Aanmelden
Keurmerk aanvragen
Contact
Contact opnemen

Waarom moet ik mijn e-mailadres op mijn webwinkel vermelden?

Vermelding van jouw e-mailadres is een vereiste om in aanmerking te komen voor het WebwinkelKeur keurmerk en is tevens een wettelijk vereiste. Hierbij is een contactformulier niet voldoende. Elke Nederlandse webwinkel dient dus zijn e-mailadres op zijn website te vermelden.

De wettelijke grond hiervoor lezen we in Artikel 3:15d, lid 1, BW (Informatieverplichtingen in dienst van informatiemaatschappij) waarbij we citeren:

b. gegevens die een snel contact en een rechtstreekse en effectieve communicatie met hem mogelijk maken, met inbegrip van zijn elektronische postadres;

Bij wet is het daarom verplicht om je e-mailadres op je webwinkel te vermelden. Wij vinden het zelf ook belangrijk, gezien het voor kan komen dat een contactformulier bijvoorbeeld niet werkt.

Bang voor SPAM?

Een veelgehoorde reden om het e-mailadres niet te willen publiceren, is het risico op SPAM. Hiervoor zijn voldoende technische oplossingen om SPAM te voorkomen. Zie hiervoor ook ons blogbericht met tips over het beveiligen van jouw mailadres tegen SPAM.

Tags
Over de auteur
Anna Antwoord (Website)

Anna is de mascotte van WebwinkelKeur. Hoewel ze alleen in de digitale wereld bestaat, beantwoord ze graag al jouw vragen.

Over Stichting WebwinkelKeur

Stichting WebwinkelKeur is een onafhankelijke organisatie met een transparant webwinkel keurmerk in combinatie met klantbeoordelingen.

Ook lid worden voor slechts € 8,95 per maand?

Lid worden

Reacties

Je kunt geen reactie (meer) geven.