Eisen lidmaatschap Archives - WebwinkelKeur

Kort samengevat werkt de bedenktijd als volgt. Klanten kunnen altijd binnen 14 dagen na ontvangst producten aanmelden voor retour, vervolgens krijgen ze nogmaals 14 dagen om het product daadwerkelijk retour te sturen, ze dienen dat het factuurbedrag INCLUSIEF verzendkosten teruggestort te krijgen binnen 14 dagen na melding retour. Je dient jouw klanten ook op dit Continue Reading

Ja, WebwinkelKeur controleert tijdens haar keuringen wel op een SSL-certificaat. Het is sinds 15 juni 2018 verplicht om bij ons een beveiligde verbinding te hebben. Wij raden je dringend aan om minimaal SSL te installeren. Het kan gezien worden als minimale vereiste voor een veilige webwinkel en daarmee als wettelijke verplichting. Ook voor het goed Continue Reading

Wanneer een klant gebruik wil maken van zijn herroepingsrecht, dan moet je binnen 14 dagen (nadat de klant aangegeven heeft te willen retourneren) het volledige orderbedrag (dus ook de eventueel berekende verzendkosten voor de heenzending) terugbetalen. Je mag daarbij geen kosten, zoals bijvoorbeeld administratiekosten, rekenen. Lees meer over de regels die tellen voor het terugbetalen Continue Reading

Vermelding van jouw e-mailadres is een vereiste om in aanmerking te komen voor het WebwinkelKeur keurmerk en is tevens een wettelijk vereiste. Hierbij is een contactformulier niet voldoende. Elke Nederlandse webwinkel dient dus zijn e-mailadres op zijn website te vermelden. De wettelijke grond hiervoor lezen we in Artikel 3:15d, lid 1, BW (Informatieverplichtingen in dienst Continue Reading

Vermelding van je btw-nummer is in principe een vereiste om in aanmerking te komen voor het WebwinkelKeur. De reden is dat het wettelijk verplicht is om je btw-nummer op je webwinkel te vermelden. In sommige gevallen kan vermelding van het btw-nummer tot privacy problemen leiden. Hoe we hiermee omgaan lees je op ons blog. Plaats Continue Reading

Vermelding van je kamer van koophandel nummer (KVK-nummer) is een vereiste om in aanmerking te komen voor het WebwinkelKeur. Plaats dit KVK-nummer op een goed vindbare plek zoals in de footer, op een contact of “over ons” pagina. Zonder KVK-nummer kun je niet in aanmerking komen voor het WebwinkelKeur. Heb je een buitenlands bedrijf? Plaats Continue Reading

Vermelding van je vestigingsadres is bij verkoop op afstand een wettelijk vereiste en tevens een vereiste om in aanmerking te komen voor het WebwinkelKeur. Hierbij is het vermelden van een postbusadres niet voldoende. Vereist is om het adres te vermelden welke ook bij de KVK bekend is. Vermeld het adres op een goed vindbare plek, Continue Reading

WebwinkelKeur stelt geen verplichtingen op het type SSL dat je gebruikt. Zowel een goedkope als een dure variant is afdoende om te voldoen aan zowel de wettelijke eisen als aan de richtlijnen van WebwinkelKeur. Natuurlijk heeft elk type SSL-certificaat zijn eigen voor- en nadelen. We raden je aan dit na te vragen bij de door Continue Reading

Het is belangrijk dat de consument weet met wie hij zaken doet. Vandaar dat de volgende gegevens vermeld moeten worden op je website: Bedrijfsnaam. Telefoonnummer – lees hierover meer op ons blog. E-mailadres – enkel een contactformulier is niet voldoende. Lees op ons blog hoe je jouw e-mailadres beveiligt tegen spam. Vestigingsadres (niet alleen een Continue Reading