Aanmelden
Keurmerk aanvragen
Contact
Contact opnemen

Overstappen van keurmerk en/of review systeem

Steeds meer webwinkeliers maken de overstap van een ander keurmerk of review systeem. Lees hier wat erbij komt kijken om ook over te stappen op WebwinkelKeur.

Overstappen van keurmerk

Vaak ben je bij WebwinkelKeur een stuk voordeliger uit en dat voor een completer pakket. Overstappen van keurmerk is dan ook eenvoudig. We raden je aan om eerst een aanvraag te doen bij WebwinkelKeur, na goedkeuring kun je dan het huidige keurmerkmateriaal vervangen door WebwinkelKeur. Na installatie van WebwinkelKeur kun je je oude keurmerk opzeggen. Op deze manier kun je eenvoudig overstappen en voorkom je dat je tijdelijk zonder keurmerk zit. Let daarbij wel op eventuele opzegtermijnen van je huidige keurmerk.

Overstappen van review partij

Overstappen van review partij is iets lastiger, gezien veel webwinkels bang zijn hun opgebouwde beoordelingen te verliezen. Toch is overstappen goed mogelijk. Wij kunnen in de regel de beoordelingen van een andere onafhankelijke partij in ons systeem importeren. Wat daarvoor wel nodig is is toestemming van je oude review partij. Zij zijn namelijk juridisch eigenaar van de beoordelingen, zonder die (schriftelijke) toestemming mogen wij de oude reviews niet importeren.

Overstappen met toestemming

Heb je toestemming, dan kun je de reviews in CSV-formaat bij ons aanleveren per e-mail. Wij bekijken dan graag voor je of we de reviews kunnen importeren. Belangrijk is wel dat je dan alle reviews (zowel positief als negatief) bij ons aanlevert.

Overstappen zonder toestemming

Krijg je geen toestemming van je oude review partij, dan is er nog een mogelijkheid om over te stappen met behoud van jouw beoordelingscijfer. Namelijk met ons externe reviews koppeling. Hiermee importeren we niet de inhoud van de reviews, maar behoud je wel je oude gemiddelde.

We raden daarbij aan om een korte tijd overlap in systemen te hebben, zo kun je bij WebwinkelKeur je beoordelingen opbouwen zonder je beoordelingen elders direct te verliezen. Gezien consumenten primair kijken naar de meest recente beoordelingen en je op deze manier je gemiddelde kunt behouden is dit een goede optie om de overstap geruisloos te maken.  Na verloop van tijd kun je dan geheel afscheid nemen van de reviews elders.

Tags
Over de auteur
Marcel Landeweerd (Website)

Marcel heeft meer dan 10 jaar ervaring op webwinkel gebied. In 2010 startte hij met Stichting WebwinkelKeur. Doelstelling was op een betaalbare en moderne manier een kwalitatief keurmerk op te zetten. Inmiddels is Stichting WebwinkelKeur hiermee uitgegroeid tot één van de grootste keurmerken van Nederland.

Over Stichting WebwinkelKeur

Stichting WebwinkelKeur is een onafhankelijke organisatie met een transparant webwinkel keurmerk in combinatie met klantbeoordelingen.

Ook lid worden voor slechts € 8,95 per maand?

Lid worden

Reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *