Duitse eisen

Ons Duitstalige webwinkel keurmerk is gebaseerd op Europese eisen en regels. We pretenderen hiermee dus niet een complete juridische controle volgens Duitse wetgeving te doen, maar een controle op Europese regels die we belangrijk achten voor consumenten.

Bedrijfsgegevens / impressum

Bedrijfsgegevens moeten duidelijk vindbaar zijn, dus niet enkel verborgen in de algemene voorwaarden. Het gaat hier dan om:

• Telefoonnummer.
  • E-mailadres.
  • Vestigingsadres (niet alleen een postbus).
  • KVK-nummer.
  • Btw-nummer.

We raden aan al deze gegevens te vermelden op een contactpagina of op een over ons pagina. Uitgangspunt is in ieder geval dat deze gegevens eenvoudig vindbaar zijn.

Herroepingsrecht

Qua bedenktijd gelden dezelfde eisen als in Nederland. We vragen je daarbij de volgende tekst te vertalen naar het Duits en buiten je algemene voorwaarden op een goed vindbare plaats te vermelden.

U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa 7,25 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via <EMAIL>. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is

Garantie en klachten

Consumenten moeten gewezen worden op de mogelijkheid tot geschilbemiddeling. Dit kan middels onderstaande voorbeeldtekst. Plaats deze op een goed vindbare plaats (dus niet verstopt in de algemene voorwaarden).

Streitigkeiten zwischen Kunde und Online-Shop über die Schaffung oder der Umsetzung von Vereinbarungen im Zusammenhang mit diesem Geschäft oder bieten Produkte und Dienstleistungen, kann, vorbehaltlich der nachfolgenden Bestimmungen an GeschilOnline eingereicht werden.

Zur außergerichtlichen Beilegung von Kunderechtlichen Streitigkeiten hat die Europäische Union eine Online-Plattform (“OS-Plattform”) eingerichtet, an die der Kunde sich demnächst wenden kann. Die Plattform ist zu finden unter http://ec.europa.eu/consumers/odr/“. Emailadresse Online –Shop lautet: <EMAIL>.

Duitse algemene voorwaarden

Zorg dat je algemene voorwaarden duidelijk en dekkend zijn. Het is belangrijk dat de consument deze met één klik vanaf de homepage kan inzien. We hebben geen Duitse vertaling van onze voorwaarden. Je zou mogelijk de Engelse (binnen dashboard onder Promotie > Documenten) kunnen plaatsen of de Nederlandse versie kunnen vertalen naar het Duits.