds belangrijker voor webwinkels?

3994
1

Heb jij al van multi-platform review requests gehoord? Als je lid bent van WebwinkelKeur misschien wel, want die handige service is beschikbaar voor alle leden met een PRO-account. Toch weet niet iedereen wat multi-platform review requests zijn en waarom ze belangrijk zijn voor je webshop. Tijd om daar verandering in te brengen en jouw review-score een multi-boost te geven!

Waar ga jij het eerst op zoek naar reviews als je voor het eerst bij een webshop gaat bestellen? Op de website zelf? Op Google, Trustpilot, of op één van de andere platforms zoals Beslist, TrustedShops, Bol.com etc.? Er zijn verschillende platforms waarop klanten reviews voor jouw webshop kunnen achterlaten. En klanten kiezen vaak zelf waar ze dat doen. Zo kan het gebeuren dat de reviews van jouw shop op Trustpilot een negatiever beeld geven van de ervaringen van je klanten, dan de reviews die je via WebwinkelKeur of een ander platform ontvangt. Verwarrend, want potentiële klanten weten dan niet wat ze moeten geloven. En zonde, want dat kan je klanten kosten!

Wat zijn multi-platform review requests?

Met multi-platform review requests kun je in je WebwinkelKeur account instellen dat een deel van je review-verzoeken aan je klanten naar verschillende platforms leidt. Je kunt zelf aangeven welke platforms dat zijn. Op dit moment heb je de keuze uit:

  • Facebook
  • Google
  • Trustpilot
  • Kiyoh

Stel dat je 10 review-verzoeken gaat versturen. Dan kun je bijvoorbeeld instellen dat 50% daarvan naar WebwinkelKeur gaat, 30% naar Google en 20% naar Facebook (zie afbeelding). Zo verzamel je op die verschillende platforms reviews, en kun je alles vanuit één plek managen. Lekker overzichtelijk! Heb je op een bepaald platform recent weinig reviews gekregen, of ligt je score daar wat lager? Dan kun je daar (tijdelijk) meer review-verzoeken naartoe leiden zodat jouw potentiële klanten een meer gebalanceerd en realistisch beeld krijgen van wat ze van jouw webshop kunnen verwachten.

Multi-platform Review Requests

Hoe werken multi-platform review requests?

De multi-platform review requests-feature is automatisch actief als je het WebwinkelKeur PRO-pakket hebt. Je vindt hem onder ‘Uitnodigingen > Multi-Platform’ en kunt hier aangeven welke platforms je wilt ‘aanzetten’ voor jouw review-verzoeken. Maximaal 50% van je review-verzoeken kan naar platforms buiten WebwinkelKeur verstuurd worden. Nadat je de feature hebt geactiveerd worden de uitnodigingen automatisch naar die platforms gestuurd.

En andersom dan, al mijn reviews op één plek?

Goede vraag: want het is superhandig om al je reviews van verschillende platforms op één plek te tonen. En dat kan ook, op je ledenpagina! Hier heb je geen PRO-pakket voor nodig, want met ieder pakket kun je jouw reviews van verschillende platforms laten zien op je ledenpagina. Je leest er hier meer over.

Aan de slag met multi-platform review requests

Wil jij multi-platform review requests gaan gebruiken? Als je nog geen PRO-pakket hebt, kun je hier je pakket upgraden. Zodra je het PRO-pakket hebt, zie je de multi-platform review request-feature in je dashboard (onder Uitnodigingen > Multi-Platform. Wil je overstappen vanaf een andere reviewprovider, maar wil je je daar opgebouwde reviews niet kwijtraken? Vaak kun je overstappen met behoud van je reviews. Check hier hoe je dat aanpakt.

 
 
Bericht delen:
LinkedIn