Skip to content

Blog

Hoe is het algemene beoordelingscijfer opgebouwd?

Hoe is het algemene beoordelingscijfer opgebouwd?

2539
0
0

Het algemene beoordelingscijfer is een cijfer dat gebaseerd is op de sterren die je krijgt van klanten die een beoordeling achterlaten.

Van alle gegevens die getoond worden is dit cijfer één van de belangrijksten, het zal in veel gevallen meedragen aan de eerste indruk die een klant heeft van de webwinkel. Daarnaast bestaan er ook subcriteria, deze worden ook beoordeeld door de klant, de score van de subcriteria heeft echter geen effect op het algemene beoordelingscijfer. Daar in het algemene beoordelingscijfer andere variabelen meegenomen kunnen worden en een lid van WebwinkelKeur zelf subcriteria kan instellen en bepalen of dit er twee, drie of vier zijn.

                       

Elk onderdeel van de score is door de klant zelf in te vullen, zo hoeft een klant niet voor alles een cijfer te geven wanneer hij/zij van mening is dat een subcriteria bijvoorbeeld niet relevant is. Daarnaast kun je als webwinkelier ook zelf deze subcriteria instellen en beschikbaar of uitschakelen voor jouw klanten.

Het algemene beoordelingscijfer is opgebouwd vanuit een ‘likert schaal’, in dit geval bestaand uit 1 tot 5 sterren die zich als cijfer vertalen tot een 2 tot 10. Volgens die formule staat een score van 3 sterren gelijk aan een 6.

Deze formule heeft als gevolg dat een score van 1 ster de webwinkelier een 2 oplevert en geen 1 of 0, desalniettemin een score die je als webwinkelier wilt vermijden.

Het algemene beoordelingscijfer staat dus los van de subcriteria, het is opgebouwd vanuit een ‘likert schaal’ en is een van de meeste prominente cijfers die je op de webwinkel zult zien of tonen. Een belangrijk cijfer die zeer hevig gebaseerd is op jouw klantenservice!

 
 
Bericht delen:
LinkedIn
Q&A Image
Niet gevonden wat je zocht?

Neem vrijblijvend contact op met één van de behulpzame specialisten van WebwinkelKeur

 

Reacties

Geen reacties gevonden.
Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *